Mijn 460 uit 1996 (ik meen fase III) heeft een lekkend schuifdak. Het is er een met handbediening. Enige tijd geleden is het dak overgespoten en nu komt er water door. Dat overspuiten is zo'n twee maanden geleden gebeurd en in die twee maanden heeft het dak nooit gelekt.
Het water komt via de handbediening de cabine in, als ik met de auto (niet heel) krachtig rem. Ik heb even gekeken zelf en nu zit er een rubber waar het glazen dakraam op drukt als je het dakraam dichtdraait. Zo 1.2.3. heb ik niet kunnen zien of de dichting goed is.
Is het een vaker voorkomend probleem? En waar moet ik op letten?
dank,
iapyx
lekkend schuifdak
- Battlecruiser
- 8th Gear member
In veel open daken zit een afvoerslangetje. Misschien is dat door het werk losgeschoten.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 2nd Gear member
Battlecruiser en Michiel, dank voor jullie snelle antwoorden. Ik ga er naar kijken zodra ik kan. Mijn vrouw rijdt er iedere dag mee naar werk. Moet even zoeken waar afvoerpunten/slangetje zit. Als ik me het dak voorstel dan lijkt het me dat die afvoerpunten dus onder het dak het water afvoeren. Klopt dit? (misschien even het grote Volvo 440-460-480 handboek raadplegen...)
iapyx
iapyx
Volvo 460 1.8i uit 1996
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3
-
- 2nd Gear member
Afvoerpunten gevonden. Er zitten er iig twee, vooraan links en rechts.
Maar ik heb een probleem. Om te weten te komen waar de afvoer naartoe leidt, heb ik water in het gootje gedaan. In de hoop dat dit water ergens onder de moterkap of deur tevoorschijn zou komen. Helaas niet. Het kwam wel ergens anders tevoorschijn, nl. rechts van het open dak, in het interieur van het dak. Nu weet ik dus dat het zeker fout zit. Nou ben ik begonnen om de plafondbekleding los te maken om te zien hoe de afvoer loopt of zou moeten lopen. Maar ik kan het niet vinden. Voordat ik nou de hele plafondbekleding los maak, wil ik graag weten waar/hoe de afvoer zou moeten lopen zodat ik weet waar ik moet zoeken.
Weet iemand hier iets meer over?
hartelijk dank alvast!
iapyx
Maar ik heb een probleem. Om te weten te komen waar de afvoer naartoe leidt, heb ik water in het gootje gedaan. In de hoop dat dit water ergens onder de moterkap of deur tevoorschijn zou komen. Helaas niet. Het kwam wel ergens anders tevoorschijn, nl. rechts van het open dak, in het interieur van het dak. Nu weet ik dus dat het zeker fout zit. Nou ben ik begonnen om de plafondbekleding los te maken om te zien hoe de afvoer loopt of zou moeten lopen. Maar ik kan het niet vinden. Voordat ik nou de hele plafondbekleding los maak, wil ik graag weten waar/hoe de afvoer zou moeten lopen zodat ik weet waar ik moet zoeken.
Weet iemand hier iets meer over?
hartelijk dank alvast!
iapyx
Volvo 460 1.8i uit 1996
-
- 2nd Gear member
Hierbij post ik mijn bevindingen opdat anderen er ook iets aan hebben. Allereerst dit: het schuifdak is er later ingezet, zo wees onderzoek door de volvo-dealer uit. Het schuifdak is van Hollandia, handmatig, type Onix 750. Dit betekent dat er geen afvoerslangen van het schuifdak naar de stijlen lopen. Volgens de dealer moet het afdichtingsrubber vervangen worden. Daarvoor maak ik binnenkort een afspraak met een bedrijf in Katwijk. (Dealer doet dit niet). Voorlopig het rubber ingesmeerd met vaseline in de hoop dat dit werkt.
iapyx
iapyx
Volvo 460 1.8i uit 1996
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Tja, het zijn ook de fabrieksdaken die 2 afvoerslangen hebben.
De later-inbouwers vinden dat (meestal) te veel werk en daarom zit jij er maar weer mooi mee.
De later-inbouwers vinden dat (meestal) te veel werk en daarom zit jij er maar weer mooi mee.
Volvo Rules the Road