De ruitenwissers werken goed bij de normale- en snelle stand.
Vanmorgen bij de intervalstand, vielen de wisserbladen niet tot aan de
onderzijde van de ruit terug, maar bleef steeds wat hoger stoppen.
Wanneer de wissers weer aan gingen, dan gingen ze eerst tot de onderzijde van de ruit en dan de hele ruit wissen.
Uiteindelijk blijven de ruitenwissers tot de rechterzijde steken en blijven daar staan, ook de normale- en snelle stand werkt dan niet meer.
Wat kan het euvel zijn?
ruitenwissers werken niet goed bij interval
-
- 7th Gear member
ik vrees voor je ruitenwissermechaniek incl ruitenwissermotor!
- Frumpy
- 5th Gear member
Ik denk dat het aan de stuurkolomschakelaar ligt, dat geen goed contact meer maakt op de intervalstand.
Heb pas hetzelfde bij de VW Transporter gehad. Gelukkig kan je daar de schakelaar uitelkaar halen, contacten reinigen en opnieuw van speciaal vet voorzien. Werkt nu weer zoals het hoort.
Heb pas hetzelfde bij de VW Transporter gehad. Gelukkig kan je daar de schakelaar uitelkaar halen, contacten reinigen en opnieuw van speciaal vet voorzien. Werkt nu weer zoals het hoort.
S80 2,5T AUT5 2004
-
- 7th Gear member
het is een euvel wat vaker voorkomt bij een Volvo,maar alles kan natuurlijk.
- Frumpy
- 5th Gear member
Sorry Hans,
Kan ik je helaas van de S60, en van mijn S80, niet zeggen, omdat ik het bij de Volvo nog niet heb meegemaakt.
Het afkoppelen van de accu, het verwijderen van de kunststofkap op de stuurkolom en het loshalen van de rechtse schakelaar zal het probleem niet zijn. Ik weet alleen niet of de schakelaar opengeschroefd/uit elkaar gehaald kan worden.
Misschien dat een van de Volvomonteurs of amateur-sleutelaars dat weet?
Kan ik je helaas van de S60, en van mijn S80, niet zeggen, omdat ik het bij de Volvo nog niet heb meegemaakt.
Het afkoppelen van de accu, het verwijderen van de kunststofkap op de stuurkolom en het loshalen van de rechtse schakelaar zal het probleem niet zijn. Ik weet alleen niet of de schakelaar opengeschroefd/uit elkaar gehaald kan worden.
Misschien dat een van de Volvomonteurs of amateur-sleutelaars dat weet?
S80 2,5T AUT5 2004
-
- 7th Gear member
ik denk dat je het voor niets doet,omdat daar het euvel niet zit vrees ik!
-
- 7th Gear member
Ik zeg ook niet dat het niet mogelijk is dat de schakelaar stuk is,ik geef alleen aan dat het bijna niet voorkomt...maar alles kan natuurlijk..
Het intervalrelais kan ook nog!
Het intervalrelais kan ook nog!
- Frumpy
- 5th Gear member
Ja, dat kan ook, maar het motortje en de mechaniek zijn m.i. uit te sluiten.
Zijn de contactpunten in de schakelaar toegankelijk, of is dat bij Volvo zo mooi afgedicht en niet te openen?
Zijn de contactpunten in de schakelaar toegankelijk, of is dat bij Volvo zo mooi afgedicht en niet te openen?
S80 2,5T AUT5 2004
-
- 7th Gear member
het is uit tel lezen en te activeren via Vida volgens mij.
maar dat weet ik niet helemaal zeker,ik zal morgen is kijken...
maar dat weet ik niet helemaal zeker,ik zal morgen is kijken...
-
- 2nd Gear member
De ruitenwissers doen niets, maar ik heb vandaag het nog eens uitgeprobeerd en heb wat meer informatie.
Als ik de interval aanzet, hoor ik wel de ruitenwissermotor met tussenposen draaien op de verschillende ingestelde standen.
Ook hoor ik de motor op de constante lage- en hoge stand.
Mannen, kan dit toch een mechanisch euvel zijn?
Als ik de interval aanzet, hoor ik wel de ruitenwissermotor met tussenposen draaien op de verschillende ingestelde standen.
Ook hoor ik de motor op de constante lage- en hoge stand.
Mannen, kan dit toch een mechanisch euvel zijn?
-
- 7th Gear member
ze doen het nu niet meer?dan is toch het mechaniek stuk.onder de motorkap je je zien of er een stang afligt,die zitten met een kogelgewricht er op gedrukt
-
- 7th Gear member
zoals ik eerder al aangaf,die gaan vaker stuk!
-
- 1st Gear member
kheb sinds een paar weken precies hetzelfde euvel; bij inschakeling van de interval gaat m.n. de rechter wisser soms niet helemaal terug tot onderaan de ruit. (Ben nog niet bij de garage geweest)
Daarnaast nog iets vreemds: bij het rijden in de regen klinkt het in de auto alsof er water in/door een goot loopt. Komt dit iemand bekend voor, wat kan het zijn en hoe los ik het op?
Alvast bedankt voor je reactie!
Daarnaast nog iets vreemds: bij het rijden in de regen klinkt het in de auto alsof er water in/door een goot loopt. Komt dit iemand bekend voor, wat kan het zijn en hoe los ik het op?
Alvast bedankt voor je reactie!