Vorig jaar heb ik een Volvo 760GLE gekocht die bijna in nieuwstaat verkeert en destijds slechts 137000 km. gedraaid had. Ik heb er toen een gasinstallatie in laten bouwen en zit nu op 154.000 km.
Alle slangen heb ik laten vervangen en alle vloeistoffen, maar iedere keer weer als je echt een eind weg gaat met deze auto is er wel weer een moment dat de temperatuurmeter helemaal in het rode loopt en blijkkt dat er weer koelvloeistof in moet.
Verder doet de auto het prima ook op gas, maar op een of andere manier bouwt ie te veel druk op. Ik ben tot nog toe altijd naar een onafhankelijke garage geweest, is het mischien een idee om naar een Volvo dealer te gaan, of hebben die alleen verstand van nieuwe Volvo's (jonge monteurs), en vragen ze gelijk de hoofdprijs.
Ik heb er zelf weinig verstand van, dus graag advies.
Koel problemen met de Volvo 760GLE
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Mij lijkt het idee om naar een volvo specialist te gaan, neem bijvoorbeeld een Schmidt in Gemert(schijnt de 700 goeroe te zijn).
Maar concreet heb je misschien een lekkende radiateur of waterpomp oid??
Maar concreet heb je misschien een lekkende radiateur of waterpomp oid??
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04.07.2007 - 22:45
Ik heb onlangs hetzelfde gehad. 760 GLE Estate '89, 300.000 km. Ik moest zeer regelmatig koelvloeistof bij laten vullen. Het bleek dat de linkerkleppendeksel door oververhitting krom getrokken is en daardoor de koppakking lek was. Alles laten repareren en is nu weer perfect.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 09.06.2006 - 23:12
- Locatie: Rijswijk
Idd misschien radiateur. Wij hebben ook dergelijk problemen gehad toen we de 760 hadden. Eerst de slangen, want auto had blijkbaar tijd stil gestaan voor de koop en later was de radiateur aan de beurt. Echter moet dit wel merkbaar zijn door een plasje.
Jarl
Jarl
Jarl - Volvo.....het is gewoon een TIC van me!!
Volkswagen Golf II 1.3 1991
Opel Combo 1.7D 1997
Toyota Corolla Station 1.6 16V 1995
Daihatsu Cuore 0.8 1992
Volvo 340 GL automaat 1987
Toyota Starlet P8 1.3 12V 1992
Volvo 940 GL 2.0 1992
Renault Clio 1.2 1999
Peugeot 205 1.9D 1991
Daihatsu Cuore 1.0 sti 2000
Volvo 740 TIC 1990
Daihatsu Cuore 1.0 xti 1999
Volkswagen Golf II 1.3 1991
Opel Combo 1.7D 1997
Toyota Corolla Station 1.6 16V 1995
Daihatsu Cuore 0.8 1992
Volvo 340 GL automaat 1987
Toyota Starlet P8 1.3 12V 1992
Volvo 940 GL 2.0 1992
Renault Clio 1.2 1999
Peugeot 205 1.9D 1991
Daihatsu Cuore 1.0 sti 2000
Volvo 740 TIC 1990
Daihatsu Cuore 1.0 xti 1999
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22.06.2007 - 12:02
- Locatie: Emlichheim
Toch nog even melden: auto is weer helemaal klaar, 2 nieuwe pakkingen links en rechts + bougies, olie, kleppen stellen etc. etc. voor 1432 euro incl. bij Volvo Paertmann in Nordhorn Duitsland. In Nederland ging dit na rondbellen bij diverse garages 2000 euro en soms zelfs meer kosten.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20769
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Blij te horen dat het nu helemaal goed is.
Kom je nu ook wat vaker bijpraten op het forum?
Kom je nu ook wat vaker bijpraten op het forum?
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Henk 760 Hausser
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 09.03.2006 - 20:46
- Locatie: Epe
Kijk,...dan ben je liefhebber toch??
Bedankt voor het redden van een 760 !!!
Hulde!!!
Bedankt voor het redden van een 760 !!!
Hulde!!!
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
- v700r
- 5th Gear member
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Gerrorist schreef:Toch nog even melden: auto is weer helemaal klaar, 2 nieuwe pakkingen links en rechts + bougies, olie, kleppen stellen etc. etc. voor 1432 euro incl. bij Volvo Paertmann in Nordhorn Duitsland. In Nederland ging dit na rondbellen bij diverse garages 2000 euro en soms zelfs meer kosten.
Voor dat geld had je ook een andere kunnen kopen, toch?
- Henk 760 Hausser
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 09.03.2006 - 20:46
- Locatie: Epe
Daar zit wat in ,...
Maar ik heb nergens gelezen van welk bouwjaar de 760 is .
En als echte liefhebber doe je wel eens rare dingen toch??
Groeten Henk.
Maar ik heb nergens gelezen van welk bouwjaar de 760 is .
En als echte liefhebber doe je wel eens rare dingen toch??
Groeten Henk.
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
nou als deze voor de rest nog goed is, zou ik liever onderhoud doen dan een andere kopen voor hetzelfde bedrag. Je eigen wagen wordt er alleen maar beter van en je weet niet wat voor ellende je in huis haalt met een nieuwe...
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Flash
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 02.01.2008 - 01:36
- Locatie: Gelderland
Heb toevallig een soort gelijk probleem gehad. Bij mij was het de verdamper die gas lekte in het koelsysteem.
-eerste diagnose >> draaide bij warme motor bij mijn 960 2.5 de vuldop open. Normaal blaast deze even af en word het rustig in het vaatje. Dit keer was de druk vrij hoog wat ook al bleek uit lekkage op aansluitingen waar het eerder niet lekte. Nadat de dop geopend werd begon deze ook schuim af te blazen en koelwater. Na rustig laten onluchten bij stationair toerental werd het rustig in het vaatje. Maar er bleven bellen. Ik dacht koppakking maar na kort ruiken en een vlamtestje bleek er gewoon LPG gas uit de vulopening te komen.
Gasverdamper vervangen door een nieuwe probleem opgelost.
Gas komt met 10bar uit je tank dus die drukt wel door.
Hulde met je reparatie.... Geeft wel weer wat meerwaarde voor jezelf.
Heb je de motor zelf van binnen gezien. Zuigers, Cilinderwanden en Kop voor klepzittingen? Altijd mooi om te weten of er zichtbare slijtage aanwezig is.
-eerste diagnose >> draaide bij warme motor bij mijn 960 2.5 de vuldop open. Normaal blaast deze even af en word het rustig in het vaatje. Dit keer was de druk vrij hoog wat ook al bleek uit lekkage op aansluitingen waar het eerder niet lekte. Nadat de dop geopend werd begon deze ook schuim af te blazen en koelwater. Na rustig laten onluchten bij stationair toerental werd het rustig in het vaatje. Maar er bleven bellen. Ik dacht koppakking maar na kort ruiken en een vlamtestje bleek er gewoon LPG gas uit de vulopening te komen.
Gasverdamper vervangen door een nieuwe probleem opgelost.
Gas komt met 10bar uit je tank dus die drukt wel door.
Hulde met je reparatie.... Geeft wel weer wat meerwaarde voor jezelf.
Heb je de motor zelf van binnen gezien. Zuigers, Cilinderwanden en Kop voor klepzittingen? Altijd mooi om te weten of er zichtbare slijtage aanwezig is.
Ford Escort 1.1 8v sedan bj. 1981
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996