Moet ik wel blij zijn met onze nieuwe XC70 3.2

Plaats reactie
EriXC70
Starter

Na dat onze vorige XC70 met bruut geweld nachts van onze oprit was gestolen en een paar weken later uitgebrand was terug gevonden wilde we eerst een zelfde model terug kopen maar na lang wikken en wegen toch maar voor het nieuwe model XC70 gegaan.
Na de diefstal kregen we een leen auto via onze plaatselijke Volvo dealer omdat we daar recht op hadden door de verzekering via Volvo Insurance.We kregen een nette V70 automaat tot onze beschikking voor een maximale periode van 30 dagen, want dan zou namelijk de dagwaarde van de gestolen XC70 worden uitgekeerd als deze niet gevonden zou zijn.
Binnen die 30 dagen hebben we meerdere malen deze dealer bezocht en eerst geprobeerd een vergelijkbaar model type te vinden was 4 jaar oud en had nog maar 50.000 km gelopen moest wel een automaat zijn .Maar dat bleek allemaal erg moelijk te worden na verschillende opties te hebben bekeken ging onze voorkeur toch steeds meer uit naar 1 van de nieuwe modellen of de V of de XC maar dat werd allemaal als heel moeilijk ervaren daar bij die dealer het was juli en die modellen zouden pas december of januari geleverd kunnen worden en dat werd dan toch wel een moeilijk kostenplaatje ivm met de aan ons bechikbaar gestelde leenauto daar moest dan op zn minst een gepaste vergoeding tegen over staan.

Maar goed om een zeer lang verhaal toch iets korter te maken , wij naar een andere dealer 40 km verder op.
Daar was ineens alles mogelijk en daar konden ze de zelfde auto al in september leveren gewoon 3 maanden eerder en mocht het toch november worden konden we er voor kiezen de auto pas in januari af te nemen dit ivm kenteken op 2008 en dan konden we de door hun verstrekte leen auto gewoon tot januari blijven gebruiken ( ook een V70 Automaat).
Wij daar een nieuw model XC70 3.2 benzine besteld met een aantal pakketten er op navigatie, bleutooth ,leer,xenon verlichting,klasse5 alarm met track and trace etc,etc. Prijs uit eindelijk ruim boven de € 70.000.
Wel nog korting gekregen omdat we niets hadden in te ruilen.
En uit eindelijk werd de auto zelfs al half september geleverd, lekker snel.

We waren erg benieuwd naar de nieuwe auto en naar de door de verkoper genoemde verrassing want hij hat letterlijk tegen ons gezegd “we doen altijd al iets speciaals als bij ons iemand zijn nieuwe auto komt halen maar dit keer gaan we echt over de top want jullie zijn 1 van de eerste die dit nieuwe model bij ons kopen en zeker de eerste die hem particulieer aanschaffen.
Dus als je zo iets zegt als verkoper dan schep je toch en bepaalde verwachting….
De aflevering van de auto zat er bijna op we zouden zo naar de auto toe lopen maar eerst kwam de verassing en jawel het was een verassing koop je een auto van zon bedrag en wat krijg je : een bosje bloemen en schrik niet een doos Zeeuwse bolussen !!!! Bij een nieuwe KIA of Fiat krijg je tenminste nog een nieuwe fiets voor het geld van deze auto koop je vier Kia’s, wat een teleurstelling dachten we maar goed we moesten nog naar de auto lopen dus het zou nog goed kunnen komen misschien zat het wel in de gemonteerde nieuwe dakkoffer maar niets hoor de verassing was dat er ook nog eens het verkeerde metaal beslag in was gemonteerd/besteld, waar we als antwoord op kregen tja daar heeft u voor getekend en we kunnen het er niet uit halen.
En nu komt de derde en grootse teleurstelling na ongeveer 3 maanden en 4000 kilometer…

Ik rijd met de auto op 29 dec een afrit af waarna een luid metaal achtig geratel klinkt klonk alsof ik op een kale velg reed of dat mn knalpijp er onder uit lag Volvo assistance gebeld ze zouden de wegenwacht sturen, ik had eigelijk een Volvo service wagen verwacht maar nee gewoon de normale wegenwacht. Onder de wagen gekeken tja daar zat iets los in het midden. Samen met de wegenwacht naar een Volvo dealer 2 km verderop gereden auto op de brug en ja hoor er was iets wel degelijk echt kapot en op dat moment niet te repareren.
Het was de ophanging van een tussenlager van de aandrijfas voor de achterwielen !!!
Dat was volgens de monteur een gevulkaniseerd stuk rubber waar die tussenlager in zit en deze was gewoon afgescheurd/gebroken.

Dit was dus gebeurd terwijl ik al snelheid aan het minderen was bij een afrit wan een snelweg, wat als dit midden op de snelweg was gebeurd bij een hoge snelheid ???

ANWB heeft toen een vrachtwagen geregeld om de auto naar onze eigen dealer te vervoeren en ik mocht meerijden om onderweg te worden afgezet bij een dependance voor een huur auto van de wegenwacht.

Auto is uiteindelijk een week bij de dealer geweest, dealer was op oudejaarsdag gesloten en ze hadden eerst nog het verkeerde onderdeel bestel voor een V70 ipv een XC70 .
Terwijl de auto bij de dealer stond werden we ook nog een paar keer gebeld door de alarmcentrale van het track and tracé systeem dat de accuspanning te laag was.Op dat moment ging er bij mij een lichtje branden, de week daarvoor was ik ineens een hoop opgeslagen gegevens uit de auto kwijt zoals opgeslagen locaties in de navigatie alle aangemelde telefoons in de carkit dus er duidelijk ook iets aan de hand met de stroomtoevoer.
Er moest dus ook nog een nieuwe accu in en we hadden een tijdje geleden ook al een brief van Volvo Nederland gekregen voor een terugroep actie ivm een sofware update die te maken had met de airbags die onder bepaalde omstandigheden spontaan geactiveerd zouden kunnen worden.
We moesten de leenauto al op woensdag bij een steunpunt van ANWB inleveren daarom kwam de directeur van onze eigen dealer onze XC70 terug brengen met weer een bos bloemen en duizend maal excuses ook over het feit van het door de verkoper beloofde over de top cadeau wat hij dus niet had waargemaakt (bloemen en Zeeuwse bolussen )
Hij bood ons wel nog aan om het verkeerd bestelde/geleverde metaal beslag in het interieur kosteloos te vervangen, nu kon het ineens wel dit terwijl de verkoper het tijdens de aflevering nog had afgedaan met : tja we kunnen het er niet uithalen…
We denken dus ook dat we dit niet gaan doen want het kan er alleen maar lelijker op worden maar ja wat moet daar tegen over staan?

Deze ellende was dus allemaal begonnen met een nachtelijke overval terwijl wij gewoon op bed lagen werden de ruiten ingegooid hond gewond aan zijn kop autosleutel gepakt auto weg om hem vervolgens twee weken later totaal uitgebrand terug te krijgen. Na dit voorval maanden slecht slapen het huis voor een kapitaal extra te hebben gebarricadeerd met rolluiken nieuwe sloten etc etc wilde we eigenlijk helemaal geen nieuwe auto kopen door toedoen van een ander…toch maar de knoop doorgehakt en dan krijg je deze shit allemaal er nog bij .

Geen beloofde verassing
Verkeerd interieur
Kapotte tussenlager
Kapotte accu
Terugroep Aktie voor fout in software

We hopen dat het hier bij blijft en wat de dealer betref, we hebben onlangs een tevredenheids onderzoek ontvangen van Volvo Nederland die zullen we dus maar eens heel uitvoerig gaan invullen.

We vinden het nog steeds een mooie auto die als hij rijd erg fijn rijd.
Paul
Geartronic member

Jeetje!! Wat een verhaal!

Helaas ons bijna hetzelfde overkomen. Toen we vorig jaar februari onze Spliksplinter nieuwe XC70 hadden opgehaald, was ik nog laat met de auto weggeweest, kwam rond half 1 thuis bij mijn ouders. (slaap daar al jaren niet meer, maar omdat we heel de dag bezig geweest waren met de auto dus wel)Hoor ik s ochtends mijn deur open gaan en dacht dat het een van de mijn ouders was om iets te vragen, dus ik draai me om.
Is het een vent met bivak muts op met een grote zaklamp. Dus keihard herrie gemaakt dat er inbrekers waren, aangezien (gelukkig) hij meteen weg rende.

Mijn ouders werden dankzij het lawaai wat ik maakte meteen wakker; melden dat de auto's er nog waren. Maar ik was in de snelheid achter de boef aangerend en zag tot mijn schrik dat ze al langer in huis waren.
Vervolgens naar de keuken gegaan, auto sleutels weg. Maar gelukkig nog de reserve sleutels. Panic-button ingedrukt van beide wagen en ze gingen nog beide piepen ook. Dus ze waren er nog. Meteen naar boven gerend, mijn sleutels gepakt en mijn auto voor die van mijn ouders gezet.

Politie na half uur ook aanwezig, hadden geloof ik niet echt door dat de boeven nog in huis waren. (ze zaten inmiddels in de praktijk van mijn vader)
Vervolgens stond er ergens een raam open en dachten ze dat ze daar door heen waren gegaan. Wat later door de CRI absoluut als onmogelijk werd gezien. Dus die ging nog met getrokken pistol 2 uur later nog even zoeken door het huis..... (leuk idee he....)
Maar goed boeven gevlogen, tv weg, camera's weg, telefoons weg en auto sleutels.

Dus wat dat betreft willen ze wel erg graag Volvo's!!

Ander verhaal van je nieuwe auto! Heel goed van alarm klasse 5, dit zal zeker stroom trekken en daarom zal je accu ook sneller leeg zijn.
Ik heb het ook in mijn Peugeot met alarm klasse II dat hij na 3 weken geen gebruik het toch wel even moeilijk heeft.
V70 Classic die we ooit hadden, deed na 3 weken ook vrij weinig met Alarm Klasse III.
Maar goed van 1 week bij de garage staan mag je zoiets niet verwachten.

Van je onderkant van je auto is wel echt een heel apart verhaal, wat echt belachelijk is dat dat kan voorkomen bij zo'n nieuwe auto.

Je zou dit eigenlijk gewoon als brief naar Volvo Nederland moeten sturen, kijken wat ze doen!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Cereal
2nd Gear member
Contacteer:

Heh bah wat een verhaal, die overval thuis spant nog de kroon. Ik hoop met je dat het hier bij blijft.

Ik zal antwoord geven op je vraag:
Als alles gerepareerd is, en 't beestje rijd weer. Dan zou ik denken: JA! ..Want verdorie, wat zijn het toch mooie auto's die nieuwe XC70's :)

Ik durf het bijna niet te vragen: Plaats eens wat foto's ;)
S60 D5 Geartronic - 2004 - Black Saphire - Mobility - 17"; Almathea - Schuifdak - PDC - iMIV - Fasttech 200PK/420Nm
Aantje
4th Gear member

Wel vervelend met wat er allemaal is gebeurt. Hoop dat je zelf nog wel blij bent met de auto en ga er vanuit dat je niet teveel problemen zal krijgen met de auto.

Over het stelen van de auto. De autosleutels leggen wij altijd op de trap of op de keukentafel. Laat ze maar inbreken en weggaan met de auto. Het alarm thuis gaat af e laten ze jou lekker met rust. De auto word wel vervangen door de verzekering, je hebt er veel meer moeite mee als ze een pistool op je hoofd zetten.
BlackSapphire
6th Gear member

Dat is zwaar balen zeg. Eerst die idiote inbraak. Smerig. En dan nu dat gedoe rond jullie nieuwe wagen. Het is bijna voor mij onwerkelijk als je loopt te balen van je nieuwe XC, maar als ik dit zo lees kan ik goed begrijpen dat je er de pest in hebt. Sterkte en ik hoop dat het allemaal goed komt.
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Big Blue
2nd Gear member

EriXC70 schreef:Na dat onze vorige XC70 met bruut geweld nachts van onze oprit was gestolen en een paar weken later uitgebrand was terug gevonden wilde we eerst een zelfde model terug kopen maar na lang wikken en wegen toch maar voor het nieuwe model XC70 gegaan.
Na de diefstal kregen we een leen auto via onze plaatselijke Volvo dealer omdat we daar recht op hadden door de verzekering via Volvo Insurance.We kregen een nette V70 automaat tot onze beschikking voor een maximale periode van 30 dagen, want dan zou namelijk de dagwaarde van de gestolen XC70 worden uitgekeerd als deze niet gevonden zou zijn.
Binnen die 30 dagen hebben we meerdere malen deze dealer bezocht en eerst geprobeerd een vergelijkbaar model type te vinden was 4 jaar oud en had nog maar 50.000 km gelopen moest wel een automaat zijn .Maar dat bleek allemaal erg moelijk te worden na verschillende opties te hebben bekeken ging onze voorkeur toch steeds meer uit naar 1 van de nieuwe modellen of de V of de XC maar dat werd allemaal als heel moeilijk ervaren daar bij die dealer het was juli en die modellen zouden pas december of januari geleverd kunnen worden en dat werd dan toch wel een moeilijk kostenplaatje ivm met de aan ons bechikbaar gestelde leenauto daar moest dan op zn minst een gepaste vergoeding tegen over staan.

Maar goed om een zeer lang verhaal toch iets korter te maken , wij naar een andere dealer 40 km verder op.
Daar was ineens alles mogelijk en daar konden ze de zelfde auto al in september leveren gewoon 3 maanden eerder en mocht het toch november worden konden we er voor kiezen de auto pas in januari af te nemen dit ivm kenteken op 2008 en dan konden we de door hun verstrekte leen auto gewoon tot januari blijven gebruiken ( ook een V70 Automaat).
Wij daar een nieuw model XC70 3.2 benzine besteld met een aantal pakketten er op navigatie, bleutooth ,leer,xenon verlichting,klasse5 alarm met track and trace etc,etc. Prijs uit eindelijk ruim boven de € 70.000.
Wel nog korting gekregen omdat we niets hadden in te ruilen.
En uit eindelijk werd de auto zelfs al half september geleverd, lekker snel.

We waren erg benieuwd naar de nieuwe auto en naar de door de verkoper genoemde verrassing want hij hat letterlijk tegen ons gezegd “we doen altijd al iets speciaals als bij ons iemand zijn nieuwe auto komt halen maar dit keer gaan we echt over de top want jullie zijn 1 van de eerste die dit nieuwe model bij ons kopen en zeker de eerste die hem particulieer aanschaffen.
Dus als je zo iets zegt als verkoper dan schep je toch en bepaalde verwachting….
De aflevering van de auto zat er bijna op we zouden zo naar de auto toe lopen maar eerst kwam de verassing en jawel het was een verassing koop je een auto van zon bedrag en wat krijg je : een bosje bloemen en schrik niet een doos Zeeuwse bolussen !!!! Bij een nieuwe KIA of Fiat krijg je tenminste nog een nieuwe fiets voor het geld van deze auto koop je vier Kia’s, wat een teleurstelling dachten we maar goed we moesten nog naar de auto lopen dus het zou nog goed kunnen komen misschien zat het wel in de gemonteerde nieuwe dakkoffer maar niets hoor de verassing was dat er ook nog eens het verkeerde metaal beslag in was gemonteerd/besteld, waar we als antwoord op kregen tja daar heeft u voor getekend en we kunnen het er niet uit halen.
En nu komt de derde en grootse teleurstelling na ongeveer 3 maanden en 4000 kilometer…

Ik rijd met de auto op 29 dec een afrit af waarna een luid metaal achtig geratel klinkt klonk alsof ik op een kale velg reed of dat mn knalpijp er onder uit lag Volvo assistance gebeld ze zouden de wegenwacht sturen, ik had eigelijk een Volvo service wagen verwacht maar nee gewoon de normale wegenwacht. Onder de wagen gekeken tja daar zat iets los in het midden. Samen met de wegenwacht naar een Volvo dealer 2 km verderop gereden auto op de brug en ja hoor er was iets wel degelijk echt kapot en op dat moment niet te repareren.
Het was de ophanging van een tussenlager van de aandrijfas voor de achterwielen !!!
Dat was volgens de monteur een gevulkaniseerd stuk rubber waar die tussenlager in zit en deze was gewoon afgescheurd/gebroken.

Dit was dus gebeurd terwijl ik al snelheid aan het minderen was bij een afrit wan een snelweg, wat als dit midden op de snelweg was gebeurd bij een hoge snelheid ???

ANWB heeft toen een vrachtwagen geregeld om de auto naar onze eigen dealer te vervoeren en ik mocht meerijden om onderweg te worden afgezet bij een dependance voor een huur auto van de wegenwacht.

Auto is uiteindelijk een week bij de dealer geweest, dealer was op oudejaarsdag gesloten en ze hadden eerst nog het verkeerde onderdeel bestel voor een V70 ipv een XC70 .Terwijl de auto bij de dealer stond werden we ook nog een paar keer gebeld door de alarmcentrale van het track and tracé systeem dat de accuspanning te laag was.Op dat moment ging er bij mij een lichtje branden, de week daarvoor was ik ineens een hoop opgeslagen gegevens uit de auto kwijt zoals opgeslagen locaties in de navigatie alle aangemelde telefoons in de carkit dus er duidelijk ook iets aan de hand met de stroomtoevoer.
Er moest dus ook nog een nieuwe accu in en we hadden een tijdje geleden ook al een brief van Volvo Nederland gekregen voor een terugroep actie ivm een sofware update die te maken had met de airbags die onder bepaalde omstandigheden spontaan geactiveerd zouden kunnen worden.
We moesten de leenauto al op woensdag bij een steunpunt van ANWB inleveren daarom kwam de directeur van onze eigen dealer onze XC70 terug brengen met weer een bos bloemen en duizend maal excuses ook over het feit van het door de verkoper beloofde over de top cadeau wat hij dus niet had waargemaakt (bloemen en Zeeuwse bolussen )
Hij bood ons wel nog aan om het verkeerd bestelde/geleverde metaal beslag in het interieur kosteloos te vervangen, nu kon het ineens wel dit terwijl de verkoper het tijdens de aflevering nog had afgedaan met : tja we kunnen het er niet uithalen…
We denken dus ook dat we dit niet gaan doen want het kan er alleen maar lelijker op worden maar ja wat moet daar tegen over staan?

Deze ellende was dus allemaal begonnen met een nachtelijke overval terwijl wij gewoon op bed lagen werden de ruiten ingegooid hond gewond aan zijn kop autosleutel gepakt auto weg om hem vervolgens twee weken later totaal uitgebrand terug te krijgen. Na dit voorval maanden slecht slapen het huis voor een kapitaal extra te hebben gebarricadeerd met rolluiken nieuwe sloten etc etc wilde we eigenlijk helemaal geen nieuwe auto kopen door toedoen van een ander…toch maar de knoop doorgehakt en dan krijg je deze shit allemaal er nog bij .

Geen beloofde verassing
Verkeerd interieur
Kapotte tussenlager
Kapotte accu
Terugroep Aktie voor fout in software

We hopen dat het hier bij blijft en wat de dealer betref, we hebben onlangs een tevredenheids onderzoek ontvangen van Volvo Nederland die zullen we dus maar eens heel uitvoerig gaan invullen.

We vinden het nog steeds een mooie auto die als hij rijd erg fijn rijd.
Sterk verhaal hoor..........hoop dat niemand anders dit dient mee te maken, wat een ellende !!!

Toch enkele vraagjes;

hoe kunnen ze het verkeerde onderdeel bestellen, indien dit iets is die zelfs helemaal niet onder een V70 zit (ophanging aandrijflijn achter) ??

Heb je bij de 2e dealer moeten betalen voor het gebruik van de V70 in afwachting van de nieuwe XC70 ??

Hopelijk blijft alles verder in orde nu !?

Altijd leuk om enkele foto's te zien die bij dit verhaal horen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Een V70 T6 AWD heeft ook een aandrijflijn naar achter
Volvo for life
Ben
Executive Member
Contacteer:

Welkom op het forumEriXC70.
Fijn dat je tóch blij bent met je nieuwe auto en vergeet de ellende snel.

En dat de WW komt klopt. Volvo heeft geen eigen pechdienst maar gebruikt de diensten van de WegenWacht. Dat doen de meeste automerken.

Wat het cadeautje betreft....daar is een apart topic over. Daar kun je lezen wat er zoal wordt weggegeven :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
joannes
Starter

Moet ik wel blij zijn met onze nieuwe XC70 3.2
Tja, veel ellende maar het betreft alleen materiele schade, behalve de hond dan. Ik neem aan dat je gezond bent en in goede doen, dus geniet van deze prachtige auto.

Wel balen dat ze nu ook Volvo hebben ontdenkt, laat ze lekker bij Mercedes blijven, oops mag ik alleen maar denken.
mightyspawn
5th Gear member

Misschien lieg ik wel, geen idee. Maar ik blijf er toch bij dat alles van Volvo van voor 1999 beter is dan de wagens van nu. Rij maar een 460 volvo. Maar die wagen heeft me sinds 2002 nog nooit en nog nooit in de steek gelaten. En nu heb ik er een oldtimer bij uit 1983, een volvo 240 GLE. En daar ben ik notabene deze zomer 4000km mee op vakantie geweest. Zonder probleem me overal heen gebracht. En heeft nu 450.000 op de teller. Waar zijn die tijden toch gebleven dat er kwaliteit werd gemaakt. Ik mis dat wel een beetje.

Al die elektronica van tegenwoordig is zo vervelend. Monteurs kunnen niks zelf meer.
sanco
5th Gear member

Inderdaad is de huidige generatie auto's minder eenvoudig te onderhouden en mogelijk ook gevoeliger voor storingen. Anderzijds vragen we steeds meer luxe, willen we betere prestaties tegen lager verbruik en daarbij ook nog minder uitstoot (en dus innovatieve motoren) en, last but not least: tegen een concurerende prijs. Ik wil niet beweren dat auto's goedkoop zijn maar bekijk de kale prijs eens.....en realiseer je wat je daarvoor allemaal krijgt! Om dit te realiseren maakt men steeds meer gebruik van specialistische toeleveranciers. Het laten samenwerken van al deze afzonderlijke hightech componenten in 1 auto vraagt inderdaad steeds meer software en elektroncia. Ik denk dat veel van de problemen van nu daarop terug zijn te voeren. Zuiver mechanisch gezien zijn auto's van nu volgens mij misschien nog wel beter dan 15 jaar geleden. (onderhoudsintervallen van 30k! of meer) Helaas worden auto's ook sneller op de markt gezet waardoor 1e modeljaren vaak nog veel kinderziektes kennen. Maar 't meest belangrijk is dat de veranderingen zo snel gaan dat tegen de tijd dat men goed inzicht heeft in de zwakke punten, er al weer een nieuwe ontwikkeling is, terwijl men vroeger misschien verbeteringen ging doorvoeren. Dit betekent ook dat
een monteur ahw ook geen tijd krijgt om ervaring / specialistische kennis op te bouwen van al deze afzonderlijke componenten en de effecten van deze modules op elkaar. Men moet dus steeds meer terugvallen op storings / probleem databanken etc. dit kost allemaal veel tijd, nog afgezien van alle benodigde specialistische apparatuur.
Waar een fabrikant voor zou moeten waken is de consument te gebruiken als testrijder, maar ook kritisch te zijn naar zichzelf in de keuze van zijn componenten. Mercedes is erg ver gegaan in de vorige C, maar door schade en schande daarvan terug gekomen. Vooroplopen is nu eenmaal een risico.
Ik hoop dat de nieuwe 70 serie zich in de praktijk toch als betrouwbaar zal bewijzen, want het is gewoon een prachtige wagen!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”