Parrot schakelt niet direct uit bij uitschakelen auto

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
hans98
4th Gear member

Mijn door de dealer ingebouwde Parrot carkit schakelt niet meteen uit bij het uitschakelen van de auto, er zit een vertraging van ca. 30 seconde op. Als ik aan het bellen ben wanneer ik de auto uitschakel is dat geen probleem, ik druk op de groene knop waarna de Bluetooth verbinding wordt verbroken.

Als je echter niet aan het bellen bent, de auto uitstapt en je wordt net op dat moment gebeld (kennen jullie de wet van Murphy?) en je neemt op, dan hoor je in de auto iemand "Hallo Hallo" roepen.

De dealer claimt dat ze geen draad kunnen vinden die direct uitvalt als het contact wordt uitgeschakeld en ik zelf ben niet technisch genoeg om zelf te gaan prikken in draden (en met al die elektronica lijkt me dat ook geen goed plan)

Ik heb hier eerder wat over gepost en toen kreeg ik wel wat reacties van S60-ers of V70-ers, maar ik wil graag weten of er mensen zijn met een V50 die waarbij de Parrot bij het afzetten van de motor (en sleutel uit slot trekken) meteen uitschakelt.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
BlackSapphire
6th Gear member

Hier is een ander draadje over: parrot aan goeie draad maar ik heb zo geen idee of daar ook een adequate oplossing bijstaat. De heren hebben daar nl. ook nogal off topic gekletst. Kijk het even door, zou ik zeggen.
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
lancer
6th Gear member

Is dezelfde vraag van dezelfde topicstarter.....
BlackSapphire
6th Gear member

ow, lol... Ik zal voortaan beter lezen voordat ik wat roep ::oops:
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Wassenaar
Starter

Achter bij de radio cq versterker is inderdaad geen draad die gelijk de spanning kwijt is na het uitzetten van het contact. Ben bang dat je dit maar voor lief moet nemen. En hoevaak wordt je uiteindelijk gebeld in die 30 seconden.
Douglas
1st Gear member

Bij mij schakelt de parrot (3200) na een paar seconden uit.

Geeft de parrot wel netjes een afmelding dat hij af gaat sluiten? Zo niet, dan is de parrot niet goed aangesloten. Dan moet je twee draden omdraaien. Dat laatste staat ook als check in de gebruiksaanwijzing.

Bij de auto van mijn vrouw (207) was dat niet goed aangesloten, waardoor parrot te laat uit ging. Zelf omgedraaid en het werkt nu goed.

Is allemaal wel een jaartje geleden, dus weet het niet exact meer.

Als je meer wilt weten kan ik wel even 'meten' hoe lang het duurt voordat de parrot afsluit na contact uitzetten en welke melding ik exact krijg.
Jannock
2nd Gear member

De vertraagde schakeling van de parrot is gewoon een service om bij het uitschakelen van de motor (bijvoorbeeld omdat je tijdens het gesprek je bestemming hebt bereikt) niet meteen de verbinding met de telefoon te verbreken.
Zolang je de constante spanning op de parrot laat (benodigd voor behoud van instellingen) zal de parrot deze 'vertraging' behouden.

Simpele oplossing: schakel bluetooth op je telefoon uit bij het verlaten van de auto. Verbinding met de parrot is dan verbroken.
Mike_V50
2nd Gear member

Jannock schreef:De vertraagde schakeling van de parrot is gewoon een service om bij het uitschakelen van de motor (bijvoorbeeld omdat je tijdens het gesprek je bestemming hebt bereikt) niet meteen de verbinding met de telefoon te verbreken.
Zolang je de constante spanning op de parrot laat (benodigd voor behoud van instellingen) zal de parrot deze 'vertraging' behouden.

Simpele oplossing: schakel bluetooth op je telefoon uit bij het verlaten van de auto. Verbinding met de parrot is dan verbroken.

Ze moeten gewoon af fabriek bluetooth gaan leveren (net zoals bijna elke fabrikant), zijn we gelijk van deze problemen af
MY 15 V60 D4 Geartronic Summum 181 pk, black sapphire
Smirky
2nd Gear member

Ik heb in mijn V50 een parrot CK3300 laten installeren 3 jaar geleden, toestel werkt echt perfect. Ook na het uitschakelen van de motor blijft die maximaal 5 seconden aan waarna hij zichzelf afmeld. Enkel als ik aan de telefoon ben en leg de motor stil blijft mijn parrot actief. Prima toestel dus...
Volvo V50 MY06 1,6D Fasttech tuned
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
Jannock
2nd Gear member

Mike_V50 schreef:Ze moeten gewoon af fabriek bluetooth gaan leveren (net zoals bijna elke fabrikant), zijn we gelijk van deze problemen af
......mee eens......
DaveNL
2nd Gear member

Jannock schreef: Simpele oplossing: schakel bluetooth op je telefoon uit bij het verlaten van de auto. Verbinding met de parrot is dan verbroken.
Nog simpeler: Druk tijdens het gesprek op de groene 'beantwoorden' toets op de Parrot. Dan gaat het gesprek terug naar de handset, oftewel de telefoon.. Praat wat makkelijker buiten de auto ;-)
C30 1.6D Kinetic - Ice White
V50 2.0 Edition II R-Design MY08 - Business Line II - Black Sapphire
V40 D4 R-Design MY15 - Silver
Currently: V60 D6 AWD Summum MY14 - Inscription Crystal White, Hybrid Technology Line, Security Line, Driver Support Line, Winter Line, Polestar Tuning 19" Artio
Maarten
5th Gear member

hans98 schreef:Mijn door de dealer ingebouwde Parrot carkit schakelt niet meteen uit bij het uitschakelen van de auto, er zit een vertraging van ca. 30 seconde op. Als ik aan het bellen ben wanneer ik de auto uitschakel is dat geen probleem, ik druk op de groene knop waarna de Bluetooth verbinding wordt verbroken.

Als je echter niet aan het bellen bent, de auto uitstapt en je wordt net op dat moment gebeld (kennen jullie de wet van Murphy?) en je neemt op, dan hoor je in de auto iemand "Hallo Hallo" roepen.
@DaveNL

Nog simpeler: Druk tijdens het gesprek op de groene 'beantwoorden' toets op de Parrot. Dan gaat het gesprek terug naar de handset, oftewel de telefoon.. Praat wat makkelijker buiten de auto

:?:
hier was ts dus al achter... :roll:
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
kmser
4th Gear member

Mike_V50 schreef: Ze moeten gewoon af fabriek bluetooth gaan leveren (net zoals bijna elke fabrikant), zijn we gelijk van deze problemen af
Mijn dealer raad de inbouwkit af tvv de parrot omdat die simpelweg beter werkt.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”