Tijdens het rijden is de auto gewoon stilgevallen met melding anti-skid service vereist. Na een paar minuten kreeg ik de auto terug aan de praat. Wat ik niet begrijp is wat heeft die anti skid nu te maken heeft met het stilvallen van de motor. Zijn er forumgebruikers die dit al ervaren hebben?
V50 1.6D MY2006 40000KM
Stilvallen motor en anti-skid service V50 1.6D MY06
-
- Starter
Hoi Liana,
Ik heb de melding "anti-skid service vereist" ooit gehad in combinatie met de melding dat het motorvermogen beperkt was. De reden bleek een loszittende turboslang te zijn. Het vastzetten ervan deed alle meldingen verdwijnen en hij liep weer als de spreekwoordelijke brandweer. Maar wat de anti-skid inhoudt blijft voor mij een raadsel, wie weet hier iets van ?
Ik heb de melding "anti-skid service vereist" ooit gehad in combinatie met de melding dat het motorvermogen beperkt was. De reden bleek een loszittende turboslang te zijn. Het vastzetten ervan deed alle meldingen verdwijnen en hij liep weer als de spreekwoordelijke brandweer. Maar wat de anti-skid inhoudt blijft voor mij een raadsel, wie weet hier iets van ?
-
- 1st Gear member
Ik heb dit ook één maal voorgehad. Toen bleek de EGR-klep defect (later dan ook de katalysator defect). Na herstelling van de 2 voornoemde defecten (voorlopig toch) niet meer meegemaakt. Wat het verband precies is, tussen dit alles weet ik ook niet.
Opel Vectra 2.0 DTI
Volvo V50 1.6 D
BMW 118 D
Opel Kadett 1.6 D
Opel Astra 1.7 DTL
Alfa Romeo 146 1.9 TD
Opel Vectra 2.0 DTI
Volvo V50 1.6 D
BMW 118 D