Remschijven en blokken vervangen

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WillemV70
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19.07.2007 - 21:58

Hoi,

Net hele forum afgezocht naar een beschrijving voor het vervangen van remblokken en remschijven voor de V70 (1998). Niet kunnen vinden!

Kan me niet voorstellen dat er niet eerder een topic over is geweest want er zullen zat forumgangers zijn die dit zelf eerder hebben gedaan. Wil graag weten of het een werkje is om zelf aan te beginnen aangezien de meeste kosten gaan zitten in het uurloon van de garage lijkt me. Zonder goede tips of een beschrijving durf ik er niet aan te beginnen....

Alvast bedankt voor de reactie!

Willem
V70 tdi 1998
350.000 km
stage 1

V70 2.0d 2009
123.000 km
Rica tuned
Rik 850
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26.12.2007 - 14:12

WillemV70 schreef:Hoi,

Net hele forum afgezocht naar een beschrijving voor het vervangen van remblokken en remschijven voor de V70 (1998). Niet kunnen vinden!

Kan me niet voorstellen dat er niet eerder een topic over is geweest want er zullen zat forumgangers zijn die dit zelf eerder hebben gedaan. Wil graag weten of het een werkje is om zelf aan te beginnen aangezien de meeste kosten gaan zitten in het uurloon van de garage lijkt me. Zonder goede tips of een beschrijving durf ik er niet aan te beginnen....

Alvast bedankt voor de reactie!

Willem
kijk eens op het volvo 850 forum!

http://www.volvo850forum.nl/
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

dat wijst toch vanzelf,maar als je er geen ervaring mee hebt ,kun je beter niet aan remmen prutsen.
Gebruikersavatar
ronald ce
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 12.11.2005 - 20:33
Locatie: veere

waar woon je?

er is vast iemand op het forum die in de buurt woont en ervaring met remmen en het juiste gereedschap heeft.

als je zoiets simpels als remmen vervangen niet beheerst geef ik ramon gelijk.
Gebruikersavatar
WillemV70
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19.07.2007 - 21:58

Wil er daarom ook niet zomaar aan beginnen, met behulp van dit forum echter al veel aan mijn auto kunnen doen waarvoor ik m vroeger naar de dealer bracht! Ook veel plezier en voldoening aan hierbij.

Als er op het forum geen redelijke beschrijving te vinden is dit alleen maar jammer voor mij.
V70 tdi 1998
350.000 km
stage 1

V70 2.0d 2009
123.000 km
Rica tuned
Gebruikersavatar
M_Bruinsma
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 21.08.2006 - 19:24
Locatie: Nieuwegein

Goedemiddag willem,

uhm waar woon jij??

Ik heb laats alles zelf gedaan, en ik kan je zeggen dat dit best meevalt.
tijd (zonder reviseren remklauw) ong 30min per kant


Voor info mail me even. Ik zet t hele verhaal binnenkort op t forum (met foto's)


Groeten Maarten
MY06 S80 D5 >200pk & >450nm 190.300km &
MY90 V70 2,5D 388.750km
Gebruikersavatar
fransb85
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
Locatie: Utrecht

tip voor veel mensen: koop en haynesboek voor de 850 of s/v/c70. ze zijn wel te vinden op internet e.d. en het maakt juist dit soort klussen, alsook het beginnen aan andere dingen een stuk makkelijker (minder kans op slopen omdat je 't zo gauw niet weet). kost ongeveer 25 à 30 euro, zeker de moeite waard. ik ben er zelf in elk geval heel blij mee. denk dat je zelf bij bol.com slaagt.
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Ik ben benieuwd naar het fotoverslag van Maarten!
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
den toerist
5th Gear member
Berichten: 1378
Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
Locatie: Wichelen

Eigenlijk is het vrij simpel te doen.
1) Verwijder het wiel.
2) Verwijder beide bevestigingsbouten van de remklauw. (achteraan de klauw)
3) Hang de remklauw op, bij voorkeur in de veerpoot.
4) Verwijder de bout waarmee de aandrijfas is bevestigd. Hou de remschijf met een schroevendraaier tegen.
5) Verwijder het volgende: de geleidpen van de remschijf, en de remschijf zelf.
Opmerking! Voorkom dat de remslang tijdens het werken wordt beschadigd.
Montage in omgekeerde volgorde.
Ik heb vorig jaar zelf mijn voorwiellagers vervangen, dit was ook niet al te moeilijk. Dus dit is ook goed te doen.
De afbeeldingen zijn er nu bij gevoegd.
Succes ermee!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”