Dus jullie zijn er zeker van dat er geen startonderbreking in de 440 kan zitten die via de sleutel uitgeschakeld moet worden?
Ik was er namelijk van overtuigd dat dat bij mijne wel zo is (440, 1.9TD 1995).
Maar nu moet mijn contactslot vervangen worden, en ik heb geen zin om de boel te vervangen en er dan achter komen dat het kreng niet meer wil starten...
sleutel laten bijmaken of bestellen
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 07.12.2005 - 09:51
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 02.10.2005 - 22:40
- Locatie: Galder
Hoi Eddem,Eddem kleetun schreef:Dus jullie zijn er zeker van dat er geen startonderbreking in de 440 kan zitten die via de sleutel uitgeschakeld moet worden?
Ik was er namelijk van overtuigd dat dat bij mijne wel zo is (440, 1.9TD 1995).
Maar nu moet mijn contactslot vervangen worden, en ik heb geen zin om de boel te vervangen en er dan achter komen dat het kreng niet meer wil starten...
Volgens mij is op de laatste 440 modellen ook C.V. met afstands bediening geleverd. Best mogelijk dat er dan ook een startonderbreker in zit. Bij de normale C.V. modellen volgens mij niet. Ik kan in mijn 440 vraagbaak van 1995 niets terugvinden over startonderbrekers. Misschien kun je dat het beste even vragen bij de Volvo sloperijen Rima (0487-517960) of Marans (040-2535398). weet je ook gelijk hoe het zit.
Groeten, Johan
Volvo V40 1.9 D 95pk 1999 (model 2000)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20766
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Er is nooit cv met afstandsbediening (standaard of origineel VOLVO) geleverd op de 400 serie.Eddem kleetun schreef:Dus jullie zijn er zeker van dat er geen startonderbreking in de 440 kan zitten die via de sleutel uitgeschakeld moet worden?
Ik was er namelijk van overtuigd dat dat bij mijne wel zo is (440, 1.9TD 1995).
Ergens is er iets fout gegaan want dit had ik ik al eerder gemeld. (er is een post verloren van gisteren)
De startblokkering van een 400 serie origineel VOLVO, maar achteraf ingebouwd, gaat met een aparte magneetsleutel.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
Ik had een 440 10-'95 met volvo-guard system met startblokkering. Alles met originele inbouw certificaten etc. Maar een chip in de sleutel oid heb ik ook nog nooit gezien.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 07.12.2005 - 09:51
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Ik blijk geen startonderbreking te hebben 
Ben naar de sloop geweest. Kon bij de dealer een nieuw contactslot bestellen op code, al 60 euro ex btw. Een sloop had een complete set liggen, handgrepen, achterklep, contact en 2 sleutels, maar daar vroeg ie nog 75 eurotjes voor.
Bij een andere sloop kon ik het slot zelf verwijderen, wat ik wel zo handig vond, zo kon ik even kijken hoe het moest, zonder voorzichtig te zijn. Nou het bleek een eitje te zijn, eruit halen duurde ff een minuut of 20 vanwege het zoeken, maar weer inbouwen in mijn auto was met een minuut of 5 gepiept.
Nu heb er maar 20 eurotjes aan uitgegeven en weer een boel geleerd. The horror is natuurlijk dat ik nu met 2 sleutels loop, maar dat is wel te overleven
.

Ben naar de sloop geweest. Kon bij de dealer een nieuw contactslot bestellen op code, al 60 euro ex btw. Een sloop had een complete set liggen, handgrepen, achterklep, contact en 2 sleutels, maar daar vroeg ie nog 75 eurotjes voor.
Bij een andere sloop kon ik het slot zelf verwijderen, wat ik wel zo handig vond, zo kon ik even kijken hoe het moest, zonder voorzichtig te zijn. Nou het bleek een eitje te zijn, eruit halen duurde ff een minuut of 20 vanwege het zoeken, maar weer inbouwen in mijn auto was met een minuut of 5 gepiept.
Nu heb er maar 20 eurotjes aan uitgegeven en weer een boel geleerd. The horror is natuurlijk dat ik nu met 2 sleutels loop, maar dat is wel te overleven

- Rsport
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 12.05.2005 - 15:11
- Contacteer:
V480-V40 schreef:Er is nooit cv met afstandsbediening (standaard of origineel VOLVO) geleverd op de 400 serie.
Die is er zeker weten wel geweest. Ik ben vorig jaar nog bij mijn Volvodealer geweest om het te bestellen, helaas was niet alles wat ik voor mijn 480 nodig heb meer leverbaard dus ging het feest niet door.
Maar er is dus zekerweten een afstandsbediening voor op de CV van de 480 geleverd door Volvo zelf als optie destijds. (staat in het grote 440/460/480 accesoiresboek dat de dealer heeft)
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
gewoon een rontgenfoto van je sleutel maken, dan weet je het meteen



Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20766
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Goed, ik heb dat accesoiresboek niet. Dus je hebt ongetwijfeld gelijk.Rsport schreef: Maar er is dus zekerweten een afstandsbediening voor op de CV van de 480 geleverd door Volvo zelf als optie destijds. (staat in het grote 440/460/480 accesoiresboek dat de dealer heeft)
Ik heb het echter nooit origineel VOLVO gezien. Ik heb echter wel regelmatig aftermarket (niet origineel VOLVO) gezien. Bij de accesoirefolder voor de 480 uit '95 staat het trouwens ook niet meer. Dus toen was het in ieder geval al niet officieel meer leverbaar.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Rsport
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 12.05.2005 - 15:11
- Contacteer:

Deze foto kwam ik toen tegen op het net en aan de hand daarvan heb ik het destijds gevraagd. Durf zo niet met 100% zekerheid meer te zeggen of er ook een heel alarm bij kwam, maar volgens mij was het gewoon een afstandsbediening voor op de std CV en alarm van de 480.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
ik heb laatst met een subaru en afgebroken sleutel gestaan midden in flevoland. anwb kwam terug met een kopie van de gebroken sleutel voor 4,25 euro. geen geld voor een sleutel.... en hij had nergens problemen mee. succes
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- 440rijder
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
- Locatie: Heerhugowaard
Het lijkt me nogal omslachtig om midden in flevoland te gaan staan, mijn sleutel af te breken, vervolgens lid te worden van de ANWB (ik rij een Volvo, die kunnen niet stuk) en te wachten tot zij mij de sleutel komen brengen. 
Daarnaast heb ik het magneetsleuteltje nodig om mijn startonderbreker te deactiveren, en die is lastig te breken ook...

Daarnaast heb ik het magneetsleuteltje nodig om mijn startonderbreker te deactiveren, en die is lastig te breken ook...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
- Locatie: Groningen city
Om het nog maar eens op te rakelen:
Ik ben vandaag langs een sleutelboer in het mooie noorden langs geweest om mijn sleutel te laten bijmaken, die wist mij door zijn heel veel jaar ervaring te vertellen dat hij de volgende sleutels wel kon maken, omdat er GEEN transponder(smiths/lays) in zit:
- alles voor de 400 serie
- alles van de 400 serie behalve enkele 480's, zijn op het laatst met transponder geleverd. hij had nog nooit een 440 sleutel met transponder gezien
- de eerste fase, eerste paar S/V 40 modellen
over de 850, 9x0,v70,v/s90 enzo hebben we het niet gehad
, en ik verwacht dat hij de sleutels van een laplander ook wel na kan maken(of je krijgt gewoon ene schroevendraaier van de gamma).
Dus zolang je niet zo'n excentrieke 400 serie rijdt, zit je in principe goed bij de sleutelboer voor 7,50
Hoewel ik er wel over denk om zo'n rariteit aan te schaffen als tweede autootje voor mijn vriendin(of zij de 440, ik de 480
), en na een beetje sparen misschien wel een c30 als die wat ouder worden, zijn gewoon erg leuk om te zien, eerst nog ff afstuderen en een baan regelen...
Owja, de betreffende sleutelboer krijgt van mij een pluim, leest eerst de oude sleutel in in de computer, past dan het profiel aan zoals volvo het in de fabriek bedoeld heeft met messcherpe randjes en hoekjes, pakt zijn volvo-instructies, en slijpt de sleutel dan als nieuw en volgens de volvo fabrieksspecs op maat, et voila, spontaan hoef ik niet meer 10 keer te wroeten voor mijn wagen op contact springt... hij zei nog, dat als de sleutel neit boterzacht door het slot gleed, dat ik even met de wagen langs moest komen, kon hij wel voelen welk richeltje nog niet goed was
Ik ben vandaag langs een sleutelboer in het mooie noorden langs geweest om mijn sleutel te laten bijmaken, die wist mij door zijn heel veel jaar ervaring te vertellen dat hij de volgende sleutels wel kon maken, omdat er GEEN transponder(smiths/lays) in zit:
- alles voor de 400 serie
- alles van de 400 serie behalve enkele 480's, zijn op het laatst met transponder geleverd. hij had nog nooit een 440 sleutel met transponder gezien
- de eerste fase, eerste paar S/V 40 modellen
over de 850, 9x0,v70,v/s90 enzo hebben we het niet gehad

Dus zolang je niet zo'n excentrieke 400 serie rijdt, zit je in principe goed bij de sleutelboer voor 7,50

Hoewel ik er wel over denk om zo'n rariteit aan te schaffen als tweede autootje voor mijn vriendin(of zij de 440, ik de 480

Owja, de betreffende sleutelboer krijgt van mij een pluim, leest eerst de oude sleutel in in de computer, past dan het profiel aan zoals volvo het in de fabriek bedoeld heeft met messcherpe randjes en hoekjes, pakt zijn volvo-instructies, en slijpt de sleutel dan als nieuw en volgens de volvo fabrieksspecs op maat, et voila, spontaan hoef ik niet meer 10 keer te wroeten voor mijn wagen op contact springt... hij zei nog, dat als de sleutel neit boterzacht door het slot gleed, dat ik even met de wagen langs moest komen, kon hij wel voelen welk richeltje nog niet goed was

1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
282000 & going very strong
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
