Allemaal,
Wil me een V70 bj tss 2001 en 2004 kopen, een 2.4TD. Heb lange tijd met een 940 rond geknald, en dit zonder het minste probleem, nu zou ik dat ook willen met de V70, zijn gekende problemen waar ik zeker rekening mee moet houden.
Ik ga sowieso kiezen voor een wagen die bij een dealer onderhouden is ( garantie ) Maar toch...
Weet dat deze wagen wel al eens problemen waren met de airco...
En voor de Belgische vrienden : Weet iemand als deze wagens gemakkelijk om te keuren zijn naar lichte vracht. Was namelijk niet mogelijk met m'n 940. Ben er zelfs op internet al tegen gekomen met achterzetels en toch licht vracht ??
Alvast bedankt.
aankoop V70
- edraket
- 7th Gear member
Dure aandachtspunten van de diesel zijn de koppeling en vliegwiel. De koppeling heeft bij 2 ton wel het beste gehad bij de diesels. Afhankelijk van het gebruik kan het vliegwiel ook slecht worden. Dat hoor je aan bijgeluiding in de aandrijving.
Verder zijn de injectoren niet al te best. Sommige hebben daar last van, sommigen helemaal niet. Heeft niet per sé met het bouwjaar te maken, al hebben de eerste series (t/m 2002) er het meeste last van. Deze hebben ook het meeste gelopen, dus of dat een juiste constatering is...
Verder willen de schokbrekers achter nogal eens de geest geven. Er komt dan een bonkend geluid van onder. De nivomats hebben dat bij mijn weten niet, en gaan eindeloos mee.
Het airco probleem speelt met name bij de 850 en V70 classic. De verdampers gaan daarvan erg snel stuk. De V70N wil nog wel eens last hebben van een poreuze slang, of stukgeslagen condensor (steentje), maar de verdampers gaan niet vaak stuk.
Verder is het een hele sterke auto. Mijn S60 geeft geen krimp tot nu toe behalve de koppeling die is vervangen en de injectoren die er aan zitten te komen (denk ik). Moet ze nog even testen.
Verder zijn de injectoren niet al te best. Sommige hebben daar last van, sommigen helemaal niet. Heeft niet per sé met het bouwjaar te maken, al hebben de eerste series (t/m 2002) er het meeste last van. Deze hebben ook het meeste gelopen, dus of dat een juiste constatering is...
Verder willen de schokbrekers achter nogal eens de geest geven. Er komt dan een bonkend geluid van onder. De nivomats hebben dat bij mijn weten niet, en gaan eindeloos mee.
Het airco probleem speelt met name bij de 850 en V70 classic. De verdampers gaan daarvan erg snel stuk. De V70N wil nog wel eens last hebben van een poreuze slang, of stukgeslagen condensor (steentje), maar de verdampers gaan niet vaak stuk.
Verder is het een hele sterke auto. Mijn S60 geeft geen krimp tot nu toe behalve de koppeling die is vervangen en de injectoren die er aan zitten te komen (denk ik). Moet ze nog even testen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
Ludo
- 6th Gear member
vraag op carstyling.net over dit onderwerp eens hoe en wat aan MRMINT.TVO schreef:En voor de Belgische vrienden : Weet iemand als deze wagens gemakkelijk om te keuren zijn naar lichte vracht. Was namelijk niet mogelijk met m'n 940. Ben er zelfs op internet al tegen gekomen met achterzetels en toch licht vracht ??
http://board.carstyling.net/member.php?u=1774
die heeft dit ook gedaan meen ik.
- Oceanracer
- Geartronic member
Voor zover ik het laatste topic er over gevolgd heb is lichte vracht technisch wel mogelijk, maar biedt dit geen financieel voordeel meer. Niet zinvol dus.
Verder geeft het verhaal van edraket een realistisch beeld van de eventuele problemen die je kunt tegenkomen. Daarnaast moet je nog rekening houden met haperende portiersloten.
Tot slot heb je dit topic eigenlijk in de verkeerde rubriek geplaatst, gezien de bouwjaren waar jij naar opzoek bent, hoort dit thuis in V70 2000-2008. Misschien is een van de Mods zo vriendelijk dit voor jou te "regelen". Verder: Van Harte welkom hier!
Verder geeft het verhaal van edraket een realistisch beeld van de eventuele problemen die je kunt tegenkomen. Daarnaast moet je nog rekening houden met haperende portiersloten.
Tot slot heb je dit topic eigenlijk in de verkeerde rubriek geplaatst, gezien de bouwjaren waar jij naar opzoek bent, hoort dit thuis in V70 2000-2008. Misschien is een van de Mods zo vriendelijk dit voor jou te "regelen". Verder: Van Harte welkom hier!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race