Ik heb een S40 2.0D uit 2005. Op dit moment kan ik nog steeds gratis een roetfilter laten inbouwen. Maar ik heb zo mijn bedenkingen. Ik ben bang voor vermogen terugloop en mogelijk schokkerig optrekken van de auto en al dat soort zaken. Nu loopt de motor prima.
Wie heeft positieve/negatieve ervaringen met het achteraf inbouwen van zo'n roetfilter ?
roetfilter
- angelone
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 19:01
- Locatie: de meern
Ik heb ook een S40 2.0D uit 2005 en heb eind november een retrofit roetfilter bij de dealer laten plaatsen. Ik ging er ook vanuit dat het vermogen terug zou lopen maar ik merk er helemaal niks van, ja af en toe gaat het verbruik omhoog vanwege het schoonbranden maar verder niks. Ik zou het je dan ook aanraden, aangezien je er helemaal niks voor hoeft te betalen en het binnen 3kwartier gebeurd is.
Volvo S40 2.0D Momentum bi-xenon high performance audio 17' sculptor en 17' stylla
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:29
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Sinds mei vorig jaar rij ik ook met een retrofit roetfilter.
Geen problemen, alleen komt er nog wel zwarte rook uit de uitlaat.
Geen problemen, alleen komt er nog wel zwarte rook uit de uitlaat.
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
- pieter007
- 5th Gear member
- Berichten: 1307
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
- Locatie: Putte , bij mechelen
- Contacteer:
als ik de mogelijkheid vind van de roetfilter weg te halen (standaart 2.0D 2007)
dan vliegt hij eronderuit !!
dan vliegt hij eronderuit !!
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
Ik zag (een paar maanden geleden alweer) op de Duitse tv een item over
roetfilters. Daar werd gesteld dat als je vaak korte stukjes rijdt met een auto
met roetfilter, het filter niet schoonbrandt, verstopt raakt en de motor laat
afslaan. Er kwamen mensen aan het woord die regelmatig maar een extra
rondje gingen rijden om er zeker van te zijn dat het filter warm genoeg zou
worden. Een techniek om dit op te lossen werd pas over paar jaar verwacht...
roetfilters. Daar werd gesteld dat als je vaak korte stukjes rijdt met een auto
met roetfilter, het filter niet schoonbrandt, verstopt raakt en de motor laat
afslaan. Er kwamen mensen aan het woord die regelmatig maar een extra
rondje gingen rijden om er zeker van te zijn dat het filter warm genoeg zou
worden. Een techniek om dit op te lossen werd pas over paar jaar verwacht...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 22.12.2006 - 15:36
Als je alleen korte stukjes rijdt ben je volgens mij beter af met de fiets of als dat om welke reden dan ook geen optie is met een benzine motor. Als je alleen korte stukjes rijdt rij je per jaar denk ik ook niet heel veel kilometers (of het moeten heel veel kleine stukjes zijn).Ik zag (een paar maanden geleden alweer) op de Duitse tv een item over
roetfilters. Daar werd gesteld dat als je vaak korte stukjes rijdt met een auto
met roetfilter, het filter niet schoonbrandt, verstopt raakt en de motor laat
afslaan.
Een retro filter is volgens mij een open filter, dus met een "by-pass". Als het filter te vol zit dan gaan de uitlaatgassen dus doot de "by-pass" totdat het filter weer een keer schoongebrand kan worden als de motor goed warm is.
V60 D4 Kinetic
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Brandstof is hetzelfde gebleven, ook na het tunen!
Gemiddeld 6,3l/100km afwisselend prov. en snelwegen.
Op wintersport met skibox en stevig doorrijden was het 7l/100km
Gemiddeld 6,3l/100km afwisselend prov. en snelwegen.
Op wintersport met skibox en stevig doorrijden was het 7l/100km
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
- pieter007
- 5th Gear member
- Berichten: 1307
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
- Locatie: Putte , bij mechelen
- Contacteer:
MiniMe schreef:Waarom zou je dat willen doen ?pieter007 schreef:als ik de mogelijkheid vind van de roetfilter weg te halen (standaart 2.0D 2007)
dan vliegt hij eronderuit !!
elke keer als mijn filter zich reinigt (ligt rond de 800 km)
dan schokt de motor bij 60km/h in 3 de versnelling
houd hij in en schokt bij het schakelen
op sommige toerentallen doet hij ook raar dan !!
en de auto stinkt dan ook na het rijden achteraan !
Niet echt prettig dus !
ben ermee bezeg of hij eronderuit kan of niet ..
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E