Afgekeurd bij apk wat nu
-
- Starter
onze 440 uit '91 is net afgekeurd en ik vraag me nu af wat het gunstigst is om te doen. de punten waar hij is op afgekeurd is: een niet goede voorlamp ( zelf te vervangen) gescheurde rubbers in de ophanging, lekke uitlaat en een aanlopende rechter voorrem. kan iemand mij vertellen of dit te maken is of dat ik hem voor 50 euro door de sloper moet laten op halen
- Auk
- 6th Gear member
Beste Corhugo,
wanneer de auto op die punten alleen slecht is, maar verder goed rijdt en verder geen problemen vertoont zou ik als ik jou was gewoon de boel laten vervangen!
Koplamp is niet moeilijk om te vervangen (weet niet precies wat er mis mee is), geschreurde rubbers in ophanging. Dit is wel een dure grap, maar ook die kun je van een sloper afhalen, of nieuwe in laten zetten. De uitlaat is te repareren om hem weer dicht te lassen of een nieuwe uitlaat, en de rechter voorrem zal wel gewoon een kromme schijf zijn. Vervang dan direct beide schijven voor. Dit valt reuze mee qua kosten.
Maar wacht er maar even mee, eerst kijken wat de andere medeforummers zeggen. (misschien is mijn liefde voor Volvo iets te groot)
Succes en sterkte er mee!
wanneer de auto op die punten alleen slecht is, maar verder goed rijdt en verder geen problemen vertoont zou ik als ik jou was gewoon de boel laten vervangen!
Koplamp is niet moeilijk om te vervangen (weet niet precies wat er mis mee is), geschreurde rubbers in ophanging. Dit is wel een dure grap, maar ook die kun je van een sloper afhalen, of nieuwe in laten zetten. De uitlaat is te repareren om hem weer dicht te lassen of een nieuwe uitlaat, en de rechter voorrem zal wel gewoon een kromme schijf zijn. Vervang dan direct beide schijven voor. Dit valt reuze mee qua kosten.
Maar wacht er maar even mee, eerst kijken wat de andere medeforummers zeggen. (misschien is mijn liefde voor Volvo iets te groot)
Succes en sterkte er mee!
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- rene en erica
- 4th Gear member
lijken me geen onoverkomelijke zaken.als je het zelf kunt scheelt het al een heel stuk.ikzelf zou het maken en lekker verder rijden.
groet'n uut grunn
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Het zou me niks verbazen als de reparatiekosten de waarde van de auto overstijgen!
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 5th Gear member
Voor de reparatie kosten kun je geen andere auto gaan kopen. ALs je een duurdere koopt heb je gelijk al de reparatiekosten afgeschreven als je van de stoep af bent gereden.
Repareren dus.
Vrvaag gewoon prijsopgave van tevoren.
Wim
Repareren dus.
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- Minimaniac
- 2nd Gear member
Bij mijn 460 bleef de rechter voorrem ook slepen, dit kwam doordat de ophanging van de remblokjes niet weer goed terug kwam in de oude stand.
Het glijvlak was vuil en iets roestig.
Niuewe remblokjes gehaald, het glijvlak schoongemaakt en met kopervet ingespoten (denk erom dat je remschijven en blokjes niet vet worden).
de rem werkt nu weer perfect.
Het glijvlak was vuil en iets roestig.
Niuewe remblokjes gehaald, het glijvlak schoongemaakt en met kopervet ingespoten (denk erom dat je remschijven en blokjes niet vet worden).
de rem werkt nu weer perfect.
-
- 2nd Gear member
Kijk als het aleen die punten zijn die niet goed zijn aan je auto dan zou ik de 440 gewoon repareren.
Vragen die je jezelf moet stellen zijn.
Hoe is de technische staat van de deze 440 in het algemeen?
Hoe staat het met de roestvorming?
Heeft deze auto ook een extra meerwaarde voor mij of is het aleen maar een vervoermiddel?
Is de auto technisch goed ja dan weet je wat je nu hebt en is reparatie een logische keus.
Is die slecht dan moet je voorjezelf afvragen of de reparatie de moeite waard is om nog 1 jaar te kunnen door rijden met een slechte 440.
Vragen die je jezelf moet stellen zijn.
Hoe is de technische staat van de deze 440 in het algemeen?
Hoe staat het met de roestvorming?
Heeft deze auto ook een extra meerwaarde voor mij of is het aleen maar een vervoermiddel?
Is de auto technisch goed ja dan weet je wat je nu hebt en is reparatie een logische keus.
Is die slecht dan moet je voorjezelf afvragen of de reparatie de moeite waard is om nog 1 jaar te kunnen door rijden met een slechte 440.
witte 460 1.9TD weer in nieuwstaat gelukkig!!!!
- Battlecruiser
- 8th Gear member
reparatiekosten afschrijven?wpee schreef:Voor de reparatie kosten kun je geen andere auto gaan kopen. ALs je een duurdere koopt heb je gelijk al de reparatiekosten afgeschreven als je van de stoep af bent gereden.
Repareren dus.
Wim
Nee, als een reparatie in dit geval boven de 400,- uitkomt, kun je beter een andere 440 kopen die het euvel niet heeft. Voor dat bedrag zijn nl. een heleboel 440's te koop.
Volvo Rules the Road
-
- 5th Gear member
Ja. die ander 440 heeft al 400 euro afgeschreven als je de weg op rijdt en de verkopen zijn geld gegeven hebt. En je koopt een onbekende auto met onbekende problemen.
Jouw keus..
Wim
Jouw keus..
Wim
Wim
-
- Starter
bedankt voor alle reacties. ik ga morgen eens kijken hoe erg het nou echt is. hoop de uitlaat met uitlaat reparatie pasta te maken en de rem hopelijk met schoonmaken en evt vervangen remblokken. ook koplamp zou gaan probleem moeten zijn. zit ik alleen nog tegen de rubbers van de ophanging aan te hikken. iemand een idee wat deze kosten en of dit zelf te doen is
-
- Starter
duurde even door een tentamen maar ben er net toch aan toe gekomen om het allemaal na te kijken.
- De uitlaat is een veroest stukje in een buis en geen probleem om te maken.
- Met de rubbers van de ophanging was niks mis bleek om de rubbers van de ophanging van de uitlaat te gaan ook geen probleem
- zit ik alleen nog met de aanlopende rem.
wat ik eraan kan zien zijn zijn de blokken zelf nog prima en dik. maar zijn de schijven veroest en gesleten
..|
| Halve remschijf
| <-- dit stuk ligt denk ik 1-2 mm dieper
|
|
..|__
......|
......|
zou dit de oorzaak van het aanlopen/kleven kunnen zijn. en is vervangen van de schijven dan de oplossing? En is dat zelf te doen?
- De uitlaat is een veroest stukje in een buis en geen probleem om te maken.
- Met de rubbers van de ophanging was niks mis bleek om de rubbers van de ophanging van de uitlaat te gaan ook geen probleem
- zit ik alleen nog met de aanlopende rem.
wat ik eraan kan zien zijn zijn de blokken zelf nog prima en dik. maar zijn de schijven veroest en gesleten
..|
| Halve remschijf
| <-- dit stuk ligt denk ik 1-2 mm dieper
|
|
..|__
......|
......|
zou dit de oorzaak van het aanlopen/kleven kunnen zijn. en is vervangen van de schijven dan de oplossing? En is dat zelf te doen?
-
- 5th Gear member
IK denk niet dat het de oorzaak is. Heb ik ook. De randjes zogezegd slijpen vanzelf in. klemt niet.
Remklauwen losmaken , remblokken eruit, schoonmaken.
Dan de remblokken op de aanlegvlakjes en de klauwen op de aanleg valkje klein beetje insmeren met koperpasten en weer monteren.
Geen vet op de remvlakken!!
Wim
Remklauwen losmaken , remblokken eruit, schoonmaken.
Dan de remblokken op de aanlegvlakjes en de klauwen op de aanleg valkje klein beetje insmeren met koperpasten en weer monteren.
Geen vet op de remvlakken!!
Wim
Wim