Schets van problemen:
November 2005: Ik krijg mijn wagen, check alles eens door alles eens open en toe te doen. Ik kom thuis, parkeer de wagen maar blijkbaar gaat het lampje in de wagen niet uit. Rarara.. blijkbaar moest je de koffer stevig toesmijten.
1e kwartaal 2006: Kom net van de winkel, boodschappen liggen in de wagen, betreed huis, kom terug naar de wagen en deze gaat niet meer open omdat hij niet meer reageert op de afstandbediening. Reservesleutel gaan halen, noppes. Manuele sleutel moeten gebruiken. Probleem doet zich nog meerdere malen voor en uiteindelijk wagen binnengebracht waar ze de firmware van de boordcomputer hebben vervangen.
Twee uur verloren in de Volvo garage bij het upgraden van de firmware.
Zomer 2006: Op een gegeven ogenblik slaagt de electronica van mijn wagen tilt. Radio en dergelijke was niet meer vanaf mijn stuur te besturen en mijn ruitenwissers stonden in één of andere noodstand waardoor deze aan bleven en niet meer uitgezet konden worden.
Vervangwagen gekregen en eigen wagen drie weken binnen omdat ze er maar niet in slaagden om het probleem te identificeren.
1e kwartaal 2007: Linkerzijde van de wagen verlamd. Blijkbaar lag dit aan de (fout geconstrueerde?) stekkers in de deur. Deze werden (enkel) vervangen in de linkerdeur en probleem opgelost.
De hele dag te voet alles mogen afleggen.
1e kwartaal 2007: Plastieken afdekking van de rempedaal valt eraf. Natuurlijk ben ik niet zo zot om het er weer op te zetten, stel je voor dat het weer loskomt in een remmaneuver.
Bijgevolg niet laten herstellen.
Zomer 2007: Bij het parkeren klap ik de twee automatische buitenspiegels in. Ik vertrek twee uur laten weer en klap ze uit. Op de autosnelweg merk ik echter dat ik de wagens rechts van mij niet meer kan zien omdat de automatische rechterbuitenspiegel blijkbaar niet was uitgeklapt. Gevolg is een zeer gevaarlijke rijsituatie.
Wagen moest nog binnen voor onderhoud en heb dit gelijk mee laten herstellen.
4e kwartaal 2007: Gordel aan de passagierzijde blokkeert. Om de één of andere rede krult/plooit die soms in het mechanisme waardoor de passagier de gordel er niet uit kan halen. Meestal "fix" je dit door er hevig aan de trekken zodat de plastieken houder die erond zit er mee wordt uitgetrokken, de gordel terug goed te leggen en vervolgens het plastiek terug te duwen.
Niet laten herstellen want eer ze een "oplossing" hebben ben ik mijn wagen weer drie dagen kwijt.
17 januari 2007: Sinds een aantal maanden manifesteert het deurprobleem dat een zijde van de wagen verlamt zich aan de rechterkant. Blijkbaar hadden ze bij het fixen van de linkerzijde niet de rechterzijde gedaan terwijl dit toch de procedure zou zijn.
Omdat de wagen hiervoor maar één dag binnen moet betaalt de leasingfirma de vervangwagen niet waardoor ik hetzij +/- 50 euro betaal, hetzij de hele dag alles te voet afleg.
Januari 2008: What's next?