mijn volvo start zeer slecht zodra hij maar even heeft gelopen.Koude start prima,maar slaat hij met uit parkeren af dan bijna niet meer aan te krijgen.Ook als hij warm is en ik zet hem uit dan start hij de eerste uren zeer slecht.Als hij dan aanslaat lijkt het wel of hij verzopen is.
Ook heb ik een substantie in mijn inlaatspruitstuk (bruin)die hard wordt waardoor de gasklep met geweld moet worden geopend.Wie o wie kan mij helpen. :x
harsachtige afzetting in inlaatspriutstuk
- Iroll
- 6th Gear member
Dat lijkt mij de watertemp.sensor. Zit onder/naast de eerste bougie. Check eerst de bedrading en stekker. Als alles goed zit aangesloten de sensor vervangen. Let er wel op dat er koelwater ontsnapt als je hem eruit draait. Een nwe sensor is rond de €20. De harsachtige aanslag rond de gasklep verwijderen door in te spuiten met WD 40 of remmenreiniger en weghalen met een niet pluisend doekje.
Is handiger als je voortaan bij vragen motortype en bouwjaar te vermelden!
Is handiger als je voortaan bij vragen motortype en bouwjaar te vermelden!
-
- Starter
Bedankt voor de snelle reactie.De harsachtige aanslag is kei hard en lost niet op met remmenreiniger of WD 40.Het iszulke troep dat ik de gasklep echt los moet trappen de eerste keer dat ik gas geef.
Het bouwjaar is 11-1996 en het motortype is B16F
Het bouwjaar is 11-1996 en het motortype is B16F
-
- Starter
hallo ik heb volvo440 bj 1994 1.8 motor(volvo type440 DLE )op normaal lpg hij rijdt prima zowel op lpg als benzine maar hij rijdt 1op 6 op lpg en dat is te hoog verbruik vind ik., kan iemand mij helpen uitzoeken waar het aan ligt
alvast bedankt
alvast bedankt
- Iroll
- 6th Gear member
@Nikos: je hijackt nu het topic van BertNagel. Even overnieuw beginnen maar dan in een nieuw onderwerp! Kan je je gelijk even voorstellen
@BertNagel;
ik zou het eens proberen door het gasklephuis te verwijderen en een uurtje of wat laten weken in wasbenzine oid. Zien of het dan oplost. Een tandenborstel werkt prima,maar ga niet lopen schuren of zo dan help je de gasklep afdichting naar zijn grootje. Ik ging er trouwens van uit dat je een B18/20 had en daar zit de wtsensor waar ik zei. Bij de B16F zou ik het niet weten, misschien iemand anders?

@BertNagel;
ik zou het eens proberen door het gasklephuis te verwijderen en een uurtje of wat laten weken in wasbenzine oid. Zien of het dan oplost. Een tandenborstel werkt prima,maar ga niet lopen schuren of zo dan help je de gasklep afdichting naar zijn grootje. Ik ging er trouwens van uit dat je een B18/20 had en daar zit de wtsensor waar ik zei. Bij de B16F zou ik het niet weten, misschien iemand anders?
-
- Starter
bedankt voor u reaktie iroll ik zal is morgen misschien ff proberen
en sorry voor het verstoren van jullie converstatie ..ik weet niet hoe het hier werkt vandaar ..nou ik heb eigenlijk de instllateur vandaag gevraagd
hij zei van kijk eerst of ie wel zuinig op benzine of niet ..want het kan zo zijn dat de gas gedeelte niks mankeert ..want jou systeem regelt het automatisch zonde afstellen ed .
en sorry voor het verstoren van jullie converstatie ..ik weet niet hoe het hier werkt vandaar ..nou ik heb eigenlijk de instllateur vandaag gevraagd
hij zei van kijk eerst of ie wel zuinig op benzine of niet ..want het kan zo zijn dat de gas gedeelte niks mankeert ..want jou systeem regelt het automatisch zonde afstellen ed .