Beste medeforummers...
Ik heb al gezocht, maar er komen zoveel wisselende antwoorden naar voren, als ik uit wil zoeken of 17 inch wielen nou wel of niet aanlopen met 205/45/17 banden. De et waarde zou 40 moeten worden.
Ik zou graag Borbet LS Black Polish wielen monteren, maar moet wel zeker weten dat het past.
Ik ben in het bezit van een V40 uit april 2000 (phase I). Het is geen sports edition of iets dergelijks, gewoon met een standaard onderstel en wielkuipen.
Groeten en alvast bedankt,
Ronald
17 inch wielen onder V40
-
- 2nd Gear member
- General
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Eventjes gekeken op andere fora, en volgens de berichten daar zou dit gewoon moeten passen:
"Mijn V40 phase I was achteraan 4 cm verlaagd en ik had 225/40/17 opliggen en had geen probleem met raken in m'n kassen.. Velgen waren 8 inch breed en ET waarde was 40"
"Mijn V40 phase I was achteraan 4 cm verlaagd en ik had 225/40/17 opliggen en had geen probleem met raken in m'n kassen.. Velgen waren 8 inch breed en ET waarde was 40"

_________";Some people and performances are beyond words";________
-
- 3rd Gear member
mijn v40 '99 (phase 1) rijdt des zomers ook rond op 215/40/17; ET van de velg: 35 en de velgbreedte is 7 inch. aanlopen doet het nergens, maar vanvoor steken de wielen iets of wat uit de kasten. naar nederlandse normen zou ik zo mogen rondrijden
naar belgische echter niet... omdat de wielen uitsteken (zij het echt minimaal!). ik ga gewoon mijn spatborden breder laten "rollen", dan is dat ook in orde
naar belgische echter niet... omdat de wielen uitsteken (zij het echt minimaal!). ik ga gewoon mijn spatborden breder laten "rollen", dan is dat ook in orde