Bedrijven als bijv. Forte bieden produkten aan om de motor intern eens goed te reinigen en te ontdoen van sludge en koekresten op zuigerveren, kleppen, e.d.
Iemand bekend met de motorflush? Voordelen / Nadelen, ook te gebruiken bij Turbomotoren?
Persoonlijk sta ik er een beetje sceptisch tegenover.
Motorflush
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27365
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Bij mijn Peugeot is een keer een flush door de koelleidingen gegaan, hier was door een lek allemaal troep ingekomen.
Die flush werkte erg goed, maar is volgens mij alleen maar e gebruiken voor het koelsysteem.
Turbo of niet turbo moet volgens mij niets uitmaken bij een motorflush
Die flush werkte erg goed, maar is volgens mij alleen maar e gebruiken voor het koelsysteem.
Turbo of niet turbo moet volgens mij niets uitmaken bij een motorflush
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Soms kan het helpen om problemen op te lossen. Het is in sommige situaties in staat om bijvoorbeeld zuigerveren los te krijgen. Maar meestal is er al motorschade als de zuigerveren vast zitten en dan is het te laat. Het wil regelmatig voorkomen dat een motor begint te lekken doordat vastgekoekt vuil los komt na de flush en een keerring niet meer wil. Het blok wordt er in elk geval mooi schoon van aan de binnenkant.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Dat is het eigenlijk wat mij weerhoudt om preventief een motorflush te doen. Er zijn nl. geen problemen met de motor, maar die kun je door zo'n flush dan misschien wel veroorzaken. Stukken losgeweekte koekresten die zich weer elders in wellicht turbo of dunnere doorgang gaan afzetten.
Nee, dan toch maar niet doen.
Nee, dan toch maar niet doen.
S80 2,5T AUT5 2004
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
dat spul mag er ook niet lang in zitten... hooguit een paar honderd kilometer...
en dan moet je olie direct verversen
en dan moet je olie direct verversen
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
als je er een paar honderd kilometer mee gaat rijden, mag je een nieuwe motor plaatsen.DeNNiS_ schreef:dat spul mag er ook niet lang in zitten... hooguit een paar honderd kilometer...
en dan moet je olie direct verversen
áls je het al 100 kilometer uit houd.

- WillemV70
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 19.07.2007 - 21:58
Heb het zonder problemen tweemaal gebruikt in een volle tank diesel. Mijn motor liep er duidelijk stiller op. Ik heb er dus geen slechte ervaringen mee, integedeel....
V70 tdi 1998
350.000 km
stage 1
V70 2.0d 2009
123.000 km
Rica tuned
350.000 km
stage 1
V70 2.0d 2009
123.000 km
Rica tuned
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als je geen problemen hebt zou ik het zeker niet gebruiken. Alleen als laatste redmiddel.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03.11.2006 - 21:25
We hebben laats bij ons in de garage een voorlichting gehad van een vertegenwoordiger van forte, omdat we ook met forte werken.
Ik weet niks over de motorflush, maar we gebruiken wel toevoegingen voor de brandstof (gas treatment en diesel treatment). Je hebt voor diesel en voor benzine allebij een appart middel.
Dit moet je bij de tank ingooien, of bij het wisselen van het brandstoffilter deze vullen hiermee en de rest in de tank gooien.
Het middel is voornamelijk bedoeld voor het reinigen van je brandstofsysteem, maar het komt ook in je verbrandingruimte, kleppen, uitlaat, egr systeem enz terrecht waardoor het middel daar ook een reinigende werking op heeft.
We hebben nog veel meer middeltjes van forte, maar hier ben ik nog niet bekend mee.
Ik weet niks over de motorflush, maar we gebruiken wel toevoegingen voor de brandstof (gas treatment en diesel treatment). Je hebt voor diesel en voor benzine allebij een appart middel.
Dit moet je bij de tank ingooien, of bij het wisselen van het brandstoffilter deze vullen hiermee en de rest in de tank gooien.
Het middel is voornamelijk bedoeld voor het reinigen van je brandstofsysteem, maar het komt ook in je verbrandingruimte, kleppen, uitlaat, egr systeem enz terrecht waardoor het middel daar ook een reinigende werking op heeft.
We hebben nog veel meer middeltjes van forte, maar hier ben ik nog niet bekend mee.
Rijd nu: 740 sedan b204ft 1990
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986