Tikkend koppelingspedaal

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
Herror
2nd Gear member

Ik kwam er net achter (toen ik de radio uit zette), dat mijn koppelingspedaal tikt. Zowel bij intrappen als bij opkomen tikt hij op een vast punt. Dit punt ligt laat bij het opkomen en vroeg bij het intrappen. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Knap irritant als je erop gaat letten namelijk .... :?
Annoni
2nd Gear member

Hey Herror.

Ja had ik al rond de 10.000 km. Ik vond het meer een krakend geluid. De dealer heeft dit opgelost en volgens hun zeggen was het een modificatie.

( de mijne is een my 2007, afgeleverd in mei )
Herror
2nd Gear member

Hey Annoni,

Bedankt voor je reactie!

Mijne heeft het nu rond de 13000 km (mijne is een MY2008, afgeleverd juli)

modificatie?? hoe bedoel je??
Annoni
2nd Gear member

Heb ik niet naar gevraagd wat ze daar precies mee bedoelden maar ik kreeg de indruk dat het een bekend probleempje was.....
Herror
2nd Gear member

Ok, bij welke dealer ben jij geweest?
Ik moet volgende week vrijdag toch naar de dealer op de Ipod Interface in te laten bouwen ... zal morgen gelijk bellen of ze meteen naar die koppeling kunnen kijken.
Herror
2nd Gear member

weet je ook hoe lang ze er mee bezig zijn geweest?
Annoni
2nd Gear member

De Groene in Goes.

Nee geen idee, ik werd na een halve dag gebeld dat ie weer gereed was maar ze hebben toen ook heel mijn stuurkolom uit elkaar gehad omdat daar een resonantie in zat die ze gelijkertijd verholpen hebben... Daarvoor hebben ze lang moeten zoeken en daarna nog een tijd proefgereden om zeker te zijn dat 't weg was begreep ik...

Koppeling kan dus niet zo lang werk zijn geweest als je 't mij vraagt.
Herror
2nd Gear member

Moet je eigenlijk naar de dealer waar je hem gekocht hebt? Of mag je ook naar elke willekeurige officiele Volvo-merkdealer?
Annoni
2nd Gear member

de Groene heeft de mijne ook niet geleverd, dat regelt de leasemaatschappij en die heeft 'm uit het Westland laten komen....

Dus mag wel, of ze er altijd even gelukkig mee zijn? Maar daar was in ieder geval niets van te merken!!
Mijn auto is daar nu wel in onderhoud, dat hebben ze ermee verdiend.
Herror
2nd Gear member

Ik heb net even gebeld met die "andere" dealer, en het was geen probleem. Tenslotte 'mogen ze ook de Ipod Interface van €450,- inbouwen, dus het is toch wel kassa voor ze :)
Car Configurator
1st Gear member

Herror schreef:Moet je eigenlijk naar de dealer waar je hem gekocht hebt? Of mag je ook naar elke willekeurige officiele Volvo-merkdealer?
De garantie is Europees hé, dus je mag zelfs in België gaan om je garanties te laten uitvoeren. Dit heb ik me toch laten wijsmaken.
Never drive faster then your guardian angel can fly!!!
Plaats reactie

Terug naar “C30”