Welke accu
- volvo for a better life
- Starter
Ondertussen heb ik het weer een keer gehad. Volgens afspraak met mijn volvo dealer zou ik meteen ter plekke de spanning met een volt meter moeten meten tijdens het voorval. Helaas had ik die nog niet in de auto gelegd. Dus beroepte ik mij op een voorstel van een mede member. De klap op de startmotor. En inderdaad mijn V70 sloeg aan. Nou ben ik nog niet helemaal overtuigd of het inderdaad de startmotor is of iets met een stroom lekkage.Volgende keer wil ik toch eerst de actuele spanning meten voordat ik de startmotor laat vervangen. Of kan ik aan de startmotor zelf wat onderhoud plegen????
History:
Volvo 245/ estate /2.3/ polar/ blue.
Volvo 850/ estate /2.5/ tropical green.
Volvo V70/ 2.4/170 pk/ aut./ 18'' nebula-bbs/ nautic blue.
Volvo 245/ estate /2.3/ polar/ blue.
Volvo 850/ estate /2.5/ tropical green.
Volvo V70/ 2.4/170 pk/ aut./ 18'' nebula-bbs/ nautic blue.
-
- 2nd Gear member
lijkt allemaal wel heel erg op de startmotor. heb ik ook gehad. revisie geplaats voor 150 euro en sindsdien geen problemen meer. als je bij niet-starten op de startmotor tikt en hij start daarna wel moet het duidelijk zijn of dit de oorzaak is. succes !
-
- 1st Gear member
Voordat ik een ruil dynamo monteerde heb ik eerst zellf geprobeerd het relais te maken. Het bleek dat de contactpunten niet goed op elkaar gedrukt werden. Dit heb ik geprobeerd op te lossen dmv een vul ringetje, starten lukte nu wel weer elke keer, maar doordat de mechanische afstelling nu net iets anders was, maakte het starten veel geluid. dit heb ik 2 wkn volgehouden en nog iets aan de vulring veranderd, maar kon mij er niet in vinden en besloot een ruildynamo te plaatsen.
succes
succes