Klopt tenzij er een gat zit bij de gasklep en voor de luchtmassameter.
Dan krijgt hij meer lucht en meet hij dit ook waardoor hij harder loopt.
Wim
Te hoog toerental
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 06.08.2007 - 22:09
Vacuumsensor ook omgewisselt en nogsteeds te hoog stationair, ga nu vacuumslangetjes vervangen, hopelijk helpt dat.
- Volvo S40 1.8i '96 LPI Naam: Propane Nightmare -
- Volvo 440 1.8i '96 LPG Naam: Apollo II Verkocht '08 -
- Volvo 440 1.8i '93 Benzine Naam: Apollo I Verkocht '07 -
- Volvo 440 1.8i '96 LPG Naam: Apollo II Verkocht '08 -
- Volvo 440 1.8i '93 Benzine Naam: Apollo I Verkocht '07 -
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 06.08.2007 - 22:09
Vacuumslangetjes omwisselen heeft ook niet geholpen. Wat ik wel bemerkte: zonder de stekker die aan de bestuurderskant op het gasklephuis zit is het stationair toerental 900, maar het is wel rommelig en het lambdalampje gaat branden.
- Volvo S40 1.8i '96 LPI Naam: Propane Nightmare -
- Volvo 440 1.8i '96 LPG Naam: Apollo II Verkocht '08 -
- Volvo 440 1.8i '93 Benzine Naam: Apollo I Verkocht '07 -
- Volvo 440 1.8i '96 LPG Naam: Apollo II Verkocht '08 -
- Volvo 440 1.8i '93 Benzine Naam: Apollo I Verkocht '07 -
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 06.08.2007 - 22:09
Hoera het is opgelost!
Het bleek uiteindelijk te liggen aan het feit dat 2 draadjes in de stekker naar de stappenmotor kapot/los waren. Na er een andere stekker opgezet te hebben liep ie netjes 900 toeren. Iedereen die heeft meegedacht bedankt voor jullie input, dit was weer een leerzame ervaring.
Het bleek uiteindelijk te liggen aan het feit dat 2 draadjes in de stekker naar de stappenmotor kapot/los waren. Na er een andere stekker opgezet te hebben liep ie netjes 900 toeren. Iedereen die heeft meegedacht bedankt voor jullie input, dit was weer een leerzame ervaring.
- Volvo S40 1.8i '96 LPI Naam: Propane Nightmare -
- Volvo 440 1.8i '96 LPG Naam: Apollo II Verkocht '08 -
- Volvo 440 1.8i '93 Benzine Naam: Apollo I Verkocht '07 -
- Volvo 440 1.8i '96 LPG Naam: Apollo II Verkocht '08 -
- Volvo 440 1.8i '93 Benzine Naam: Apollo I Verkocht '07 -
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Graag gedaan ^^ nu nog apk 

1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Hmm, is Joost zn probleem opgelost, begint mijn 440 lastig te doen..
Starten, gewoon 950 toeren lopen
wegrijden, koppeling in, 2000 toeren.. keertje gas geven, 3000 toeren...
rem in, koppeling op laten komen en m naar de 1000 toeren "duwen" en hij loopt weer gewoon normaal...
rara politiepet
Starten, gewoon 950 toeren lopen
wegrijden, koppeling in, 2000 toeren.. keertje gas geven, 3000 toeren...
rem in, koppeling op laten komen en m naar de 1000 toeren "duwen" en hij loopt weer gewoon normaal...
rara politiepet

1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Na alle slangetjes aangeduwt te hebben en een keer goed gas geven, is het probleem weg 
het blijft behelpen

het blijft behelpen

1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL