Weet iemand of en zo ja, hoe ik het lamje van het motormanagement (dat oranje motortje) kan resetten? Of eigenlijk meer de computer kan resetten zodat dat lampje uitgaat?
Roger
motormanagement lampje resetten
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Als dat lampje niet meer vanzelf uitgaat, zal er waarschijnlijk toch een permanente storing zijn. Grote kans dat na het resetten het lampje weer gaat branden.
Resetten kan alleen d.m.v. apparatuur bij dealer of garage, of zelf zo'n kastje aanschaffen, niet door het loskoppelen van de accu o.i.d.
Resetten kan alleen d.m.v. apparatuur bij dealer of garage, of zelf zo'n kastje aanschaffen, niet door het loskoppelen van de accu o.i.d.
S80 2,5T AUT5 2004
-pool los halen, even wachten.
Vervolgens contact in stand II (ivm piekspanning)
Hierna -pool weer monteren.
Misschien is het motormanagement lampje uit.
Als de storing niet is verholpen, zal deze vrij snel weer aan gaan.
Beter is het om met de zoekfunctie te zoeken naar "jouw storing".
Vind je deze niet kan je altijd een nieuw topic starten met je specifieke klachten.
Vermeld daar dan zoveel mogelijk in; type, motor, brandstof, km-stand enz.....
En natuurlijk een uitgebreide omschrijving van het probleem.
Succes
Vervolgens contact in stand II (ivm piekspanning)
Hierna -pool weer monteren.
Misschien is het motormanagement lampje uit.
Als de storing niet is verholpen, zal deze vrij snel weer aan gaan.
Beter is het om met de zoekfunctie te zoeken naar "jouw storing".
Vind je deze niet kan je altijd een nieuw topic starten met je specifieke klachten.
Vermeld daar dan zoveel mogelijk in; type, motor, brandstof, km-stand enz.....
En natuurlijk een uitgebreide omschrijving van het probleem.
Succes
- gjburg
- 2nd Gear member
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 20:09
- Locatie: Baarn
- Contacteer:
Ik heb het zelfde probleem, het lampje gaat bij mij af en toe aan ongeveer eens per twee weken. Je kan het als het enkel het lampje is waarschijnlijk resetten door de zekering van de motor management er uit te halen voor 2 minuten (kast onder de motorkap). Is geloof ik zekering 23 uit mijn hoofd dit werkt tenminste bij mij. Maar bij mij gaat het tot nu toe meestal na 1 dag weer vanzelf uit en dan heb ik het weer weken niet.
Maar het lampje gaat dus niet voor niets aan en is een reden. Bij mij is het uitgelezen en sprak men het over de nokkenasversteller. Maar die blijkt er niet helemaal in te zitten zoals Alfa dat heeft maar wel een nokkenas regelklep op de bovenkant van het blok en natuurlijk de nokkenassensor achter een poelie van de distributieriem.
Maar Alex heeft hier meer ervaring mee en weet hier veel meer van. Het kan namelijk van alles zijn heb ik begrepen zoals lambda sondes, een bobine, lmm ect.. dus zonder uitlezen kom je er niet achter.
Als bij mij de regelmaat groter wordt zal ik eerst zelf deze klep schoonmaken. Komt het dan weer terug dan gaat hij naar de garage maar ik heb het nu al sinds 3 jan niet meer gehad. Dus zal het morgen wel weer aan gaan
Maar het lampje gaat dus niet voor niets aan en is een reden. Bij mij is het uitgelezen en sprak men het over de nokkenasversteller. Maar die blijkt er niet helemaal in te zitten zoals Alfa dat heeft maar wel een nokkenas regelklep op de bovenkant van het blok en natuurlijk de nokkenassensor achter een poelie van de distributieriem.
Maar Alex heeft hier meer ervaring mee en weet hier veel meer van. Het kan namelijk van alles zijn heb ik begrepen zoals lambda sondes, een bobine, lmm ect.. dus zonder uitlezen kom je er niet achter.
Als bij mij de regelmaat groter wordt zal ik eerst zelf deze klep schoonmaken. Komt het dan weer terug dan gaat hij naar de garage maar ik heb het nu al sinds 3 jan niet meer gehad. Dus zal het morgen wel weer aan gaan

V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002
PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002
PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Het hoeft volgens mij geen permanente storing te zijn. Ik heb mijn motor eens gestart met losse LMM kabel. Uiteraard gaat het storingslampje dan branden. Ik had verwacht dat ie gewoon weer uit zou gaan nadat ik de kabel weer had geplaatst, maar dat blijkt dus niet het geval.Frumpy schreef:Als dat lampje niet meer vanzelf uitgaat, zal er waarschijnlijk toch een permanente storing zijn. Grote kans dat na het resetten het lampje weer gaat branden.
Resetten kan alleen d.m.v. apparatuur bij dealer of garage, of zelf zo'n kastje aanschaffen, niet door het loskoppelen van de accu o.i.d.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Okke
- 4th Gear member
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42
Aan de hand van de "ernst" van de storing gaat deze na verloop van tijd idd soms vanzelf weer uit. Storing blijft dat wel opgeslagen in het geheugen en dit kan uitgelezen worden. Feit is natuurlijk als je ineens die melding krijgt, je toch de oorzaak zal moeten vaststellen. Negeren kan (ondanks dat alles goed lijkt) op den duur gevolgschade geven.
V40
- Woger
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 16.06.2006 - 15:57
- Locatie: Roosendaal
De volvo garage had het bij mij ook over een nokkenas sensor fout. Het vreemde is ook dat ik eergisteren de auto startte ik eerst een melding kreeg "spoed vereist, rij langzaam" vervolgens "geen oliedruk", toen nog een melding die ik me niet meer kan herinneren. Auto weer uitgezet en opnieuw gestart, gaf geen fout meer. Onderweg (5Km) een keer gestottert. Gisteren 40 km gereden zonder enig probleem. Lampje blijft echter wel continue branden.
Weet iemand waar de nokkenassensor zit bij een 2.5D?
Weet iemand waar de nokkenassensor zit bij een 2.5D?
S40 2.0 Lpi - 1996
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 04.02.2007 - 01:01
Als ie blijft branden is er natuurlijk iets niet goed. Het resetten van het service interval voor nieuwe model uit 2000:
Service Reset
Draai de contactsleutel in de eerste positie
Druk op de reset-knop (terug stelling dag teller)
Schakel het contact in
Houd de reset-knop 10 seconden ingedrukt
De indicator knippert
Laat de knop binnen 5 seconden los
Er klinkt een signaal
Opmerking:
Als de knop niet binnen 5 seconden wordt losgelaten, wordt de indicator niet gereset
Als dit is gedaan zal het lampje niet meer gaan branden
Ik heb 't onlangs nog gedaan, werkt!
Service Reset
Draai de contactsleutel in de eerste positie
Druk op de reset-knop (terug stelling dag teller)
Schakel het contact in
Houd de reset-knop 10 seconden ingedrukt
De indicator knippert
Laat de knop binnen 5 seconden los
Er klinkt een signaal
Opmerking:
Als de knop niet binnen 5 seconden wordt losgelaten, wordt de indicator niet gereset
Als dit is gedaan zal het lampje niet meer gaan branden
Ik heb 't onlangs nog gedaan, werkt!
Volvo XC70 D4 2.4 AWD 5-cilinder Summum 2015 MY2016
Volvo XC70 D5 Geartronic Summum 2008
Volvo C70 D5 Geartronic Summum 2007
Volvo XC70 D5 Geartronic Prestige 2004 (xenon-rti-standverwarming-iMIV-rear view cam-Danhag comfort call-fasttech)
Volvo C70 Cabrio 2.4T Prestige 2001 (SE: two tone leer uitvoering)
Volvo V70 2.5D comfort 2000 - Fasttech 170Pk - 339.000km
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Euh (fasttech)jongens was dat geen risico van het tunen, dat het lampje te pas en onpas gaat branden?
Gewoon 140pk, 300Nm of wat daar nog van over is na 7 jaar en een kleine 120.000 km is ook niet mis...............
Gewoon 140pk, 300Nm of wat daar nog van over is na 7 jaar en een kleine 120.000 km is ook niet mis...............
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 04.02.2007 - 01:01
Nee hoor, lampje gaat alleen branden als de service interval voorbij is, en geloof me, 140pk/300Nm is niet mis, maar je weet niet wat je mist.oudegroen schreef:Euh (fasttech)jongens was dat geen risico van het tunen, dat het lampje te pas en onpas gaat branden?
Gewoon 140pk, 300Nm of wat daar nog van over is na 7 jaar en een kleine 120.000 km is ook niet mis...............
Volvo XC70 D4 2.4 AWD 5-cilinder Summum 2015 MY2016
Volvo XC70 D5 Geartronic Summum 2008
Volvo C70 D5 Geartronic Summum 2007
Volvo XC70 D5 Geartronic Prestige 2004 (xenon-rti-standverwarming-iMIV-rear view cam-Danhag comfort call-fasttech)
Volvo C70 Cabrio 2.4T Prestige 2001 (SE: two tone leer uitvoering)
Volvo V70 2.5D comfort 2000 - Fasttech 170Pk - 339.000km