ipod aansluiten (aux in autoradio) V50
-
- 2nd Gear member
Ik kreeg het volgende antwoord van Volvo,
Ik heb uw email over een iPod aansluiting aandachtig gelezen.
Momenteel is het voorzien dat er voor de V50 een iPod aansluiting komt ten vroegste begin 2007.
De geboden oplossing die een Duitse firma aanbiedt wordt niet door Volvo Cars ondersteund.
Most bekabeling is een glasvezelkabel die alle elektronische units van de wagen
aansluit.
Met vriendelijke groeten.
Volvo Cars Belgium
Erg is dat natuurlijk niet dat Volvo de oplossing van de Duitse firma niet ondersteund. Het belangrijkste is dat we een iPod kunnen aansluiten, en waarschijnlijk is dat een nog betere en goedkopere oplossing dan die van Volvo. Ik geloof dat Volvo ook een mp3 speler aanbiedt voor in een S60, deze is 20GB. Hij kost zo maar eventjes 750 euro. Een iPod van 60 GB kost 420 euro en deze kun je overal gebruiken. Waarschijnlijk is dat ook wel de reden dat ze de aansluiting voor een iPod niet inbouwen in hun wagens. Erg knap van Volvo. Ze moeten zo maar verder doen. Maar wat betekent voor hun nu een auto meer of minder verkopen.
Ik heb uw email over een iPod aansluiting aandachtig gelezen.
Momenteel is het voorzien dat er voor de V50 een iPod aansluiting komt ten vroegste begin 2007.
De geboden oplossing die een Duitse firma aanbiedt wordt niet door Volvo Cars ondersteund.
Most bekabeling is een glasvezelkabel die alle elektronische units van de wagen
aansluit.
Met vriendelijke groeten.
Volvo Cars Belgium
Erg is dat natuurlijk niet dat Volvo de oplossing van de Duitse firma niet ondersteund. Het belangrijkste is dat we een iPod kunnen aansluiten, en waarschijnlijk is dat een nog betere en goedkopere oplossing dan die van Volvo. Ik geloof dat Volvo ook een mp3 speler aanbiedt voor in een S60, deze is 20GB. Hij kost zo maar eventjes 750 euro. Een iPod van 60 GB kost 420 euro en deze kun je overal gebruiken. Waarschijnlijk is dat ook wel de reden dat ze de aansluiting voor een iPod niet inbouwen in hun wagens. Erg knap van Volvo. Ze moeten zo maar verder doen. Maar wat betekent voor hun nu een auto meer of minder verkopen.
-
- 2nd Gear member
Ik kreeg van deze firma www.optimount.nl de volgende mail.
Geachte heer, waarschijnlijk krijgen wij vanaf midden januari een ice-link voor uw type auto in ons pakket. U kunt het beste rond die periode even informeren of we hem al binnen hebben gekregen. Met vr.gr.
Hopelijk komt er na twee jaar eindelijk een oplossing! Het is wel erg straf dat deze firma iets kan wat dat voor Volvo een onoplosbaar probleem was.
Geachte heer, waarschijnlijk krijgen wij vanaf midden januari een ice-link voor uw type auto in ons pakket. U kunt het beste rond die periode even informeren of we hem al binnen hebben gekregen. Met vr.gr.
Hopelijk komt er na twee jaar eindelijk een oplossing! Het is wel erg straf dat deze firma iets kan wat dat voor Volvo een onoplosbaar probleem was.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Net als met de nu nog ontbrekende S40/V50 diesel automaat lijkt het soms dat Volvo vooral dat wil leveren wat de klant niet wil, rare jongens soms bij Volvo.cordi schreef:Ik kreeg van deze firma www.optimount.nl de volgende mail.
-
- 2nd Gear member
Dat van die diesel-automaat wordt binnenkort opgelost. Op de autoshow van Bologna zal Volvo de S40/V50 met 180 pk D5-diesel presenteren, die standaard gekoppeld is aan de geartronic-automaat zoals die ook in de C70 geleverd wordt. Leverbaar vanaf mei 2006.
- V480-S60
- Geartronic member
Zie topic bij Volvo nieuws, Ga er maar niet van uit dat ie in NL leverbaar wordt.danielk schreef:Dat van die diesel-automaat wordt binnenkort opgelost. Op de autoshow van Bologna zal Volvo de S40/V50 met 180 pk D5-diesel presenteren, die standaard gekoppeld is aan de geartronic-automaat.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- Starter
Dank voor uw email. Wij verwachten vanaf week 20/2006 (ingaande
modeljaar 2007) een nieuw audiotoestel te leveren voorzien van
AUX-ingang. Echter, het betreft hier een analoge ingang, wat invloed
heeft op de geluidskwaliteit van de aangesloten speler, geen selectie
van tracks is mogelijk en het volume kan alleen via de radio knop worden
geregeld. Deze AUX-ingang is niet te aan te brengen in reeds gemonteerde
Volvo audio. Vanzelfsprekend blijven wij als markt druk uitoefenen op de
fabriek om met een uitgebreidere oplossing te komen. Of en wanneer dit
zal leiden tot een introductie, is op dit moment helaas niet aan te
geven.
met vriendelijke groet,
Mevr. M.D. van der Heijden-van Hees
Volvo Cars Nederland B.V.
Customer Relations
Stationsweg 2, NL-4153 RD Beesd
P.O. Box 16, NL-4153 ZG Beesd
internet: www.volvocars.nl
modeljaar 2007) een nieuw audiotoestel te leveren voorzien van
AUX-ingang. Echter, het betreft hier een analoge ingang, wat invloed
heeft op de geluidskwaliteit van de aangesloten speler, geen selectie
van tracks is mogelijk en het volume kan alleen via de radio knop worden
geregeld. Deze AUX-ingang is niet te aan te brengen in reeds gemonteerde
Volvo audio. Vanzelfsprekend blijven wij als markt druk uitoefenen op de
fabriek om met een uitgebreidere oplossing te komen. Of en wanneer dit
zal leiden tot een introductie, is op dit moment helaas niet aan te
geven.
met vriendelijke groet,
Mevr. M.D. van der Heijden-van Hees
Volvo Cars Nederland B.V.
Customer Relations
Stationsweg 2, NL-4153 RD Beesd
P.O. Box 16, NL-4153 ZG Beesd
internet: www.volvocars.nl
-
- 1st Gear member
Is goed nieuws, ze hebben het eigenlijk begrepen dat ze aan het probleem iets moeten doen, maar dit neemt niet weg dat de huidige s40-v50 rijders nog in de kou blijven staan,niettegenstaande dat er in hun brochure stond dat de audio toekomstig uitbreidbaar is 

-
- 2nd Gear member
Een halfgare oplossing is in ieder geval beter dan helemaal geen oplossing. Het zal me benieuwen wat voor idioot bedrag Volvo weer gaat vragen voor die AUX-ingang. Voor ons huidige-S40/V50-bezitters wordt het sowieso bidden dat de Icelink-oplossing gaat werken.
- Paul
- Geartronic member
Ik denk dat die aux ingang netzoals in een BMW 1 serie standaard wordt...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
Ik kreeg volgende mail van Deynos
Geachte heer
In de Volvo V50 zit een nieuw glasvezelkabelsysteem, waar een ice>Link voor in ontwikkeling is. Volgens de laatste berichten zal deze ergens in het 1e kwartaal van 2006 beschikbaar zijn. Wij slaan uw e-mail op en houden u op de hoogte.
Met vriendelijke groeten,
Deynos BV
Marconiweg 13a
3899 BR Zeewolde
T +31 (0)36 522 7772
F +31 (0)36 522 0307
E info@deynos.nl
W www.deynos.nl
Ik heb de Belgische consumentenbond aangesproken. Deze zijn met de zaak bezig. Het kan toch niet dat een fabrikant zegt (in de Belgische folder) dat de radio eenvoudig uitbreidbaar is met de allernieuwste apparatuur. Volvo tracht zich er met allerlei smoezen uit te werken. Ik had gewoon graag een verontschuldiging gehad voor hun foutieve reclamefolder. Ondertussen zit ik al wel 2 jaar zonder aux aan mijn radio. Deze aux had ik al meer dan 20 jaar geleden aan mijn autoradio's. Voor mij nooit meer Volvo zo simpel is het.
Geachte heer
In de Volvo V50 zit een nieuw glasvezelkabelsysteem, waar een ice>Link voor in ontwikkeling is. Volgens de laatste berichten zal deze ergens in het 1e kwartaal van 2006 beschikbaar zijn. Wij slaan uw e-mail op en houden u op de hoogte.
Met vriendelijke groeten,
Deynos BV
Marconiweg 13a
3899 BR Zeewolde
T +31 (0)36 522 7772
F +31 (0)36 522 0307
E info@deynos.nl
W www.deynos.nl
Ik heb de Belgische consumentenbond aangesproken. Deze zijn met de zaak bezig. Het kan toch niet dat een fabrikant zegt (in de Belgische folder) dat de radio eenvoudig uitbreidbaar is met de allernieuwste apparatuur. Volvo tracht zich er met allerlei smoezen uit te werken. Ik had gewoon graag een verontschuldiging gehad voor hun foutieve reclamefolder. Ondertussen zit ik al wel 2 jaar zonder aux aan mijn radio. Deze aux had ik al meer dan 20 jaar geleden aan mijn autoradio's. Voor mij nooit meer Volvo zo simpel is het.
- Paul
- Geartronic member
Meen je dat nou?
Alleen vanwege het feit dat je geen AUX ingang hebt geen Volvo meer?
wat reed je hiervoor?
Alleen vanwege het feit dat je geen AUX ingang hebt geen Volvo meer?
wat reed je hiervoor?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dit roep je iedere keer, wanneer ga je nu een keer?cordi schreef:Ik heb de Belgische consumentenbond aangesproken. Deze zijn met de zaak bezig. Het kan toch niet dat een fabrikant zegt (in de Belgische folder) dat de radio eenvoudig uitbreidbaar is met de allernieuwste apparatuur. Volvo tracht zich er met allerlei smoezen uit te werken. Ik had gewoon graag een verontschuldiging gehad voor hun foutieve reclamefolder. Ondertussen zit ik al wel 2 jaar zonder aux aan mijn radio. Deze aux had ik al meer dan 20 jaar geleden aan mijn autoradio's. Voor mij nooit meer Volvo zo simpel is het.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:

Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- Starter
Twee weken geleden een nieuwe iPod 20GB Photo aangeschaft met een FM transmitter van iTrip. Ik moet zeggen, het resultaat valt me niet tegen!
Na wat 'uitgeprobeer' met de beste frequentie heb ik nu via de radio een storingsvrije weergave van de muziek op mijn iPod.
Na wat 'uitgeprobeer' met de beste frequentie heb ik nu via de radio een storingsvrije weergave van de muziek op mijn iPod.
-
- 1st Gear member
Is het zoiets dergelijks dat je aangekocht hebt ?
http://www.ipod-europe.net/product.asp?idProduct=3292
Ik rij met een S40 2.0 D modeljaar 2005 aangekocht in 04/2004.
Zou graag eens in de praktijk jou oplossing zien, als dit mogelijk is.
Mvg
NB : heb paar weken terug een iPod Nano 4 Gb aangekocht.
http://www.ipod-europe.net/product.asp?idProduct=3292
Ik rij met een S40 2.0 D modeljaar 2005 aangekocht in 04/2004.
Zou graag eens in de praktijk jou oplossing zien, als dit mogelijk is.
Mvg
NB : heb paar weken terug een iPod Nano 4 Gb aangekocht.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
De iTrip is wel leuk, maar niet werkbaar in onze met zenders overbevolkte lage landen.
Storings vrij is het ook niet, er blijft veel ruis hangen.
Het gekke is dat Volvo al bijna een jaar lang wel iPod connecties heeft voor z'n wagens op de Amerikaanse markt.
Eerlijk is eerlijk, hier laten ze m i wel iets liggen.
Ze hebben dan wel een eigen MP3 syteem ontwikkeld, maar is het nodig om het warme water twee keer te willen uitvinden....?
En je zou versteld staan omwv welke, soms pietluttige details, de keuze naar het ene of een andere merk kan doorslaan.
Ik zelf ben op zoek naar een werkende connectie voor m'n iPod in de V70 en heb al van alles gevonden, maar niets dat dan weer werkt met de HU650 radio, en van Volvo heb ik de "We werken er aan!" email gekregen
Storings vrij is het ook niet, er blijft veel ruis hangen.
Het gekke is dat Volvo al bijna een jaar lang wel iPod connecties heeft voor z'n wagens op de Amerikaanse markt.
Eerlijk is eerlijk, hier laten ze m i wel iets liggen.
Ze hebben dan wel een eigen MP3 syteem ontwikkeld, maar is het nodig om het warme water twee keer te willen uitvinden....?
En je zou versteld staan omwv welke, soms pietluttige details, de keuze naar het ene of een andere merk kan doorslaan.
Ik zelf ben op zoek naar een werkende connectie voor m'n iPod in de V70 en heb al van alles gevonden, maar niets dat dan weer werkt met de HU650 radio, en van Volvo heb ik de "We werken er aan!" email gekregen
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
deze tekst circuleert sinds een paar weken:
Volvo introduceert de iPod Adapter
Veilig luisteren naar iPod in Volvo
- Muziekcollectie nu beschikbaar via Volvo audiosysteem
- Bediening via audiosysteem en op het stuurwiel
-iPod-batterij wordt automatisch geladen
Beesd, 16 december 2005 - Fervente iPod gebruikers kunnen vanaf nu veilig en comfortabel gebruik maken van hun complete muziekcollectie in een groot aantal Volvo's. Samen met Apple heeft Volvo een speciale adapter ontwikkeld voor de S60, V70, XC70 en S80.
Apple's iPod is de absolute nummer één op de markt van digital music players en biedt de gebruikers de mogelijkheid hun gehele muziekcollectie onderweg mee te nemen. Vanaf nu kan men de muziek via de sublieme Volvo audioinstallatie beluisteren. Via de iPod Adapter is de iPod zeer eenvoudig aan te sluiten. Het "Volvo for life" logo verschijnt op het display van de iPod, die vervolgens fungeert als een integraal onderdeel van de Volvo audioinstallatie, net zoals bijvoorbeeld een CD-speler of wisselaar. Dat betekent dat ook de bedieningselementen op het stuurwiel kunnen worden gebruikt om de iPod te bedienen. Wel zo veilig en comfortabel!
Veilige oplossing
Maar er is nog meer. Het gekozen nummer op de iPod kan simpelweg worden afgelezen van het display in de middenconsole. Een handige toevoeging is het automatisch laden van de batterij van de iPod zodra de adapter is aangesloten. Kortom: de Volvo iPod Adapter is een veilige oplossing, want het gebruik ervan verkleint de kans dat de bestuurder zijn ogen van de weg haalt om zijn iPod te bedienen. Typisch Volvo dus.
De Volvo iPod Adapter is met onmiddellijke ingang leverbaar via de officiële
Volvo-dealer voor de S80 (vanaf 1999) en S60, V70 en XC70 (vanaf 2001) vanaf 195 euro inclusief montage door de Volvo-dealer.
Jouw probleem lijkt hiermee opgelost.
All the best voor het nieuwe jaar dus
Volvo introduceert de iPod Adapter
Veilig luisteren naar iPod in Volvo
- Muziekcollectie nu beschikbaar via Volvo audiosysteem
- Bediening via audiosysteem en op het stuurwiel
-iPod-batterij wordt automatisch geladen
Beesd, 16 december 2005 - Fervente iPod gebruikers kunnen vanaf nu veilig en comfortabel gebruik maken van hun complete muziekcollectie in een groot aantal Volvo's. Samen met Apple heeft Volvo een speciale adapter ontwikkeld voor de S60, V70, XC70 en S80.
Apple's iPod is de absolute nummer één op de markt van digital music players en biedt de gebruikers de mogelijkheid hun gehele muziekcollectie onderweg mee te nemen. Vanaf nu kan men de muziek via de sublieme Volvo audioinstallatie beluisteren. Via de iPod Adapter is de iPod zeer eenvoudig aan te sluiten. Het "Volvo for life" logo verschijnt op het display van de iPod, die vervolgens fungeert als een integraal onderdeel van de Volvo audioinstallatie, net zoals bijvoorbeeld een CD-speler of wisselaar. Dat betekent dat ook de bedieningselementen op het stuurwiel kunnen worden gebruikt om de iPod te bedienen. Wel zo veilig en comfortabel!
Veilige oplossing
Maar er is nog meer. Het gekozen nummer op de iPod kan simpelweg worden afgelezen van het display in de middenconsole. Een handige toevoeging is het automatisch laden van de batterij van de iPod zodra de adapter is aangesloten. Kortom: de Volvo iPod Adapter is een veilige oplossing, want het gebruik ervan verkleint de kans dat de bestuurder zijn ogen van de weg haalt om zijn iPod te bedienen. Typisch Volvo dus.
De Volvo iPod Adapter is met onmiddellijke ingang leverbaar via de officiële
Volvo-dealer voor de S80 (vanaf 1999) en S60, V70 en XC70 (vanaf 2001) vanaf 195 euro inclusief montage door de Volvo-dealer.
Jouw probleem lijkt hiermee opgelost.
All the best voor het nieuwe jaar dus