Nou direct na de thermostaat nog een probleem. Ik wilde uit stilstand optrekken maar kom geen centimeter vooruit, de koppeling blijft altijd ontkoppelt.
Weet iemand wat dit is en of dit makkelijk te verhelpen is?
Zat zelf te denken aan de drukgroep, maar dan blijft deze juist altijd gekoppelt toch?
Blijft ontkoppelt
- Turbodesk
- 5th Gear member
Dat zijn de de dingen die ik dus zelf ook al heb meegemaakt.
Hoogstwaarschijnlijk is de werkcilinder van je koppeling lek. Deze kan je makkelijk vinden, volg de onderste remleiding vanaf je remvloeistof tankje richting de versnellingsbak. Daar zit een werkcilinder aan vast die de koppelingsplaat wegdrukt.
Als je het rubbertje van de cilinder wegdrukt en er stroomt vloeistof weg dan weet je genoeg. Kan je trouwens heel makkelijk vervangen. kost meen ik iets van 70 euro voor de cilinder. Vergeet alleen niet de remleiding weer te ontluchten.
Of dat is ook nog mogelijk, er zit zo weinig remvloeistof in het tankje dat je geen druk meer hebt.
Hoogstwaarschijnlijk is de werkcilinder van je koppeling lek. Deze kan je makkelijk vinden, volg de onderste remleiding vanaf je remvloeistof tankje richting de versnellingsbak. Daar zit een werkcilinder aan vast die de koppelingsplaat wegdrukt.
Als je het rubbertje van de cilinder wegdrukt en er stroomt vloeistof weg dan weet je genoeg. Kan je trouwens heel makkelijk vervangen. kost meen ik iets van 70 euro voor de cilinder. Vergeet alleen niet de remleiding weer te ontluchten.
Of dat is ook nog mogelijk, er zit zo weinig remvloeistof in het tankje dat je geen druk meer hebt.
- laheije
- 4th Gear member
Wat weet je dan genoeg, verklaar je nader, is voor iedereen intressant.Turbodesk schreef:Dat zijn de de dingen die ik dus zelf ook al heb meegemaakt.
Als je het rubbertje van de cilinder wegdrukt en er stroomt vloeistof weg dan weet je genoeg.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- Turbodesk
- 5th Gear member
Als je het rubbertje wegdrukt en er stroomt remvloeistof uit dan is de werkcilinder lek en moet deze vervangen worden.
Ik had op een gegeven moment steeds minder vrije slag en opeens kon ik de koppelingsplaat niet meer vrij krijgen.
Op het eerste gezicht onder de motorkap leek er niets aan de hand, totdat ik het rubbertje van de werkcilinder een beetje opzij drukte. Er stroomde remvloeistof uit.
Nadat ik de cilinder had vervangen (half uurtje werk) had ik weer druk en liep alles weer als een trein.
Ik had op een gegeven moment steeds minder vrije slag en opeens kon ik de koppelingsplaat niet meer vrij krijgen.
Op het eerste gezicht onder de motorkap leek er niets aan de hand, totdat ik het rubbertje van de werkcilinder een beetje opzij drukte. Er stroomde remvloeistof uit.
Nadat ik de cilinder had vervangen (half uurtje werk) had ik weer druk en liep alles weer als een trein.
- Turbodesk
- 5th Gear member
Zo, dat is is niet een werkje van een half uur.
Vervang je dan ook meteen de koppelingsplaat of ziet hij er nog goed uit?
Vervang je dan ook meteen de koppelingsplaat of ziet hij er nog goed uit?
- laheije
- 4th Gear member
Foto.blunt schreef:Het cilindertje is 't zeker niet, dat werkt allemaal nog perfect. Vanochtend de bak eraf gehaald en de diafragmaveren zijn kapot, 4 vingers afgebroken.

huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
-
- 1st Gear member
Koppelingsplaat was al een keer vervangen, meen bij 160k kilometer en staat nu 60k kilometer verder. Fototje kan helaas niet meer
ding heb ik bij de fietsenmaker in de oud ijzer bak gegooid en 't bakje zit er weer op gelukkig
. Geen pretje op de oprit iig.