dag Volvisten,
eerste post hier en meteen maar een nieuw topic geopend.
Binnenkort ga ik de overstap maken van het merk Opel naar Volvo, vandaar mijn aanmelding hier op dit forum.
Ik ben een zoektocht gestart naar "mijn ultieme Volvo", een V70 met meer dan 140 pk, op gas, liefst bouwjaar 2002 of later, km stand minder dan 2 ton, enige vorm van luxe zou fijn zijn.
Doordat de meeste LPG-volvo's maar 140 pk hebben, heb ik besloten een benzinevariant te kopen, en er in eigen beheer een gasfx installatie in te laten plaatsen.
Maar nu, tijdens het zoeken naar een 2.4 uit 2002 kwam ik erachter dat de prijzen voor een 2.4T (200 pk) net zo hoog liggen als voor een 2.4 (140 pk).
Wie kan mij uitleggen waarom je voor dezelfde prijs gewoon 60 pk meer kan kopen?
(vanuit mijn opel-optiek: een leuk aangeklede astra G 1.6 100 pk is gewoon 4000 euro goedkoper dan een astra G 2.0 OPC met dezelfde leeftijd, en ook 60 pk verschil)
tweedehandsprijzen verschillende v70's
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Hoi,
1001 factoren, onderhoud, conditie, km.
Volg je hart en verstand en "overleg" op het forum.
Er zitten kenners genoeg tussen.
BartV70
PS kijk eens over de grens
1001 factoren, onderhoud, conditie, km.
Volg je hart en verstand en "overleg" op het forum.
Er zitten kenners genoeg tussen.
BartV70
PS kijk eens over de grens
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
- Locatie: Haarlem
Het viel mij ook op dat de 2.4T relatief weinig in prijs verschilt vergeleken met bv de 140pk. Aanbod 170 pk vrij klein. Zelf uiteindelijk voor 140 pk gekozen, ivm ruim aanbod (en daardoor toch wel goedkoper), zuiniger (collega rijdt ongeveer 1 op 7 met de T), en hopelijk iets rustiger bereden dan de T.
Let ook goed op alle extra's, soms lijken prijzen gelijk, maar heeft de ene toch veel meer extra's dan de andere. dat verschilt bij volvo enorm omdat je voor iedere scheet moet bijbetalen bij aanschaf, denk aan de velgen, ECC, CC, de bekleding, kleur, audio, rails, trekhaak, navigatie, meeste zaken zijn achteraf alleen voor veeel geld alsnog te regelen.
Let ook goed op alle extra's, soms lijken prijzen gelijk, maar heeft de ene toch veel meer extra's dan de andere. dat verschilt bij volvo enorm omdat je voor iedere scheet moet bijbetalen bij aanschaf, denk aan de velgen, ECC, CC, de bekleding, kleur, audio, rails, trekhaak, navigatie, meeste zaken zijn achteraf alleen voor veeel geld alsnog te regelen.
V70 - 140pk - 2003
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 23:04
- Locatie: Harderwijk
by the way, ik ben al wel langer de markt in de gaten aan het houden hoor, en inderdaad zie je veel rotzooi tussen al het schoon zitten.
@JJDD: CC zit standaard op iedere v70, net als velgen en kleur :roll:
Voor degene die het intresseert: http://www.autoweek.nl/myweblog.php?id= ... 1&cache=no
stukje wat ik een tijdje terug geschreven heb..
@JJDD: CC zit standaard op iedere v70, net als velgen en kleur :roll:
Voor degene die het intresseert: http://www.autoweek.nl/myweblog.php?id= ... 1&cache=no
stukje wat ik een tijdje terug geschreven heb..
mannelijk: Volvo vrouwelijk: Volvo
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 23:04
- Locatie: Harderwijk
Doorgaans betaal je bij import een 2 á 3 duizend euro voor BPM + keuringskosten.bartv70 schreef:
PS kijk eens over de grens
Stel even 3 duizend, omdat je dan vaak toch iets nieuwer en completer gevonden hebt.
Vaak moet er dan ook nog een LPG installatie in voor zo'n 2200 euro.
De gevonden wagen moet dan in totaal mínstens 5200 euro goedkoper zijn dan zijn nederlandse broertje op gas. En dat is dan weer moeilijker te vinden in onze buurlanden.
Ik zeg dus niet dat het niet te doen is, maar ik zou het pas doen als er in heel NL écht geen geschikte V70 te vinden is.
mannelijk: Volvo vrouwelijk: Volvo
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
- Locatie: Haarlem
nietes ...Hotdog schreef:@JJDD: CC zit standaard op iedere v70
Daar heb je best een beetje gelijk in - ik zal niet gaan zeuren over het feit dat zwart geen kleur is.....Hotdog schreef:net als velgen en kleur :roll:

V70 - 140pk - 2003
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Tijdens mijn uitgebreide speurtocht naar m'n huidige wagen, waren er wel degelijk grote verschillen. Bij vergelijkbare uitvoeringen (je moet immers geen appels met peren gaan vergelijken) zoals mijn OR-uitvoering zijn de Turbo-modellen beduidend duurder dan de ongeblazen variant.
Overigens een overbodige discussie als je kiest voor GasFX want deze levert geen installatie voor de turbo's.
Overigens een overbodige discussie als je kiest voor GasFX want deze levert geen installatie voor de turbo's.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27374
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Is het geen optie om een 140 Pk versie te kopen en deze te laten chippen? Dacht dat er dan 180 Pk uit het blok werd gehaald.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
170 pk bij 6,5 d toeren. Dan moet je aardig trappen.fredhead schreef:Is het geen optie om een 140 Pk versie te kopen en deze te laten chippen? Dacht dat er dan 180 Pk uit het blok werd gehaald.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
De eerste is hier beter bekend als ECC.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Klopt. Ze zijn er echt zonder cruise control. Maar de meeste zijn geleverd als comfort line oid. Daar zit het gewoon in. Is door de eenvoudige bediening op het stuur een erg prettige optie.
Op de classic gebruik ik het eigenlijk nooit. Als ik 'm dan inschakel duurt het zo lang voordat hij oppakt. Laat maar.
Op de classic gebruik ik het eigenlijk nooit. Als ik 'm dan inschakel duurt het zo lang voordat hij oppakt. Laat maar.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
- Locatie: Haarlem
Nu ik weet hoe die werkt (zo moeilijk bleek het niet te zijn ::oops: ) gaat 't op zich erg snel (direct, geen vertraging), maar het is in de randstad zo druk, dat ik 'm zelden gebruik, of je moet met 80 achter een vrachtwagen gaan hangen ...dan val ik helemaal in slaap.hans anesthesie schreef:Op de classic gebruik ik het eigenlijk nooit. Als ik 'm dan inschakel duurt het zo lang voordat hij oppakt. Laat maar.
V70 - 140pk - 2003
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Op jou 2003 V70 is het een prachtige optie. Daar pakt ie meteen op.
Maar mijn classic heeft nog zo'n knopje aan de richtingaanwijzer en die heeft er toch echt een volle 2 seconden voor nodig.
Maar mijn classic heeft nog zo'n knopje aan de richtingaanwijzer en die heeft er toch echt een volle 2 seconden voor nodig.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
Heb zelf in augustus een 2.4T AWD geartronic uit Duitsland gehaald.
Opties lmvelgen, navigatie+telefoon, electrische en verwarmde voorstoel, trekhaak + winterbanden. Velours bekleding. ECC en CC
Aan BPM 3300 euro betaald. Daarna gasinstallatie laten inbouwen en de totaal prijs kwam op een kleine 15.000 euro. Inclusief reis naar Duitsland en andere kosten Auto had toen 128000 kilometer gereden.
Is volgens mij met deze opties zeker de moeite waard om in duitsland te kijken.
gemiddeld haal ik ongeveer 1 op 8
groet
dik
Opties lmvelgen, navigatie+telefoon, electrische en verwarmde voorstoel, trekhaak + winterbanden. Velours bekleding. ECC en CC
Aan BPM 3300 euro betaald. Daarna gasinstallatie laten inbouwen en de totaal prijs kwam op een kleine 15.000 euro. Inclusief reis naar Duitsland en andere kosten Auto had toen 128000 kilometer gereden.
Is volgens mij met deze opties zeker de moeite waard om in duitsland te kijken.
gemiddeld haal ik ongeveer 1 op 8
groet
dik
hans anesthesie schreef:Klopt. Ze zijn er echt zonder cruise control. Maar de meeste zijn geleverd als comfort line oid. Daar zit het gewoon in. Is door de eenvoudige bediening op het stuur een erg prettige optie.
Op de classic gebruik ik het eigenlijk nooit. Als ik 'm dan inschakel duurt het zo lang voordat hij oppakt. Laat maar.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 23:04
- Locatie: Harderwijk
@Dik999: 3 vragen:
1. Heb je nog aanpassingen aan de cylinderkop moeten laten verrichten voor je 2.4T toen je er LPG in liet bouwen?
2. waar/bij wie heb je LPG laten inbouwen?
3. Over welk bouwjaar praten we? Laat maar, ik zie je onderschrift: 2000
1. Heb je nog aanpassingen aan de cylinderkop moeten laten verrichten voor je 2.4T toen je er LPG in liet bouwen?
2. waar/bij wie heb je LPG laten inbouwen?
3. Over welk bouwjaar praten we? Laat maar, ik zie je onderschrift: 2000
mannelijk: Volvo vrouwelijk: Volvo
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
geen aanpassingen laten doen. wel is er een systeem geplaatst dat flashtube heet. smeert de kleppen beter.
In lisse bij een gasinbouw bedrijf
groet
In lisse bij een gasinbouw bedrijf
groet
Hotdog schreef:@Dik999: 3 vragen:
1. Heb je nog aanpassingen aan de cylinderkop moeten laten verrichten voor je 2.4T toen je er LPG in liet bouwen?
2. waar/bij wie heb je LPG laten inbouwen?
3. Over welk bouwjaar praten we? Laat maar, ik zie je onderschrift: 2000
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Ik heb gehoord dat Flashlube binnenkort (misschien nu al) met een elektronisch gestuurde inspuiting komt inplaats van op vacuüm.
Dus beter te regelen.
En.... juist op toeren toevoeging als het nodig is.
Dus beter te regelen.
En.... juist op toeren toevoeging als het nodig is.