Na een hoop te hebben gezocht op internet lijkt Volvo dit "afwurgen" te noemen.
Bij een warme motor gaat alleen de auto ontzettend trillen en kan de motor zichzelf net aanhouden.
Hoe rustiger afgeremd wordt; hoe soepeler het lijkt te gaan.
Wat gegevens:
Bouwjaar 1995
1e tot 10e jaar 2500KM per jaar gereden;
11e en 12e jaar 20.000.
Totale stand nu 65.000KM
Op internet vond ik iemand met het volgende commentaar wat werkelijk exact dezelfde lading dekt als mijn probleem:
Ik heb wat slangetjes nagekeken; en zitten allemaal vrij "losjes" over de bevestigingspunten. Een wat dikkere loopt van vooruit het blok naar halverwege. Deze lijkt zeer vettig en kan er met de hand zonder ook maar enige kracht vanaf. De MapSensor weet ik zo 1-2-3 niet te vinden; wellicht dat deze in het gasklephuis bevind? Of zit ie verstopt onder het luchtfilter.Re: automaatbak afslaanmotor
Bij mij was dit een vacuumslangetje op de mapsensor... kost 20 euro bij de dealer. Dit slangetje was rot en daarom werd er lucht bij gezogen. Het lijkt dan alsof de motor wil afslaan zodra er ontkoppeld moet worden, maar op het laatste moment pakt hij toch op. Hierdoor gaat heel de auto trillen.
Moet ik het probleem zoeken bij deze slangetjes; of zit het euvel in de CVT zelf?
Waar moet ik beginnen met zoeken; de Volvo is slechts enige dagen in mijn bezit.
Wanneer foto's gewenst zijn; dan is dat geen enkel probleem om deze op het forum te zetten.