Ik ben een leek wat auto's betreft.
Nu heb ik vorige week een s60 d5 2.4 gekocht met 158.000 km van oktober 2001 bij Casals uit Enschede.
Bij bezoek aan mijn plaatselijke volvodealer inzake de 160.000 km beurt bleek dat er met de km stand is geknoeid.Uit de NAP bleek dat hij APK gekeurd is in juni dit jaar met een km stand van 182500 km.Geschat wordt dat hij nu zo'n 195.000 km heeft gelopen
De distributieriem is vervangen volgens de dealer in het onderhoudsboekje bij 166.000 km.Nu adviseerd mijn volvodealer daar de waterpomp niet vervangen is en de niet exact bekende onderhoudshistorie de hele 160.000 km beurt nogmaals uit te voeren,dus nieuwe distributieriem,waterpomp etc.Kosten minimaal 1000 euro
Tevens maakt de motor bij statinair draaien een beetje een tikkend geluid Dit wordt af en toe iets minder als je de koppeling intrapt.
Conclusie dealer kapote drukgroep koppeling Hiervoor moet de bak eronderuit en de drukgroep en koppelingsplaten vervangen worden Kosten weer minimaal 1000 euro Graag jullie mening aub
Hulp gevraagd
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Poeh, dat is een domper op de feestvreugde.
Is er een mogelijkheid om de koop ongedaan te maken? Dit kan als je bij een Bovag bedrijf bent geweest.
Heb je de wagen zo zonder garantie e.d gekocht heb je denk ik geen rechten meer.. :evil:
De hele 160000 km beurt overdoen is wel erg rigoreus en duur! En dat alleen omdat de waterpomp niet mee vervangen is? Ik weet dat ze dit standaard meenemen tegenwoordig maar hij is niet kapot...dus..
Die koppeling..tja, ik heb iets dergelijks meegemaakt en bij mij was het dual mass vliegwiel kapot. Ik heb meteen de drukgroep en koppelingsplaten mee laten vervangen omdat de boel dan openligt.
Kostte mij €1765,-
Wat een pech. Mijn auto was 20000 km teruggedraaid. Waarom vraag je je dan af. Ik had 'm met de hogere km stand ook gekocht. Ik kocht de auto ook in een uithoek van 't land en toen ik de wagen ophaalde bleek ie bij mij in de woonplaats in onderhoud te zijn geweest bij de Volvo dealer. Had keurig z'n beurtjes en riemen gehad. Dus waarom terugdraaien en dan zonder boekjes verkopen voor minder geld is mij erg onduidelijk.
Dat met die koppeling is gewoon pech, dat kan gebeuren met die km stand. Waarschijnlijk zware aanhangers getrokken. Dat gaat nou eenmaal errug goed met een D5
Is er een mogelijkheid om de koop ongedaan te maken? Dit kan als je bij een Bovag bedrijf bent geweest.
Heb je de wagen zo zonder garantie e.d gekocht heb je denk ik geen rechten meer.. :evil:
De hele 160000 km beurt overdoen is wel erg rigoreus en duur! En dat alleen omdat de waterpomp niet mee vervangen is? Ik weet dat ze dit standaard meenemen tegenwoordig maar hij is niet kapot...dus..
Die koppeling..tja, ik heb iets dergelijks meegemaakt en bij mij was het dual mass vliegwiel kapot. Ik heb meteen de drukgroep en koppelingsplaten mee laten vervangen omdat de boel dan openligt.
Kostte mij €1765,-
Wat een pech. Mijn auto was 20000 km teruggedraaid. Waarom vraag je je dan af. Ik had 'm met de hogere km stand ook gekocht. Ik kocht de auto ook in een uithoek van 't land en toen ik de wagen ophaalde bleek ie bij mij in de woonplaats in onderhoud te zijn geweest bij de Volvo dealer. Had keurig z'n beurtjes en riemen gehad. Dus waarom terugdraaien en dan zonder boekjes verkopen voor minder geld is mij erg onduidelijk.
Dat met die koppeling is gewoon pech, dat kan gebeuren met die km stand. Waarschijnlijk zware aanhangers getrokken. Dat gaat nou eenmaal errug goed met een D5

Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- menjo
- 7th Gear member
Dat lijkt me toch wel onzin. Zolang je gewoon bij een bedrijf koopt heb je heel veel rechten en de verkopende partij heeft meestal de plichten. Het produkt moet bijvoorbeeld voldoen aan gewekte verwachtingen.hans anesthesie schreef: Heb je de wagen zo zonder garantie e.d gekocht heb je denk ik geen rechten meer.. :evil:
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Het zijn vaak van die zogenaamde autogroothandels die de meest mooie contracten opstellen. Je koopt de wagen gezien en zonder garantie. En daarmee is de verkoper overal van af. Bij mij stond er zelfs in hele kleine letters onder dat er een andere km stand op stond dan in NAP vermeld. Heb ik nooit gelezen. Dom dom..
Je hebt tegenwoordig wel twee weken bedenktijd geloof ik. Wie weet leest hier iemand met juridische kennis mee?
Je hebt tegenwoordig wel twee weken bedenktijd geloof ik. Wie weet leest hier iemand met juridische kennis mee?
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Maar op een klant rust volgens de wet een onderzoeksplicht. Als je bv. zonder een onafhankelijke keuring bij een niet-Bovagbedrijf koopt, dan heb je ook voor de rechter weinig kans. Alleen de teruggezette kilometerstand, mits je dat hard kunt maken, pleit voor de positie van de klant. Maar die teruggezette kilometerstand is niet de oorzaak van het niet vervangen van de waterpomp, hooguit voor een lagere waarde van het voertuig dan de vraagprijs.
Pleiten voor ontbinding van de koopovereenkomst heeft derhalve voor de rechter (en dus ook via een rechtsbijstandverzekering) de meeste kans, volgens mij.
Pleiten voor ontbinding van de koopovereenkomst heeft derhalve voor de rechter (en dus ook via een rechtsbijstandverzekering) de meeste kans, volgens mij.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Even Googlen heeft al snel opgeleverd dat Casals een bedriegersfirma is: schade-auto's als prima ex-leasewagens verkopen en daarna niks meer voor je doen.
Dit soort boeven verkassen na een tijdje weer naar een andere stad en doen zo onder een andere naam hun smerige werk.
Dit soort boeven verkassen na een tijdje weer naar een andere stad en doen zo onder een andere naam hun smerige werk.
Volvo Rules the Road
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Is de 29-HX-VJ jouw auto? Die staat nog bij hun advertenties op marktplaats..
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- Starter
Bedank voor jullie reacties.Juridisch kan er wel degelijk iets aan gedaan worden.Volgens de juridische afdeling van de anwb maakt het niet uit of een profesioneel autobedrijf of handelaar niet weet dat de km stand is teruggedraaid.Hij is bedrijfsmatig bezig , en heeft hierdoor een onderzoeksplicht,dus moet de auto terugnemen.Bij Casals is dit een probleem.
Wat ik graag wil weten is of ik nu de beurten cq reperaties wel moet uitvoeren Hij rijdt perfect.
Wat ik graag wil weten is of ik nu de beurten cq reperaties wel moet uitvoeren Hij rijdt perfect.
Lees ook:
http://forum.trosradar.nl/?url=forum/vi ... hp?t=28162
Die Casals is blijkbaar een echte boef.
http://forum.trosradar.nl/?url=forum/vi ... hp?t=28162
Die Casals is blijkbaar een echte boef.
Ondanks alle goede tips ben ik toch bang dat je een probleem hebt.
Wat ga je doen als Casals gewoon niet (terug) betaald of geen garantie wil geven?
Wie het geld heeft, heeft de macht
Als tip wil ik je nog meegeven;
Laat de auto ANWB keuren (compressiemeten lektesten enz...)
Als je gaat procederen moet je wel een goed onafhankelijk verhaal hebben.
En als je je geld (of geen garantie) niet terug krijgt, zal je toch verder moeten.
Afhankelijk van je woonplaats kunnen Sjoebert of Ramon&Ramon misschien wat voor je betekenen.
Eén ding is zeker, deze aankoop gaat je geld kosten!
Sterkte!
Wat ga je doen als Casals gewoon niet (terug) betaald of geen garantie wil geven?
Wie het geld heeft, heeft de macht

Als tip wil ik je nog meegeven;
Laat de auto ANWB keuren (compressiemeten lektesten enz...)
Als je gaat procederen moet je wel een goed onafhankelijk verhaal hebben.
En als je je geld (of geen garantie) niet terug krijgt, zal je toch verder moeten.
Afhankelijk van je woonplaats kunnen Sjoebert of Ramon&Ramon misschien wat voor je betekenen.
Eén ding is zeker, deze aankoop gaat je geld kosten!
Sterkte!
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Die waterpomp kun je trouwens best een hele tijd wat laten lekken. Het geeft wat uitslag op het motorblok. En je moet regelmatig bijvullen; als dat niet ál te veel is, kun je het gewoon een hele tijd uitzingen.
Volvo Rules the Road
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik begrijp dat je lekker verder wilt rijden met de auto. Dat is toch prima! Maar laat 'm gewoon ff GOED nakijken bij een garage cq vakman die jij vertrouwd.
Dan kun je altijd nog zien wat er wel en wat niet vervangen dient te worden. Wie weet valt het reuze mee!
Je geeft zelf al aan dat de auto perfect rijdt. Dit soort acties zijn altijd weer wijze lessen. Ik heb er ook van geleerd. Ik had bijna tweeduizend euro aan reparaties. Srond tegenover dat ik 'm lekker goedkoop gekocht had zodat ik er netto niet echt bij inschiet. Maar het goede gevoel bij je auto is dan wel even weg..
Dan kun je altijd nog zien wat er wel en wat niet vervangen dient te worden. Wie weet valt het reuze mee!

Je geeft zelf al aan dat de auto perfect rijdt. Dit soort acties zijn altijd weer wijze lessen. Ik heb er ook van geleerd. Ik had bijna tweeduizend euro aan reparaties. Srond tegenover dat ik 'm lekker goedkoop gekocht had zodat ik er netto niet echt bij inschiet. Maar het goede gevoel bij je auto is dan wel even weg..
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- HANS144
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Vanavond bij het programma RADAR waren soortgelijke praktijken bij een andere garage aan de orde.
Op het einde werd gezegd dat op de website van Radar tips staan wat je kunt ondernemen bij het terug draaien van km-tellers !!!
Het is strafrechtelijk niet strafbaar, maar het schijnt een economisch delict te zijn :roll: :roll:
Op het einde werd gezegd dat op de website van Radar tips staan wat je kunt ondernemen bij het terug draaien van km-tellers !!!
Het is strafrechtelijk niet strafbaar, maar het schijnt een economisch delict te zijn :roll: :roll: