Laatst voor de proef eens een paar liter zonnebloemolie in de tank gegooid, (3 liter ZBO op 30 liter diesel) mijn 2.5D rijdt hier prima op. Wie heeft er ervaring?
Want volgens mij is het af en toe tanken van wat plantaardige olie goed voor portomonee en milieu.
Rijden op slaolie of ZBO
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
moet je vaker doen,daar kan een brandsofpomp echt niet tegen hoor,daar komen een aantal aanpassingen voor om de hoek kijken om daar op te kunnen rijden..
Er blijft niet van je inspuitonderdelen over.
Er blijft niet van je inspuitonderdelen over.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
dan wordt het inderdaad een brandsofpomp!:)
- 2.5D
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 21.02.2007 - 15:44
- Locatie: Easterwood
Okee, eerste zeeer negatieve reactie is binnen, volgens mij gebeurt er niet zo veel met de viscositeit door de toevoeging van een paar litertjes.
Zeker in de zomer niet. Of gaat het niet over viscositeit?
Zeker in de zomer niet. Of gaat het niet over viscositeit?
Volvo V70 2.5D (2000) 140 + 38 pk
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
het gaat meer om de smeereigenschappen..
als het zo makkelijk zou zijn,dan deden autofabrikanten die aanpassingen niet!
als het zo makkelijk zou zijn,dan deden autofabrikanten die aanpassingen niet!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik wacht de eerste zeer negatieve ervaring liever af...2.5D schreef:Okee, eerste zeeer negatieve reactie is binnen, volgens mij gebeurt er niet zo veel met de viscositeit door de toevoeging van een paar litertjes.
Zeker in de zomer niet. Of gaat het niet over viscositeit?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Die weet ik wel te staan!:)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ken een jonge XC90 die op biodiesel op een hoop gegaan is, was geen garantie, de gehoopte besparing zal er ook voorlopig niet uitkomen
Volvo for life
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Het is echt een groot risico wat je neemt en een nieuwe motor zit rond de 6000 euro,dus tel uit je winst.
- 2.5D
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 21.02.2007 - 15:44
- Locatie: Easterwood
Volgens mij hebben jullie het over rijden op puur slaolie. Hiervan kan ik me voorstellen dat dit niet geweldig is voor de motor zonder aanpassing, andere verbrandingstemperatuur, andere compressie en dergelijke maar een litertje of 5 op een tank???? In de winter is diesel ook anders dan de zomer diesel, hier merk je ook niets van.
In Duitsland rijden er genoeg rond met enkele 100k km op de teller, zelfs alleen op biodiesel (=koolzaadolie).
Smering komt niet van diesel maar van smeerolie in carter HET IS GEEN BROMMER.
Op de site van TROS Radar is een persoon te zien die al jaren op 50% rijdt zonder problemen en docent autotechniek is.
In Duitsland rijden er genoeg rond met enkele 100k km op de teller, zelfs alleen op biodiesel (=koolzaadolie).
Smering komt niet van diesel maar van smeerolie in carter HET IS GEEN BROMMER.
Op de site van TROS Radar is een persoon te zien die al jaren op 50% rijdt zonder problemen en docent autotechniek is.
Volvo V70 2.5D (2000) 140 + 38 pk
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Die rijdt met een Ford 1.9 diesel zonder turbo.
(ik had het overigens over 100% biodiesel)
(ik had het overigens over 100% biodiesel)
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
de olie in je carter smeert je brandstofpomp niet......
:roll:
:roll:
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Sorry hoor,maar je dieselolie smeert je brandstofpomp en alles wat er bij hoort,
verdiep je eerst is in de werking van een Dieselmotor.
verdiep je eerst is in de werking van een Dieselmotor.
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Ramon&Ramon is een 2.5D niet een ander type motor dan een 2.4D/D5?
en kennen we niet het verhaal van de 2.4 6cil TD(VAG) die zonder aanpassing vrolijk doorliep op die Olie? (zie Top Gear)
dus ik vind de vraag van "2.5D" niet zo gek, ben er wel mee eens dat er mogelijk eea aanpassing aan de brandstofpomp moet gebeuren, maar in hoe ver is dat van toepassing als er een vaste verhouding is?
en kennen we niet het verhaal van de 2.4 6cil TD(VAG) die zonder aanpassing vrolijk doorliep op die Olie? (zie Top Gear)
dus ik vind de vraag van "2.5D" niet zo gek, ben er wel mee eens dat er mogelijk eea aanpassing aan de brandstofpomp moet gebeuren, maar in hoe ver is dat van toepassing als er een vaste verhouding is?
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
betreft PPO verhaal, zie ik nergens dat de brandstofpomp word aangepast?!
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20763
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ramon&Ramon alsmede Bart Simpson hebben een punt voor wat betreft de D5 motoren. (met een inhoud van 2.4 liter). Deze motoren zijn niet zonder aanpassing gechikt voor PPO of Biodiesel of welke alternatieve diesel dan ook. Het verhaal van het forumlid waar naar gelinkt wordt is de eerste "moderne" diesel van Volvo die zo rijdt. (En wel met de nodige aanpassingen)
De 2.5D (van Audi) is veel beter geschikt voor PPO en/of Biodiesel zonder aanpassingen. Hiervan zijn veel meer verhalen van bekend van mensen die het 50-50 doen.
De 2.5D (van Audi) is veel beter geschikt voor PPO en/of Biodiesel zonder aanpassingen. Hiervan zijn veel meer verhalen van bekend van mensen die het 50-50 doen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Oke maar dan nog zie ik geen aanpassing aan de brandstofpomp, wel de toevoer ect en het gaat hier toch ook om een moderne D5 en geen 2.5DRamon&Ramon alsmede Bart Simpson hebben een punt voor wat betreft de D5 motoren. (met een inhoud van 2.4 liter). Deze motoren zijn niet zonder aanpassing gechikt voor PPO of Biodiesel of welke alternatieve diesel dan ook. Het verhaal van het forumlid waar naar gelinkt wordt is de eerste "moderne" diesel van Volvo die zo rijdt. (En wel met de nodige aanpassingen
Mods edit: quote leesbaar gemaakt
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- 2.5D
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 21.02.2007 - 15:44
- Locatie: Easterwood
Eindelijk ook positief nieuws... inderdaad een 2,5D is een andere motor, het is er nog een van het oude stempel (oftewel een scheepsmotor) en dan komt het allemaal niet zo nou.euerw schreef:Ramon&Ramon is een 2.5D niet een ander type motor dan een 2.4D/D5?
en kennen we niet het verhaal van de 2.4 6cil TD(VAG) die zonder aanpassing vrolijk doorliep op die Olie? (zie Top Gear)
dus ik vind de vraag van "2.5D" niet zo gek, ben er wel mee eens dat er mogelijk eea aanpassing aan de brandstofpomp moet gebeuren, maar in hoe ver is dat van toepassing als er een vaste verhouding is?
Bedankt EUERW.
Volvo V70 2.5D (2000) 140 + 38 pk
- 2.5D
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 21.02.2007 - 15:44
- Locatie: Easterwood
bekijk even dit filmpje en geef dan een reactie svp.
http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... start=true
Bedankt.
http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... start=true
Bedankt.
Volvo V70 2.5D (2000) 140 + 38 pk