v70 classic of nieuw model????

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
wil weer een volvo
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06.01.2008 - 16:50

Ik wil weer een volvo kopen. Ik ben (nog) niet rijk genoeg om een nieuwe te kopen, helaas :cry:

Het moet wel een v70 worden. Mijn budget laat een diesel toe tussen de bouwjaren 1998 en 2001. Beide modellen zijn erg mooi maar wat is nu de beste koop afgezien van de centen? Nieuwe modellen hebben nog vaak kinderziektes of valt dat wel mee? Of is toch het classic model beter en beproeft? Ik twijfel. Misschien hebben jullie goede tips?

Laat maar horen
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

De Classic (maar ook de eerste serie van de nieuwe) zijn geleverd met de oude vijfcilinder van Audi. Dat is een ietwat rumoeriger motor, maar vrijwel probleemloos. Ook roffelt deze wat mooier dan de D5 motoren. Het interieur is tov de V70N wel wat veroudert, maar in mijn ogen niet ouderwets (al vind ik het dash van V70N wel een stuk mooier dan die van de V70C).

Een van de laatse V70C rijdt gewoon erg goed, is verassend zuinig (kom eigenlijk nooit onder de 1 op 16) en heeft als laatste Volvo nog echt dat Volvo design.

Gelukkig hadden wij niet genoeg geld om naar de nieuwe serie te kijken, anders hadden wij ook die moeilijke beslissing moeten nemen.

Succes met je keuze!
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Technisch vind ik de classic beter in elkaar zitten. Deze hebben wel vaak problemen met de verdamper, maar het nieuwere model scoort weer niet goed met de condensor. Plus dat bij de "nieuwe" de draagarmrubbers te week zijn, de portiersloten na een jaar of 3/4 de geest geven en de verf op sommige kunststof delen begint los te bladderen. Ik heb zelf een '99-er V70 classic TDI Europa gehad. Behalve een defecte luchtmassameter heb ik daar nooit iets aan gehad. Dat kan ik (helaas) van m'n huidige V70 niet zeggen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1284
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Ik deel de mening van Oceanracer. Kijk bij http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=19058 Toch zou mijn keuze weer het nieuwe model zijn.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
m.bastin
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 01.01.2008 - 21:57

ik rijd al 4 jaar een V70 2,5D uit 2000en heb tot voor kort eigenlijk geen problemen gehad hij heeft nu 244000 gelopen. pas het laatste half jaar hebben de stuurbekrachtegingspomp en recent de kachelradiator het begeven, toen vond ik het plotseling even de grootste k.. auto die er was maar voor de rest de fijnste wagen die ik ooit heb gereden. ik heb wel het idee dat het onderhoud wat duurder is als van een classic als ik mijn rek. vergelijk met die van mijn maat met een S 70 2,5D classic. wat de draagarmen aangaat daar heeft hij patent op deze zijn bij hem al meerdere malen vervangen. groet maurice
Gebruikersavatar
BlackSapphire
6th Gear member
Berichten: 4157
Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
Locatie: Keistad

Ik vind dat een moeilijke keuze, als ik zo zou moeten kiezen als jij. Beide modellen zijn fraai. Misschien zou ik meer kijken naar wat voor handen is bij je budget (zowel classic als n), hoe de onderhoudsgeschiedenis van die exemplaren is, en dan een keus maken. Maar nogmaals: moeilijk.
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Egbertus
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 16.11.2007 - 21:34
Locatie: Midden Drenthe

We hebben net onze classic 2.5d ingeruild op een V70 D5 en het is een hele vooruitgang op een aantal punten. Maar ik denk dat je beter een goed onderhouden classic kunt kopen bij een specialist of dealer als een waar nog "wat" aan moet gebeuren nieuw model.
Wij hebben met onze classic weinig extra kosten aan onderhoud gehad buiten de reguliere beurten. Gekocht met 240.000 verkocht bij 330.000 km, dus aan de km-stand ligt het niet. Dat wordt met de d5 afwachten.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

een New V70 Egbertus of een tot MY07 Classic?

Overigens staan er bij heel veel dealers nog zat Classics te koop!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Gewoon voor de nieuwe gaan. Veel moderner!
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”