Slechte verlichting V40

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
danny
2nd Gear member

Sinds enige tijd is mij opgevallen dat mijn Volvo V40 uit 96 slechte verlichting heeft. Aan de reflectoren in de koplampen is niets te zien. Zouden het gewoon de lampjes zijn en welke lampjes kan ik er het beste insteken ? Wie kan mij goed raad geven??
Gast

Ik heb inmiddels een S80 maar mijn vorige auto was een V40 T4 van '98 en daar zaten standaard 'heldere' koplampen in met H7 bolletjes. Die verlichting vond ik niet tegenvallen maar mijn huidige auto geeft meer licht. :P

--edit--
gebruik geen quote's als je alleen zelf tekst post
--edit--
Marinus
4th Gear member

lingsper schreef:...mijn vorige auto was een V40 T4 van '98 en daar zaten standaard 'heldere' koplampen in met H7 bolletjes.
Heb ik ook, die lampen HAD ik ook. Vond ze persoonlijk niet meevallen, heb graag veel licht op de weg.
danny schreef:Sinds enige tijd is mij opgevallen dat mijn Volvo V40 uit 96 slechte verlichting heeft. Aan de reflectoren in de koplampen is niets te zien. Zouden het gewoon de lampjes zijn en welke lampjes kan ik er het beste insteken ? Wie kan mij goed raad geven??
Het meest effectieve is volgens mij een setje xenon-lampunits op de kop tikken en ombouwen. Sinds ik Xenon heb, heb ik m'n groot licht eigenlijk nooit meer aan staan.

Hiervoor had ik dual headlights met 2x H7, wat volgens mij al iets beter is, als wat jij nu hebt.

Nu zijn er ook xenon inbouwsetjes, maar ik vraag me af of je niet beter gewoon je lampunits kunt vervangen.
Ronald van Santen
2nd Gear member

Ik heb xenon achteraf laten inbouwen (Black Duall lampen gekocht bij autorima)

Xenon geeft zeer mooi licht, en ziet er ook nog eens goed uit :razz: .

Ik heb het nu bijna een week en ik ben zeer tevreden :wink: .

ps, Marinus, je gril wordt zaterdag verzonden......
Marinus
4th Gear member

Ronald van Santen schreef:..............ps, Marinus, je gril wordt zaterdag verzonden......

KEWL!!! :D
danny
2nd Gear member

Bedankt voor de info. Ga diverse sites maar eens in de gaten houden voor Xenon aanbiedingen. Heb er zo lang maar eens Philips Blue Vision in gedaan en dat helpt ook al een boel. Volgens mij kwamen de vorige uit een Doka
Marinus
4th Gear member

klik hier

Is geen slechte prijs hoor. Als je er nog 50 euro af kan krijgen, dan doe je het niet slecht denk ik.

Afbeelding

--edit--
link even onder tekst gezet
--edit--
raphael
1st Gear member

Ik zelf vind de verlichting van mijn S40 ook waardeloos.
Nu zag ik onderstaande advertentie op marktplaats:
------------------------------------------------------------------

Prijs: € 180,00
Beschrijving: Dit is de ultieme set om uw auto om te bouwen naar een auto met xenon verlichting!

Lees en vergelijk verder. Al 2 jaar de goedkoopste in combinatie met de beste service. Niet dat gezeur van 1 halve set voor de helft van het geld, of xenon 2 wat een imitatie is van het origineel, maar gewoon wat je nodig hebt. Oftewel top kwaliteit voor een bodem prijs.

Aangeboden top kwaliteit xenon set bestaande uit:

2 Starters met geintegreerde omvormer
2 D2S lamp van Philips/Osram
2 originele aansluitkabels
&
2 Philips Blue Vision stadslichtjes (Steek of klik systeem, geef dit aan)

Deze sets zijn de sets die worden geleverd in auto's die af fabriek worden geleverd met xenon verlichting. (Het wordt onder andere gemonteerd door gerenommeerde merken zoals, Mercedes, Opel, BMW, Porsche, AUDI en VOlkswagen). De set is in 95% van alle gevallen in te bouwen in de standaard H7 fitting van de auto.
Dit is niet de xenon 2 die hier op marktplaats wordt aangeboden, wat niet zoals wordt beweerd doorontwikkeld is, maar gewoon een een slap aftreksel is van de originele set is.
Enkele feiten op een rijtje:

Xenon 2 is een imitatie van het origineel.
Xenon 2 geeft minder blauw licht. (Vermogensverlies door te grote afstand tussen starter en omvormer ivm met een ‘verlengkabel’. Deze twee zijn bij de normale set geintegreerd, wat betekend een optimaal vermogen en dus blauwer licht.

LET OP
Vanaf nu heb ik de mogelijkheid om tevens 6000K lampen te leveren voor een meerprijs van 69 EURO. Een totale set komt in dat geval op een totaalprijs van 249 EURO. Lampen zijn en blijven blauwer. Geef dit goed aan bij de bestelling. De standaard set heeft een K waarde van rond de 4500 a 4800K

Er zijn enkele verschillen met origineel xenon:
Verschil nummer 1:
De prijs. Een set kost 180 EURO of 249 EURO met 6000K lampen. Hierbij krijg je alles wat je nodig hebt.
Verschil nummer 2:
Af fabriek moet een auto worden geleverd met aparte hoogteverstelling en een koplamp reinigingsinstallatie. Bij montage achteraf is dit niet nodig.
Verschil nummer 3:
Het inbouwgemak. Binnen drie kwartier heb je de set ingebouwd met behulp van de duidelijke handleiding.

Voordelen van xenon:
Het voordeel van xenon verlichting is eigenlijk wel bekend, je hebt veel beter licht (Verdubbeling minimaal) En beter licht betekend meer zicht, en uiteindelijk minder kans op ongelukken. Xenonverlichting is vergelijkbaar met daglicht, je moet het zien om het te geloven. Er zijn ook aanbieders van een setje lampen gevuld met "xenon gas". Deze werken echter relatief kort en op middellange termijn is echt xenon goedkoper dan deze lampen. (Ga uit van ongeveer 1,5 jaar)

Let op, ombouw van deze H7 lamp naar H4 is mogelijk, alleen wordt niet bijgeleverd. H4 is als volgt om te bouwen:
Neem van een bestaande H4 lamp de voet en plaats de xenon lamp daar in en zet het vast met epoxie. Let hierbij er wel op, dat je de lamp perfect centreerd in de H4 voet. Resultaat is een H4 xenon lamp. Helaas heb je met deze H4 lamp enkel en alleen de dimlicht functie. De grootlicht functie voor de APK moet je dan apart schakelen via verstralers of om dan de originele H4 lamp monteren.

Betaling kan op drie manieren.

Afhaling in IJsselmuiden
Versturen via post na overmaken op rekening (verzending inclusief)
Versturen onder rembours a 12,50 EURO extra
Garantie bepalingen:

Garantie van 6 maanden onvoorwaardelijk op de omvormers en 3 maanden op de lampen mits geen eigen schuld. (ongeluk, laten vallen etc.) Set wordt in stevige doos verstuurd, in de doos zit een formulier wat je in moet vullen en retourneren om aanspraak te kunnen maken op de garantie.

Nog vragen? Stuur gerust een mailtje via bovengenoemde link. Wil je bestellen? Dat kan ook via bovengenoemde link. Geef dan ajb aan hoe je de set wilt ontvangen. Bankgegevens om het geld vooraf over te maken krijg je op verzoek toegestuurd.
-------------------------------------------------------------------------------------

Heeft iemand hier ervaring mee? en zou het wat zijn?
de prijs lijkt mij redelijk.....
Marinus
4th Gear member

Ik zou gewoon niet gaan lopen frunniken als je een complete standaardset kunt monteren. Veel werk om 150 euro te besparen.

EN heb je al dual headlights?
raphael
1st Gear member

nee, geen dual headlights..
is dat een probleem?
Ronald van Santen
2nd Gear member

Nee is geen probleem,

ik had ook enkele reflectors, maar bij mij is er nu ook xenon ingebouwd, was zo gepiept... :P
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

Nu we het toch over over Xenon hebben, ik rij met mijn Amazon regelmatig rally's en uiteraard is elke verbetering van verlichting voor de nachttrajecten welkom. De Amazon heeft de normale ronde koplampreflectoren met H4 duplo's erin. Nu heb ik ooit eens ergens gelezen dat er Xenon setjes zijn voor dit soort "klassieke" situaties. Iemand enig idee of ervaringen op dat gebied?
Paul
Geartronic member

Die ene advertentie is weg,
Marinus, had jij nu de originele Volvo xenonlampen, gewoon heel de unit?
En dit werktte meteen? Ik wil het namelijk hebben in mijn vaders V70T5
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”