muziek in de v40 via carkit - dashboard speakers

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
everheard
2nd Gear member

Heb een v40 uit 2002. alles werkt perfect, één klein (luxe) probleem!

Mijn probleem is dat ik het geluid van de carkit ck7w op mijn hu1205 zo wil aansluiten dat het geluid over alle speakers gaat. Nu heb ik een mutebox gehad, maar daar zaten andere aansluitingen aan. Iso ofzo, en ik weet niet of het geluid dan over alle speakers gaat.

Waarom ik dit wil is omdat ik dan mijn telefoon via bluetooth aan mijn carkit / audio set kan koppelen en hem dan kan gebruiken als mp3 speler. Erg handig. Nu hoor ik alles via het telefoonboxje...

iemand een idee?!
Ga is tegen een ander aan botsen......ben net blij met mn nieuwe auto....
Suzuki Alto 1992 --> Total loss....
Peugeot 306 1998 --> Total loss...
Seat ibiza nov. 2000 --> Total loss...
Volvo v40 2002 --> ...... (er is hoop) econ. Total Loss
Volvo s60 2002 --> verkocht.... schade.....
Peugeot 206 SW 2005 --> schade...... verkocht......
Volvo v50 2005 --> er is hoop..... ;)
Ripley
2nd Gear member

Er bestaat bij mijn weten geen mutebox die 4 kanalen aanstuurt, wel 2. Je zult het dus genoegen moeten nemen met de speakers voor.

Het is gebruikelijk dat een mutebox ISO stekkers heeft. De truc is om een zgn. 'ISO2CAR' kabel te kopen die van Volvo stekkers naar ISO stekkers gaat en weer terug. Je krijgt dan a.h.w. een klein verlengkabeltje aan je Volvo kabelboom, met een zijaftakking naar ISO stekkers. Daarop sluit je de mutebox aan en daarop weer de carkit. Bijv. de firma Kran maakt dit soort verloopkabels.

Dan moet je nog even letten op de wijze waarop de HU-1205 is geschakeld. In een X40 loop je tegen problemen aan als je een high performance speakerset hebt. Daar kan niet eenvoudig een mutebox op worden aangesloten. Op de andere sets wel.

Tot slot vraag ik me af of de CK7W wel stereo geluid produceert, maar dat zul je wel hebben uitgezocht.
everheard
2nd Gear member

misschien beetje domme vraag, maar hoe weet ik of ik een high performance speakerset heb?!
Ga is tegen een ander aan botsen......ben net blij met mn nieuwe auto....
Suzuki Alto 1992 --> Total loss....
Peugeot 306 1998 --> Total loss...
Seat ibiza nov. 2000 --> Total loss...
Volvo v40 2002 --> ...... (er is hoop) econ. Total Loss
Volvo s60 2002 --> verkocht.... schade.....
Peugeot 206 SW 2005 --> schade...... verkocht......
Volvo v50 2005 --> er is hoop..... ;)
Ripley
2nd Gear member

Er bestaan geen domme vragen :wink:

Ik ben daar niet heel zeker over. Belangrijk is, of je wel of niet een aparte versterker achter de radio hebt zitten. Die stuurt geloof ik de basspeakers achter aan en de dashboard speakers voor. De mutebox kan deze speakers dan niet muten, omdat ze aangestuurd worden met een line ingang, niet met een speaker signaal.

Hier wordt wat geschreven over de verschillen, maar ik weet niet zeker of de informatie 100% correct is: http://volvo40forum.nl/index.php?topic=1089.0

Bedenk me net een simpele manier om het vast te stellen: trek je radio naar voren en kijk of er een DIN stekker in je radio zit. Dat is zo'n ronde stekker met een diameter van ongeveer 10mm. Zo nee, dan heb je geen aparte versterker en kun je een mutebox gebruiken. Zo ja, dan moet je nog even uitvissen of dat misschien de stekker van de Melbus kabel is, die gebruikt wordt voor een wisselaar achter. De DIN connector op de hoek is voor een externe versterker, de connector ernaast is voor een CD-wisselaar.
herbie5251
2nd Gear member

de versterker is voor de luidsprekers,de basbox heeft zelf een versterker(de actieve)bij een apart versterker kun je gewoon een mutubox aansluiten,heeft die van mij ook,weet alleen niet waar de basbox het signaal van krijgt,voor of na de versterker
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”