Hallo forumleden,
Ik had een vraag omtrent een abnormaal motor lawaai van mijn 2.4D 2004;
bij het aantrekken van de airco compressor maakt de motor een kletterend lawaai.
Heeft iemand hiermee ervaring en kan dit op korte termijn verdere schade veroorzaken?
Alles werkt echter normaal, zowel motor als airco.
Groeten.
Abnormaal motor lawaai
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
koppeling vd airco kapot... (?)
Handmatig airco uitzetten op het ECM paneel... Als je airco aan zou slaan wanneer je aan het inhalen bent, en de koppeling is geen koppeling meer krijg je gemene krachten.
Handmatig airco uitzetten op het ECM paneel... Als je airco aan zou slaan wanneer je aan het inhalen bent, en de koppeling is geen koppeling meer krijg je gemene krachten.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- Big Blue
- 2nd Gear member
Nazicht laten doen in de garage en het lawaai blijkt slechts voort te kunnen komen van 2 zaken;steven460 schreef:koppeling vd airco kapot... (?)
1)meeloopwiel airco-pomp, doch deze beweegt fel indien stuk en dat was niet het geval
2)dubbelmassa vliegwiel en dit zou blijkbaar de oorzaak zijn van het lawaai.
Heeft iemand reeds ervaring met dit probleem, vervangen zou nogal duur zijn (900,00 euro incl montage)?
-
- 3rd Gear member
Heeft e.e.a. te maken met je vorige vraag over de rembekrachtiging service? Jou antwoord was toen: Ben naar de garage geweest en dit bleek een sensor te zijn die gemonterd zit op de rempomp, komt blijkbaar meer voor gezien ze in de garage direct op de hoogte waren van het fenomeen en de gevolgen daar ze vertelden dat ook de CC niet zou werken hierdoor.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Dual mass vliegwiel is een bekend probleem helaas.
Ik heb het ook gehad. Bij mij was ie na zo'n twee ton kapot. Zelfde symptomen; Veel lawaai bij verhoogde motorbelasting. Ook bij stationairloop hoorde je soms een ratelend geluid. Maar niet altijd.
Die negenhonder euro is nog goedkoop. Ik kwam al op 650 euro alleen voor het vliegwiel. Dan nog een halve dag sleutelwerkzaamheden erbij. Ik heb meteen de koppelingsplaten en druklager laten doen.
Succes!
Ik heb het ook gehad. Bij mij was ie na zo'n twee ton kapot. Zelfde symptomen; Veel lawaai bij verhoogde motorbelasting. Ook bij stationairloop hoorde je soms een ratelend geluid. Maar niet altijd.
Die negenhonder euro is nog goedkoop. Ik kwam al op 650 euro alleen voor het vliegwiel. Dan nog een halve dag sleutelwerkzaamheden erbij. Ik heb meteen de koppelingsplaten en druklager laten doen.
Succes!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Big Blue
- 2nd Gear member
Het ene heeft niets te maken met het andere probleem, helaas dus 2X kosten.T5je schreef:Heeft e.e.a. te maken met je vorige vraag over de rembekrachtiging service? Jou antwoord was toen: Ben naar de garage geweest en dit bleek een sensor te zijn die gemonterd zit op de rempomp, komt blijkbaar meer voor gezien ze in de garage direct op de hoogte waren van het fenomeen en de gevolgen daar ze vertelden dat ook de CC niet zou werken hierdoor.
- Big Blue
- 2nd Gear member
Hoi Hans,hans anesthesie schreef:Dual mass vliegwiel is een bekend probleem helaas.
Succes!
Jammer te moeten vaststellen dat dit een gekend probleem blijkt te zijn, is wel een duur grapje, zeker als je nog eens de koppeling meerekend, zit wel niets anders op dan dit te laten uitvoeren gezien dit niet goed kan zijn voor de motor.
Kan dit iets te maken hebben met de tuning ?
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Wie zal het zeggen. De mijne was niet getuned. Maar volgens de garagist kwamen de problemen wel door een (te) hoge belasting van het vliegwiel. Bijvoorbeeld door het trekken van hele zware paardentrailers.
Maar gezien de frequentie van het voorkomen van dit euvel zou het maar zo kunnen zijn dat dit een duur slijtagegevoelig onderdeel is.
Maar gezien de frequentie van het voorkomen van dit euvel zou het maar zo kunnen zijn dat dit een duur slijtagegevoelig onderdeel is.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013