Ik heb een S40 van 2005 gekocht in 2006 (9 maanden oud) toen ik hem net had viel hij tijdens het rijden stil. eerst dacht ik dat het aan mij lag (nieuwe wagen was ik hem nog nt gewoon?). Begin vorig jaar had ik weer hetzelfde probleem tijdens het rijden viel mijn wagen gewoon stil telkens kon ik hem opnieuw starten maar wel vervelend als je daar op de autosnelweg stilstaat. Na twee weken in de garage kwamen ze met een oplossing via volvo zweden hadden ze vernomen dat er bij enkele s40 een fout zat in de bekabeling waardoor er foute signalen werden doorgegeven. Geen probleem... Goed geholpen bij volvo genk en ik kon weer vrolijk op de baan. Tot ik gisteren weer hetzelfde probleem had gewoon tijdens het rijden viel mijn wagen weer stil gevaarlijke situatie als gevolg godverd...
Is dit probleem ook bij andere volvo gebruikers gekend?
Stilvallen S40 16 D 2005
-
- 1st Gear member
Inderdaad jouw probleem is bij mijn wagen ook gekend. Krijg jij ook een foutmelding te zien? Na een paar minuten krijg ik de wagen terug gestart maar de motor draait dan wel onregelmatig. Bij een koude motor valt de auto nooit stil.
-
- Starter
Ik krijg helemaal geen foutmelding te zien. Ik kaan doorgaans vrij snel terug starten en merk dan ook niets aan de wagen. Ik kan ook geen lijn trekken in het stilvallen soms bij het optrekken, soms gewoon bij het rijden maar ik heb het idd nog niet met een koude motor ghad