kilomterteller valt weg van S80

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
schuls
Starter

Hallo,

Ik hoop dat ik op het goede gedeelte van dit forum zit (anders hoop ik te worden verplaatst).

Ik heb een volvo S80 van 2000. Nu krijgt deze soms wat kuurtjes waaronder de volgende. Sinds een tijd doet mijn kilometerteller het niet meer. Het lijkt alsof er een contactje los zit, want de ene keer kan ik zien hoe hard ik rijd en op het volgende moment zakt de naald helemaal weg.

Tevens geeft deze alleen op deze momenten aan dat de remmen gecontrolleerd moeten worden, en dat de auto zo snel mogelijk gestopt moet worden. Ik merk dat het hier niet mee te maken heeft, dus ik rijd er nu ook al een half jaar mee verder.

Heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen of wat ik moet vervangen.
Ik probeer het eerst op deze manier aangezien een ander deffectje die ik zelf heb kunnen oplossen mij €900 heeft bespaard dan wanneer ik naar een garage was gegaan.

Alvast bedankt, Schuls
(heel enkels bij lage toeren valt de motor soms ook ineens uit)
Gast

Lijkt het hier op:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=12875

Soms motor uitvallen (benzine) kan ETM (gasklephuis) zijn.

Ook wordt wel gezegd (Volvo-dealer) dat de computer stuk is.
Maar ook is er een bedrijfje die een bepaalde module kan doorsolderen, kon het hier even niet weer vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”