Allereerst complimenten voor de kennis en hulpverlening van de meesten hier!
Dan nu mijn vraag/probleem.
Ik heb een 440 uit 94, rijdt op LPG G3 (km 230k). Hij rijdt eigenlijik prima op gas. Nu heeft hij wel startproblemen als het erg warm is en hij een tijd gereden heeft. Als ik hem dan uit doe en dan wil starten slaat hij direct weer af. Niet leuk, maar wel mee te leven. Nu merk ik dat als het erg koud is (rond vriespunt of lager) hij helemaal niet wil starten . De startmotor doet het, de accu ook want als ik maar lang genoeg doorstart (lees een minuut of 2!!) pakt hij hem uiteindelijk, waarna ik met spelen met het gas de auto aan de praat kan houden. Ik moet wel alle electrische apparaten uitzetten, anders slaat hij nog niet aan. Na een tijdje horten, stoten en pruttelen draait hij dan eindelijk normaal. Ik heb ontdekt als ik een 5 minuten een campingkacheltje onder motorkap doe, dat hij dan probleemloos start!
Ze hebbn bij de dealer de kleppen gestald, spruitstuk afgeperst, compressie opgemeten, ontesteking en regelsystemen gecontroleerd, maar zonder resultaat. een oom van me zei dat het misschien een of andere sensor kon zijn die de temp meet en zo de mengverhouding controleert. Ik weet het in elk geval niet. Iemand enig idee voor dit interessante probleem?
El Guapo
Nog meer startproblemen
- El Guapo
- Starter
- Contacteer:
And now for something completely different...
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Contacteer:
Rij je altijd op gas of ook regelmatig op benzine????
als dat niet zo is dan zou ik je brandstof pomp eerst maar eens na kijken... deze kan door he minimale gebruik erg vervuild zijn.
Dit is te controleren door de brandstof druk te meten.
en nog een vraag...
Als de motor draait en je laat je koppeling op komen zonder gas te geven regelt hij dan bij of slaat hij direct af?
als dat niet zo is dan zou ik je brandstof pomp eerst maar eens na kijken... deze kan door he minimale gebruik erg vervuild zijn.
Dit is te controleren door de brandstof druk te meten.
en nog een vraag...
Als de motor draait en je laat je koppeling op komen zonder gas te geven regelt hij dan bij of slaat hij direct af?
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- El Guapo
- Starter
- Contacteer:
Beetje laat. Sorry.
Ik rijd expres af en toe op benzine, en als ik de koppeling op laat komen slaat hij niet af. Ik vind het heel vreemd dat hij 10 minuutjes met een kacheltje onder de motorkap het wél doet!
Ik rijd expres af en toe op benzine, en als ik de koppeling op laat komen slaat hij niet af. Ik vind het heel vreemd dat hij 10 minuutjes met een kacheltje onder de motorkap het wél doet!
-
- 7th Gear member
Welke motor zit erin????????
- El Guapo
- Starter
- Contacteer:
't is een 1.8i uit '94. Ik heb gister (16-01-06) een nieuwe temp sensor voor de comp erin gezet, zonder resultaat. Voor all eduidelijkheid, de sensor vóór in het blok, met die blauwe plastic bovenkant. Dus de sensor zelf is okee. Misschien de bedrading? En hoe check je in hemelsnaam zoiets?
- El Guapo
- Starter
- Contacteer:
Okee, auto is bij de dealer geweest en die vertellen me dat er een klein scheurtje inde uitlaatklep zit (??!!) Klinkt dat logisch? Ik ben zo goed als een leek, maar dit klinkt mij nogal fantastisch in de oren.