Bandenspanning?
- V70Rene
- 4th Gear member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05
Zelf heb ik mn banden op 2,8 bar staan , dus 280 Kilo Pascal. Dit vind ik fijn rijden , en zuinig bovendien. Afgelopen zaterdag ca 450 Km met een gemiddelde van 7,3 ltr/100 km. Geen gestuiter en goede grip , ondanks dat we maar met zn 2-en reden in de auto.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Ik moet zeggen dat de 2,8 bar die ik er nu in heb zitten eigenlijk prima rijdt.
Zijn er eigenlijk nadelen bij "te" hard opgepompte banden?
Zijn er eigenlijk nadelen bij "te" hard opgepompte banden?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Langere remweg en eerder last van onderstuur veroorzaakt door minder grip en minder contact met de weg. Theoretisch.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Vooral het laatste!Oceanracer schreef:Langere remweg en eerder last van onderstuur veroorzaakt door minder grip en minder contact met de weg. Theoretisch.
- V70ORD5
- 4th Gear member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
- Locatie: Hutje op de hei
Als je de banden echt "te" hard hebt gaan ze in het midden, lees loopvlak, bol staan. Dit resulteert in het onevenredig hard slijten van het middendeel van het loopvlak.
De juiste spanning is altijd een compromis.
De juiste spanning is altijd een compromis.
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005