Onregelmatig en afslaan al ie koud is
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 23.07.2007 - 22:49
Heb probleempje met mijn S80 2.4 G3 2001. Als ie koud is wil ie nog wel eens een beetje stotteren en als je vervolgens de koppeling intrapt slaat de motor spontaan uit..........kent iemand dit probleem??? en heeft iemand hiervoor een oplossing.
Beetje weinig info!
Km-stand?
Merk LPG installatie?
Reeds gepleegde onderhoud / reparatie's?
Hoe op benzine?
Nog meer?
Km-stand?
Merk LPG installatie?
Reeds gepleegde onderhoud / reparatie's?
Hoe op benzine?
Nog meer?
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 23.07.2007 - 22:49
Sorry voor de late reactie....feestdagen enz...
Het gaat hier om een S80 met een km.stand van 215.000 en een viale inst.
het onderhoud pleeg ik zelf (heb 'm nog maar een paar maanden) maar het is inderdaad wel het gedeelte na de koude start...dus de benzine fase.
Als ie overgaat naar gas schijnt het probleem te zijn verholpen maar is dan natuurlijk ook al een tijdje draaiende en dus ook al aardig opgewarmd.
Maar bij het intrappen van de koppeling (tijdens de benzine fase) vliegt de toerenteller naar nul...maar start zonder probleem door het op laten komen van de koppeling...of sleutel.
Het gaat hier om een S80 met een km.stand van 215.000 en een viale inst.
het onderhoud pleeg ik zelf (heb 'm nog maar een paar maanden) maar het is inderdaad wel het gedeelte na de koude start...dus de benzine fase.
Als ie overgaat naar gas schijnt het probleem te zijn verholpen maar is dan natuurlijk ook al een tijdje draaiende en dus ook al aardig opgewarmd.
Maar bij het intrappen van de koppeling (tijdens de benzine fase) vliegt de toerenteller naar nul...maar start zonder probleem door het op laten komen van de koppeling...of sleutel.
Klinkt als valse lucht. Lekke vacuümslang?
Misschien dat @Ludo nog wat weet, gezien het een Vialle installatie betreft.
Misschien dat @Ludo nog wat weet, gezien het een Vialle installatie betreft.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
als ik het goed begrijp doet het probleem zich dus enkel voor op benzine.
een lekke vacuumslang geeft tijdens lpg bedrijf dezelfde problemen als op benzine, dus dan zou het probleem zich ook moeten voordoen op lpg.
hoe draait de motor stationair na het starten als die koud is?.
mooi of een schommelend toerental?.
is de benzinefilter al een keer vervangen?.
is er voldoende benzinedruk?, lekke drukregelaar?, verstopte benzine injector(s)?.
een lekke vacuumslang geeft tijdens lpg bedrijf dezelfde problemen als op benzine, dus dan zou het probleem zich ook moeten voordoen op lpg.
hoe draait de motor stationair na het starten als die koud is?.
mooi of een schommelend toerental?.
is de benzinefilter al een keer vervangen?.
is er voldoende benzinedruk?, lekke drukregelaar?, verstopte benzine injector(s)?.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 23.07.2007 - 22:49
De motor draait mooi en regelmatig als ie koud is....maar het benzinefilter is door mij in iedergeval nog niet vervangen, dus daar ga ik eens mee beginnen. De rest van de opties ga ik ook eens onderzoeken. Bedankt voor de tips en hopende dat de "gouden" er bij zit.
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
Laat de EGR-stappenmotor 's schoonmaken. Door aanslag kan het zijn, dat die te langzaam reageert, wat vooral bij een koude motor opvalt. Is de motor eenmaal warm wordt 't allemaal wat ruimer (enerzijds) en wordt er anderzijds minder aanspraak gemaakt op de EGR regeling.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 23.07.2007 - 21:49
Gasklephuis (laten) reinigen, controleren of de vacuumslang (of pijpjes) van de carterventilatie niet dichtzitten, software-upgrade van de ECM (motorregeleenheid) laten uitvoeren (of meteen een total-upgrade CAN)



Meten is weten, als je weet wat je meet !!
Kan je aangeven (met foto?) welke slangetjes of pijpjes je bedoeld?Volvospecialist schreef:controleren of de vacuumslang (of pijpjes) van de carterventilatie niet dichtzitten
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 15.01.2008 - 16:19
Ik ben net lid van dit forum en heb ongeveer hetzelfde probleem. Misschien moet ik er een nieuw topic van maken. Als dat zo is, hoor/zie ik dat graag.
Ik heb sinds 11 maanden een S80 T6 uit 1999 met 180.000km op de teller en als deze koud is, schokt de auto ook. Na ongeveer 1 km is dat over en rijdt de auto (bijna) perfect. Wanneer ik optrek met vol gas, dan wil de acceleratie wel eens niet helemaal soepeltjes verlopen. Iemand bekend met dit probleem, en eventueel een oplossing?
Groet,
Patrick
Ik heb sinds 11 maanden een S80 T6 uit 1999 met 180.000km op de teller en als deze koud is, schokt de auto ook. Na ongeveer 1 km is dat over en rijdt de auto (bijna) perfect. Wanneer ik optrek met vol gas, dan wil de acceleratie wel eens niet helemaal soepeltjes verlopen. Iemand bekend met dit probleem, en eventueel een oplossing?
Groet,
Patrick
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 15.01.2008 - 16:19
Oeps, vergeten te vermelden.
Ik rijd op benzine.
Gr,
Patrick
Ik rijd op benzine.
Gr,
Patrick
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 15.01.2008 - 16:19
Is vorig jaar al eens vervangen, in verband met verkeerd demonteren door garagehouder. Nieuwe geplaatst door de dealer en zou goed moeten zijn. Volgens de dealer geeft het r*tding geen storingsmeldingen door aan de computer, om uit te lezen.......
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 15.01.2008 - 16:19
Maar is het dan niet vreemd dat de auto de eerste kilometer heel erg stotterd en daarna in principe normaal rijdt? Ik kan natuurlijk de slangen een keer laten testen. Enig idee of dat eenvoudig is?
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Gasklephuis reinigen.
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 15.01.2008 - 16:19
Maar die is vorig jaar vernieuwd en sindsdien doet het probleem zich voor. Je mag toch verwachten dat een nieuw gasklephuis schoon is en naar behoren werkt? Dealer zegt dat je niet zomaar een ander gasklephuis kunt plaatsen omdat die dan ingeregeld moet worden voor de auto waar die op geplaatst wordt en daarna niet meer voor een andere te gebruiken is. Dus als het probleem daardoor niet verdwijnt, zit ik met de kosten van weer een nieuw gasklephuis.denkweb schreef:Gasklephuis reinigen.
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Kleine moeite om het uit te vinden; slangklem los, bus remmenreiniger en een poetsdoek en met een paar minuten werk weet je het antwoord!
Het is de zwarte smurrie die aanslaat tegen de klep in het gasklephuis en daardoor niet meer goed sluit... dit heeft dus weinig te doen met oud of nieuw maar meer met de regelmaat van het gebruik en hoeveelheid vuiligheid die passeert.
Het is de zwarte smurrie die aanslaat tegen de klep in het gasklephuis en daardoor niet meer goed sluit... dit heeft dus weinig te doen met oud of nieuw maar meer met de regelmaat van het gebruik en hoeveelheid vuiligheid die passeert.
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel