Jongens, bedankt voor de harten onder de riem. 't Is niet anders. En gelukkig is de krukas niet teveel beschadigd. Hij wordt gevlakt en exact pas gemaakt op een nieuwe poelie. De monteur die het uitvoert lijkt me zeer ervaren ermee. Net als jij ongetwijfeld, Ramon.
Overigens, ik moet er niet aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn als die poelie er af was gelopen....
Dan de aanzuigbuis in de tank:
Het is een klusje van een kwartiertje om de aanzuigbuis te controleren.
Er zit bij een V70 tdi van '97 dus geen pomp in de tank. Wel een aanzuigbuis. Je moet dan in de kofferbak de vloerplaten eruit halen (los schroeven) en de twee metalen deksels losdraaien. Zie je vanzelf. In de kleine zit de vlotterunit en in de grotere zitten aanzuig en retourleiding. Je kunt er echt makkelijk bij. Wel eerst schoonmaken voordat je los draait! Voor wat betreft de slangen: er zit een soort rubber clicksysteempje op. Een beetje indrukken en trekken. Het is een soort snelkoppeling als bij perslucht. Je draait de kunststof ringen los en tilt dan de spullen eruit. Wel even het stekkertje van de vlotter los trekken als je die ook wilt inspecteren. En oppassen dat je je handen niet openhaalt tijdens het losdraaien van de ringen. In het aanzuigbuis gedeelte zie je dan een lange kunststof slang met aan het eind een filtergaasje. Als je dat eraf draait (torx slangenklem) dan kun je op de ene kant je vinger houden en op de andere kant blazen. Dan voel je of ie lekt. Maar eerlijk gezegd, direct vervangen is eigenlijk beter. Dan weet je het zeker.
Problemen V70 2.5 Tdi HELP!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
V70 Classic 2.5 Tdi,
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
[quote="V70 Classic 2.5 Tdi"]Jongens, bedankt voor de harten onder de riem. 't Is niet anders. En gelukkig is de krukas niet teveel beschadigd. Hij wordt gevlakt en exact pas gemaakt op een nieuwe poelie. De monteur die het uitvoert lijkt me zeer ervaren ermee. Net als jij ongetwijfeld, Ramon.
Overigens, ik moet er niet aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn als die poelie er af was gelopen....
Dan de aanzuigbuis in de tank:
Het is een klusje van een kwartiertje om de aanzuigbuis te controleren.
Er zit bij een V70 tdi van '97 dus geen pomp in de tank. Wel een aanzuigbuis. Je moet dan in de kofferbak de vloerplaten eruit halen (los schroeven) en de twee metalen deksels losdraaien. Zie je vanzelf. In de kleine zit de vlotterunit en in de grotere zitten aanzuig en retourleiding. Je kunt er echt makkelijk bij. Wel eerst schoonmaken voordat je los draait! Voor wat betreft de slangen: er zit een soort rubber clicksysteempje op. Een beetje indrukken en trekken. Het is een soort snelkoppeling als bij perslucht. Je draait de kunststof ringen los en tilt dan de spullen eruit. Wel even het stekkertje van de vlotter los trekken als je die ook wilt inspecteren. En oppassen dat je je handen niet openhaalt tijdens het losdraaien van de ringen. In het aanzuigbuis gedeelte zie je dan een lange kunststof slang met aan het eind een filtergaasje. Als je dat eraf draait (torx slangenklem) dan kun je op de ene kant je vinger houden en op de andere kant blazen. Dan voel je of ie lekt. Maar eerlijk gezegd, direct vervangen is eigenlijk beter. Dan weet je het zeker.[/quote]
Overigens, ik moet er niet aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn als die poelie er af was gelopen....
Dan de aanzuigbuis in de tank:
Het is een klusje van een kwartiertje om de aanzuigbuis te controleren.
Er zit bij een V70 tdi van '97 dus geen pomp in de tank. Wel een aanzuigbuis. Je moet dan in de kofferbak de vloerplaten eruit halen (los schroeven) en de twee metalen deksels losdraaien. Zie je vanzelf. In de kleine zit de vlotterunit en in de grotere zitten aanzuig en retourleiding. Je kunt er echt makkelijk bij. Wel eerst schoonmaken voordat je los draait! Voor wat betreft de slangen: er zit een soort rubber clicksysteempje op. Een beetje indrukken en trekken. Het is een soort snelkoppeling als bij perslucht. Je draait de kunststof ringen los en tilt dan de spullen eruit. Wel even het stekkertje van de vlotter los trekken als je die ook wilt inspecteren. En oppassen dat je je handen niet openhaalt tijdens het losdraaien van de ringen. In het aanzuigbuis gedeelte zie je dan een lange kunststof slang met aan het eind een filtergaasje. Als je dat eraf draait (torx slangenklem) dan kun je op de ene kant je vinger houden en op de andere kant blazen. Dan voel je of ie lekt. Maar eerlijk gezegd, direct vervangen is eigenlijk beter. Dan weet je het zeker.[/quote]
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Volgens mij heb ik nu iets verkeerd gedaan.
:)

- V70 Classic 2.5 Tdi
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 21:47
Nee joh! echt niet. Is goed bedoeld!
't is jammer dat je te ver weg woont, anders was ik naar jou toegegaan
't is jammer dat je te ver weg woont, anders was ik naar jou toegegaan
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik bedoelde daarmee dat ik je verhaal er nog een keer heb opgezet!:)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Terwijl wij ons nu af vragen wat je bijdrage is waarom je in de eerste plaats wilde reageren....Ramon&Ramon schreef:Ik bedoelde daarmee dat ik je verhaal er nog een keer heb opgezet!:)

Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- V70 Classic 2.5 Tdi
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 21:47
Haha...tja jongens het blijft een forum en geen clubhuis of kroeg. Hier zeggen we 'Loat wean' oftewel laat gaan.
Wat ook weer gaat als de brandweer is mijn auto. Ik heb hem vanavond weer opgehaald en 1319 zure euro's afgetikt. Auto rijdt weer prima, zoals verwacht. Ik heb de oude onderdelen meegenomen, omdat ik die goed wil bestuderen. Inderdaad, de krukaspoelie is iets verschoven op de krukas. Moet eerlijk zeggen dat de zichtbare schade me mee viel. Al met al goede, snelle service van Van der Veen in Nijverdal. Spanrollen waren inderdaad versleten.
Al met al moet ik nu echt even weer een vertrouwensband opbouwen met deze auto, maar hij rijdt nu in elk geval weer goed. Nu vrijdag nog even een nieuwe bovenste motorsteun erin persen, en dan is ie echt helemaal okay. Dus...een hoop centen armer, maar uiteindelijk wel dik tevreden.
gr.
Toine
Wat ook weer gaat als de brandweer is mijn auto. Ik heb hem vanavond weer opgehaald en 1319 zure euro's afgetikt. Auto rijdt weer prima, zoals verwacht. Ik heb de oude onderdelen meegenomen, omdat ik die goed wil bestuderen. Inderdaad, de krukaspoelie is iets verschoven op de krukas. Moet eerlijk zeggen dat de zichtbare schade me mee viel. Al met al goede, snelle service van Van der Veen in Nijverdal. Spanrollen waren inderdaad versleten.
Al met al moet ik nu echt even weer een vertrouwensband opbouwen met deze auto, maar hij rijdt nu in elk geval weer goed. Nu vrijdag nog even een nieuwe bovenste motorsteun erin persen, en dan is ie echt helemaal okay. Dus...een hoop centen armer, maar uiteindelijk wel dik tevreden.
gr.
Toine
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Bijna 1400 euro.s?dat ga je niet menen toch?of wel?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Mijn bijdrage is dat ik diesel specialist ben bij Volvo!:)
- V70 Classic 2.5 Tdi
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 21:47
Yes sir. En dat had ik al eerder vermeld.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Ennuh.... werk je dan tegen Volvo tarief, of zijn vriendenprijsjes ook mogelijk? Ik heb nog een nieuwe vacuumpomp nodig....Ramon&Ramon schreef:Mijn bijdrage is dat ik diesel specialist ben bij Volvo!:)
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
tikt hij?????????die is te repareren!
- V70 Classic 2.5 Tdi
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 21:47
Ja, hij wil met de garage waar hij hem als handel van gekocht heeft overleggen. Hij zou me vandaag terugbellen. Niet gedaan....
Nou, belooft niet veel goeds. Trouwens, het is van Hulst in Oss aan de Berghemseweg. Hoe het afloopt laat ik even weten. Morgen 'meneer' eerst maar weer es bellen. Verwacht er eerlijk gezegd helemaal niets van.
Nou, belooft niet veel goeds. Trouwens, het is van Hulst in Oss aan de Berghemseweg. Hoe het afloopt laat ik even weten. Morgen 'meneer' eerst maar weer es bellen. Verwacht er eerlijk gezegd helemaal niets van.