Dimmende binnenspiegel

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
PVH
1st Gear member

Ik heb een V70 (modeljaar 2005) uit Italie geimporteerd. Daar zit een binnenspiegel in die niet dimt. Nu kan de spiegel stuk zijn of er zit geen dimmende spiegel in. Weet iemand of er standaard een dimmende spiegel in V70 zit?

Andere vraag: kan een niet-dimmende binnenspiegel vervangen worden door een dimmende binnenspiegel? Zijn de draden hetzelfde of zijn draden voorbereid aanwezig? En moet er een softwareupdate worden gedaan of niet?
En: wat zijn de kosten? Heeft iemand een idee?
Volvo dealer beweert dat het niet kan....
BlackSapphire
6th Gear member

Geen idee of het standaard is. Maar je kunt het wel eenvoudig zien. Zit er een lipje/klepje onderaan waarmee je hem handmatig in de dimstand zet? Zo ja: geen automatische dimmer.

Achteraf is helaas geen andere spiegel in te zetten. Mijn V70 MY2004 heeft ook geen automatisch dimmende spiegel en ik had dus al eens geinformeerd bij de dealer. Maar die zeiden dat het niet kon. Softwarematig schijnt het niet te doen te zijn...
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”