Als rijder van een S40 van 10-2002 op een Vialle G3 installatie ook zeer tevreden.
Er staat nu 215000 op en behalve af en toe slecht starten geen problemen. nu moet de auto binnenkort een beurt hebben.
Wat zijn specifieke zaken m.b.t. de LPG installatie die aandacht verdienen?
Wie heeft nog goede tips?
Groet en alvast bedankt voor de info...
Johan
s/v 40 kopen op g3
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Waarom moet de cilinderkop vervangen worden als de auto prima loopt op gas. Het starten kan aan iets heel anders liggen.
De cilinderkop hoeft helemaal niet standaard vervangen te worden. Zulke problemen kun je alleen maar constateren door bv. een compressietest te laten uitvoeren.
De cilinderkop hoeft helemaal niet standaard vervangen te worden. Zulke problemen kun je alleen maar constateren door bv. een compressietest te laten uitvoeren.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 04.09.2007 - 21:12
Kop moet soms vervangen worden omdat de klepzetels zijn ingesleten. Door het inslijten wordt de klepspeling groter. Dat kun je bijstellen, maar niet oneindig. Als je aan het einde van de bijstelmogelijkheid bent, moeten de klepzetels worden vervangen. Of een nieuwe kop.
De klepspeling kun je meten. Zie Vadis. Als die goed is, niets aan de kop doen, lijkt mij.
De klepspeling kun je meten. Zie Vadis. Als die goed is, niets aan de kop doen, lijkt mij.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20787
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
En bij een Phase I zal je dat niet gauw gebeuren aangezien deze hydraulische klepstoters hebben. 
Idd is een Phase I beter op gas te rijden dan een Phase II.
Succes Joris met de zoektocht.

Idd is een Phase I beter op gas te rijden dan een Phase II.
Succes Joris met de zoektocht.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Over twee weken wordt er in mijn phase I V40 Lpi G3 ingebouwd bij Mesman in Son.
Mijn Km.stand is 230.000 km. Ik heb de motor laten testen en mijn compressiedruk is nog steeds volgens het boekje.
Ik ken mijn eigen auto door en door en weet exact wat er allemaal vervangen is en waar ik aan toe ben. Ik ben zeer zuinig op mijn auto en ben de tweede eigenaar sinds 2002.
Mijn V40 is trouwens van 1997 met een 1.8 motor.
Ik durf de gok prima aan omdat ik weet dat mijn auto heel goed op gas moet kunnen lopen. Tevens rijd ik ongeveer 23.000 km per jaar en heb ik de inbouwkosten er behoorlijk snel uit.
Mijn Km.stand is 230.000 km. Ik heb de motor laten testen en mijn compressiedruk is nog steeds volgens het boekje.
Ik ken mijn eigen auto door en door en weet exact wat er allemaal vervangen is en waar ik aan toe ben. Ik ben zeer zuinig op mijn auto en ben de tweede eigenaar sinds 2002.
Mijn V40 is trouwens van 1997 met een 1.8 motor.
Ik durf de gok prima aan omdat ik weet dat mijn auto heel goed op gas moet kunnen lopen. Tevens rijd ik ongeveer 23.000 km per jaar en heb ik de inbouwkosten er behoorlijk snel uit.
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
PhaseII heeft ook hydraulische klepstoters.
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 28.10.2007 - 00:59
hoi mensen!
Ben nu al een paar weken eigenaar van een v40 op gas. De verdamper is meteen vervangen en ik heb zelf de achterremen maar voorzien van nieuwe schijven en blokjes. Binnenkort even de schakelstang laten stellen. Verder dik tevreden!
Ben nu al een paar weken eigenaar van een v40 op gas. De verdamper is meteen vervangen en ik heb zelf de achterremen maar voorzien van nieuwe schijven en blokjes. Binnenkort even de schakelstang laten stellen. Verder dik tevreden!
Will my dream come true?
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 12.02.2008 - 13:01
- Locatie: Middelharnis
Inmiddels heb ik zelf een 80.000 kilometer gereden met mijn V40 1.8 uit 2002 met een LPG/G3 installatie. En ik klop het af maar deze auto heeft mij tot nu toe nog nooit in de steek gelaten.
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Qua betrouwbaarheid valt er weing op aan te merken.
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000