Aan de bestuurderskant is mijn mat nat.
Nu heb ik laast gereden zonder olie dop(vergeten er op te doen).
En heb mijn moter volledig afgespoten.
Maar nu is mijn mat nat en dit lijkt mij ook niet goed.
Daar de auto een keer per half jaar koelvloestof moet bij vullen zit ik mijn af te vragen kan er een slang lek zijn en zo ja hoe kom ik hier achter?
LEK???
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Je zal wel in de ventilator inlaat gespoten hebben, rechterkant net voor je raam. Als je dat de snel doet en je afwateringen zijn verstopt, ja dan loopt het via de ventialtor naar beneen naar binnen toe.
Dus eerst wateraflatingen controleren in motorruimte, dat zijn die korte rubber pijpjes in het voorste motorschot.
WIm
Dus eerst wateraflatingen controleren in motorruimte, dat zijn die korte rubber pijpjes in het voorste motorschot.
WIm
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 08.09.2007 - 09:34
ga vandaaag bekijken.
Hoe vind je de kachelradiatorslang?
Hoe vind je de kachelradiatorslang?
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Als het koelvloeistof is dan ruik je dat gelijk, is een weee zoete lucht. De kachelslangen lopen naast elkaar het schutbord door naar binnen, als deze lekken dan lekt het niet in je interieur. Als er toch koelwater in je interieur lekt dan is het de kachelradiateur zelf die lek is. En dat is geen leuke klus omte vervangen! Als je geen koelvloeistof verliest (expansievat, niveau controleren) dan is het gewoon regenwater wat ergens binnen komt.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 08.09.2007 - 09:34
De stand van zaken tot nu.
Het proeft niet anders dan normaal water.
De zijkant van het midden console is kurk droog.
Aan de linkerkant van koppelingspedaal tot aan bijna de bestuurders stoel is het nat. De slangetje zijn niet verstopt zo ver ik kan zien.
Hoe kun je de bekleding weg halen zonder beschadigingen?
Ben benieuwd als het van onder komt (denk het niet) of ergen van boven(denk het van wel.)
Het proeft niet anders dan normaal water.
De zijkant van het midden console is kurk droog.
Aan de linkerkant van koppelingspedaal tot aan bijna de bestuurders stoel is het nat. De slangetje zijn niet verstopt zo ver ik kan zien.
Hoe kun je de bekleding weg halen zonder beschadigingen?
Ben benieuwd als het van onder komt (denk het niet) of ergen van boven(denk het van wel.)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:10
- Locatie: Obbicht
Ik heb al eens iets gepost over de ervaringh van water in de V70 van mijn vader. De oorzaak bijhem lag in het feit dat de ruit er niet goed inzat.
Maurice
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
JA
Wat bij mij was is dat het via de binnenzijde van de deur, door de opening van de speaker , naar binnen liep. bekleding van de deur verwijderen en dan moet je moet ervoor zorgen het water van de binnenzijde van de deur nooit naar binnen kan lopen maar altijd via de gaten in de deur naar buiten. De plastic shutplaat zal wel kapot zijn getrokken, gewoon goed aftapen, desnoods met plastic en de onderste rna dmoet goed dicht geplakt zijn. Anders hier niet al te zuinig zijn met siliconenkit en ductape.
Of heeft je raam op een kier gestaan of de deur soms niet dicht. (bij mij ooit het raam)
Ja, je maakt wat mee op als je al 18 jaar samen bent.
Wim
Wat bij mij was is dat het via de binnenzijde van de deur, door de opening van de speaker , naar binnen liep. bekleding van de deur verwijderen en dan moet je moet ervoor zorgen het water van de binnenzijde van de deur nooit naar binnen kan lopen maar altijd via de gaten in de deur naar buiten. De plastic shutplaat zal wel kapot zijn getrokken, gewoon goed aftapen, desnoods met plastic en de onderste rna dmoet goed dicht geplakt zijn. Anders hier niet al te zuinig zijn met siliconenkit en ductape.
Of heeft je raam op een kier gestaan of de deur soms niet dicht. (bij mij ooit het raam)
Ja, je maakt wat mee op als je al 18 jaar samen bent.
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Afhankelijk van modeljaar (bij '95 bijv. iig) kijk ook eens naar de afdekking van je relaiskast. Die zit precies boven het gebied dat je beschrijft en als het deksel niet goed vast zit kan daar uiteraard ook vocht doorheen komen.
Ik heb op de plek die je beschrijft ook een gat zitten waardoor een extra stroomkabel naar binnen is getrokken. Kijk dus eens of je een extra kabelgat hebt met niet zo goede afsluiting.
Je kunt het dekplaatje boven de pedalen makkelijk verwijderen (drie splitpennen). Dit geeft je wat meer zicht. Als je ook de dekplaat bij de motorkap-hendel verwijdert (een schroef en twee klemmetjes) zul je zien dat de vloerbekleding gewoon los zit.
Ik heb op de plek die je beschrijft ook een gat zitten waardoor een extra stroomkabel naar binnen is getrokken. Kijk dus eens of je een extra kabelgat hebt met niet zo goede afsluiting.
Je kunt het dekplaatje boven de pedalen makkelijk verwijderen (drie splitpennen). Dit geeft je wat meer zicht. Als je ook de dekplaat bij de motorkap-hendel verwijdert (een schroef en twee klemmetjes) zul je zien dat de vloerbekleding gewoon los zit.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Het is ook mogelijk dat er een plug mist dat in de carrosserie zit. Dat was bij mijn 88'r 480ES het geval... alles wat zeik en zeik nat!
Bekleding bij de pedalen naar achter trekken, die rubber/schuim laag weghalen, en k kwam erachter dat ik gewoon m'n vinger de motorruimte in kon steken...
Wat Iroll zegt klopt niet helemaal, want als de slangen lekken kan het wel degelijk door je schutbord naar binnen komen. De enige afdichting is een laagje rubber.. als dat te ver naar achter gedrukt is loopt het water zo naar binnen..
Succes er mee!
Bekleding bij de pedalen naar achter trekken, die rubber/schuim laag weghalen, en k kwam erachter dat ik gewoon m'n vinger de motorruimte in kon steken...
Wat Iroll zegt klopt niet helemaal, want als de slangen lekken kan het wel degelijk door je schutbord naar binnen komen. De enige afdichting is een laagje rubber.. als dat te ver naar achter gedrukt is loopt het water zo naar binnen..
Succes er mee!
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Okay, ze kunnen idd overal door lekken, soms kost het flink wat mooite om een lekplek optesporen.Wat Iroll zegt klopt niet helemaal, want als de slangen lekken kan het wel degelijk door je schutbord naar binnen komen. De enige afdichting is een laagje rubber.. als dat te ver naar achter gedrukt is loopt het water zo naar binnen..
Gebruik ajb nooit badkamersiliconenkit op het plaatwerk! Dat spul hard uit met bhv mierenzuur of azijnzuur, en dat vreet het metaal weg. Makkelijk te herkennen aan de vieze zure lucht die het verspreid als het uithard. Beter is het om carrosseriekit te gebruiken, dat blijft flexibel en wordt niet hard. Dicht daardoor veel beter en langer af als silic. Te verkrijgen bij Brezan enzo.Anders hier niet al te zuinig zijn met siliconenkit en ductape.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 08.09.2007 - 09:34
Nou bedankt voor de tip ik ga vandaag kijken als ik wat meer kan vinden.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 08.09.2007 - 09:34
Gevonden. De steun naast de koppeling is krokant aan het worden.
Volopig geen berichten meer want ben zaterdag VADER geworden!
Zoontje van 5.5 pond!
Volopig geen berichten meer want ben zaterdag VADER geworden!
Zoontje van 5.5 pond!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
GEFELICITEERD SAMEN
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 08.09.2007 - 09:34
Dankje!!!!!!!!!
Kben erg trots hij is alleen super klein vind ik!
Kben erg trots hij is alleen super klein vind ik!
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Gefeliciteerd!
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)