Mijn 440 1.8i rijdt op LPG standaard volvo onderbouw de LPG tank ligt dus in het reservewiel gedeelte.
Met tanken ondervind ik steeds het probleem dat er nooit een vaste hoeveelheid LPG in de tank kan.
soms kan er maar 21 liter in dan weer 28 dit terwijl de tank dan echt helemaal leeg is.
probleem is dan natuurlijk dat ik met 21 liter niet zo ver kom en aangezien alle pompen dicht in de buurt geen LPG meer hebben blijf ik rijden naar de pomp.
iemand enig idee waardit door zou kunnen komen?
21 Liter da's weinig. Ik heb ook een af fabriek G3 installatie (Vialle) , maar als hij leeg is tank ik zeker 33 of 34 liter. Ligt ook aan verschillende tankstations en aan de temperatuur. Als het wat kouder is , gaat er vaak net iets meer in. Maar ik denk dat de druk aan de pomp erg varieerd. Laatst tankte ik zelf 42 liter.
Afstelling van je tank staat wel heel erg veilig denk ik, even navragen een lpg specialist.
ik heb toevallig vanavond weer getankt, dit keer ging er ook maar 23 liter in.
ik tank wel steeds bij de zelfde tank dus dat zou vrij gelijk moeten liggen volgens mij?
@ Thijs jansen
heb jij dan de zelfde installatie als ik ?
2 tankjes aan elkaar in het reservewiel gedeelte?
ik hoor vaker dat mensen dat vaak tanken bij een lpg-motor soms wel vervelend vinden. een kleine hint, ik rij diesel en tank pas na ruim 900 km gereden te hebben, er gaat altijd wel 55 liter of meer in en de totaalkosten zijn bijna gelijk aan lpg. lpg is wel iets goedkoper maar je staat ook gezellig vaker aan de pomp. en daarom ben ik maar diesel gaan rijden.
wanneer besluit je te gaan tanken? is dat wanneer ie niet meer rijdt op lpg en je moet over schakelen op benzine. of ga je wanneer het je uitkomt.
is je verbruik bij iedere tankbeurt gelijk of varieert dat ook veel? door middel van je dagteller en je tankbonnetje kun je dat soort dingen uitrekenen. zo kun je misschien niet via je tankmeter rijden maar door je dagteller in de gaten te houden.
is je tankmeter goed? door klotsen misschien vaak last van schommelden standen?
hoe groot is de tank en hoeveel mag er in getankt worden als je daar 80% van neemt?
Geen twee tanjes aan elkaar, maar een geheel in reservewielsparing. Dan kan het goed zijn dat jouw inhoud minder is dan bij mij.
Het is af fabriek van Vialle, vulnippel netjes achter het benzineklepje, klein vierkant knopje (GPL/LPG) op de middenconsole met een lampje dat groen brand als je op gas rijd en rood op benzine.
De druk aan de pomp is waarschijnlijk de grootste boosdoener. Let maar eens op de drukmeter op de pomp zelf. Deze varieerd altijd, de ene keer hoger dan de ander, misschien door temp of de vulling van de tank bij het benzinestation ??? En jawel geeft die meter meer aan gaat er ook daadwerkelijk meer in de vlotte Volvo. Beetje lastig met bijhouden verbruik, verder gewoon rustig blijven tanken.
Even geen foutieve info geven!
In de 400 serie is NOOIT af-fabriek een gasinstallatie geleverd!
Wel bestond de mogelijkheid om dit speciaal voor de 400 serie ontwikkelde pakket bij de dealer te bestellen bij aankoop en de dealer zorgde er toen voor om dit bij een inbouwstation voor aflevering te laten installeren. Maar af-fabriek NEE.
Nu even antwoord op het probleem.
Dit heeft met twee dingen te maken.
1. Temperatuurverschillen en 2. afstelling veiligheid.
Door temperatuurverschillen wil er soms meer, soms minder in de tank. Als de veiligheid al een beetje verouderd is wil deze daar niet altijd adequaat op reageren. Oftewel veel eerder erin springen.
Enige oplossing is: Ga naar een LPG-specialist en laat de veiligheid vervangen.
Ik denk dat die tank gewoon niet groter is, dus dan kan je kosten maken wat je wilt, maar het wordt niet beter.
Dan moet je de twee cilinder aan elkaar hebben, zoals de volvo-systemen die bijvoorbeeld in de 850 geleverd werden, daar past zo`n 50 liter in. Ik denk echter dat de ruimte in de 440 daarvoor niet groot genoeg is.
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005 Volvo S80 2.5 D Mobility 1999
Volvo V70 2.5 D Europa 1999, MY 2000
Volvo V70 TDI Europa 1998, MY 1999
Volvo 850 GLT 2.5-20V 1993
Volvo Amazon Kombi 1969