Opnieuw een volvo of? ...

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
deus
Starter

Ik ben sinds 2 jaar in het bezit van een volvo S40 16 td. Ik heb tot nu toe nog niets anders als problemen met deze wagen gehad en heb besloten hem dan ook weg te doen. alleen weet ik nog niet wat er in de plaats zal komen. Graag had ik van jullie volvorijders wat reacties gehad over jullie ervaringen met volvo. Liefst ivm de 1.6 en 2.0 D motoren.

Alvast bedankt
Stinky
6th Gear member
Contacteer:

Hoi, echt jammer van jouw slechte ervaringen. Die staan in schril contrast
met die van de meeste Volvo rijders. Ik hoop dat je voor het merk behouden blijft.

Hier nog wat meningen over de S40 (al dan niet diesel)
V50 BRILLIANT BLEU
2nd Gear member

Heb 1.6 D V50, erg tevreden, voldoende vermogen, geen gedoe.
V50 1.6 D, Savile Grey Ed II RTI
Cacao Brown-interieur, Nordic Light Oak-inleg, Spartacus-velgen, roofrails
Maart 09
(voorheen V50 Brilliant Blue juni 06 t/m feb 09 :179000 km)
denivan
2nd Gear member

Welke problemen had je dan precies ? Motorisch, mechanisch, electrisch ?

Ik rijd nu 3 jaar met een V50 1.6D en vind het een heerlijke auto (qua afwerking, comfort, rijgedrag). De 2.0D is vinniger en performanter, maar eigenlijk voldoet de 1.6D ruim in ons verkeer en is zuiniger qua boetes ;-)

Recent (wegens wissel van werk) heb ik moeten kiezen welke auto te nemen en na verschillende proefritten heb ik voor de S40 1.6D gekozen. De interieurafwerking (zowel kwaliteit als ergonomie) vind je toch niet zo makkelijk bij andere merken en de volvo stoelen zijn gewoon onklopbaar.
Edgar
5th Gear member

DE 1.6D bevalt mij ook erg goed, ik heb hem wel laten tunen... maar ook zonder tuning vind ik hem niet verkeerd hoor. Ook erg zuinig.
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
deus
Starter

De wagen valt gewoon stil tijdens het rijden hij is hiervoor meerdere malen in de garage geweest. Ik heb dit probleem al van de eerste dag dat ik de wagen heb.Vorig jaar is de wagen 3 weken in de garage geweest na de laatste keer heb ik bijna een jaar kunner rijden zonder problemen. afgelopen weekend alleen is de wagen 5x stil gevallen zondag avond is touring mij komen depanneren. maandag morgen weer stil gevallen wagen niet meer te starten. Wagen naar garage laten slepen. (5 uren moeten wachten op een vervangwagen kwam om 13u30 op het werk aan) Gisteren avond wagen terug gaan halen vandaag na 10 km weer stilgevallen midden in het centrum van genk. Na ongeveer 5 min wagen weer kunnen starten.
denivan
2nd Gear member

Dat lijkt me niet echt leuk en begrijpelijk dan dat je vertrouwen in volvo geschonden is.
Kan je niet proberen om de invoerder aan te schrijven en een tegemoetkoming vragen ? Eventueel kan je in samenwerking met een consumentenorganisatie (bvb testaankoop) wat druk uitoefenen.

Aangezien volvo veiligheid op nummer 1 zet, kan je toch zeker argumenteren dat je auto een gevaar op de weg is op deze manier !
deus
Starter

Eerst en vooral bedankt voor de reacties.
Ik heb net hierover een mail naar de invoerder gestuurd. Ook het veiligheidsargument heb ik aangehaald. Ik de garage stelde ze voor om het sem??? te vervangen. Gezien het verleden zou volvo wel voor een deel tussenkomen maar hoeveel kunnen ze (nog) niet zeggen. Maar ik ben met "een deel" niet tevreden. Hadden ze dit dan niet moeten vervangen toen de wagen nog in garantie was?
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Contacteer:

ok zet die S40/V50 nou eens naast een Avensis?
die is stiller, sneller, zuiniger, luxer en VEEL beter afgewerkt.
mooi? lelijk? tja das een kwestie van smaak.
nee... Die Volvo is niet het beste wat je voor je geld kunt kopen/leasen.
1.6 D V50 25.100
2.0 D V50 26.600
2.0D Avensis 24.710
dus kun je een 150 pk 2.2 d voor 27.160
en das wel effe lekkerder..
en sstil dat ze zijn! Echt een klasse (of 2) meer. stiller dan een V70 zelfs , ze zitten echt bijna op BMW 7 serie niveau qua geluid.

Ik wil maar zeggen: staar je niet blind!
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Car Configurator
1st Gear member

je zal CEM bedoelen, mja ik zou zeker even informeren bij een andere dealer. Ik denk dat dit wel een dure grap kan worden.
Maar als je kan aantonen dat je vroeger al problemen had, zou ik toch zeker informeren bij de invoerder of dit niet nog in garantie kan... volgens mij bestaat er nog iets zoals goodwill
Never drive faster then your guardian angel can fly!!!
denivan
2nd Gear member

Die avensis is een voorbeeldje dat het geheel niet gelijk is aan de som van de delen. Op elk gebied is het echt een heel goede wagen, maar als je er in gaat zitten is het me toch te steriel/emotieloos. Heel degelijke wagen, maar het blijft gewoon een wagen. Heb nooit een wow gevoel gehad als ik hem van buiten bekeek of er in ging zitten en bij mij hoort dat wel bij een auto ;-)

Ik denk trouwens dat als je hem goed uitrust (navigatie, leder etc) dat hij toch niet veel goedkoper is (heb het niet uitgerekend want vind hun site te onoverzichtelijk ;p )
liana002
1st Gear member

Deus, welke foutmelding krijg te zien wanneer de wagen stilvalt?
Dwight
2nd Gear member

Japanner kopen. Heb ik jaren gehad ( Mazda/Toyota ). Nooit enig probleem.
kmser
4th Gear member

Mijn wagen, 2.0D, heb ik een keer niet kunnen starten, na een week in de garage heb ik er geen problemen meer mee gehad. Elk merk heeft enkele probleemwagens, ik ken iemand die ongeveer het zelfde heeft met een passat, wekelijks stilvallen en niet meer kunnen starten. Je zal het maar hebben. De kans dat je dit hebt is kleiner met een toyota, maar er ontbreekt iets aan die wagen, hij voelt gewoon niet goed.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
Pulseke
2nd Gear member

Moet toch zeggen dat ik hier op 1 jaar op het forum heel veel mensen met elektronica probleempjes bij een S40/V50 heb zien langskomen... Allemaal vrij gelijkaardig... Of sloten/deuren/spiegels die niet werken of motoren die afslaan of niet willen starten... Meestal opgelost door het vervangen van kabels/sloten/EGR of software upgrade...

I'm getting scared... :(
fmgillis
2nd Gear member
Contacteer:

Heb een tijdje terug nog in een avensis 2.0D gereden, maar uuuhhhhmmm stil ?????
Tis net een tractor waar je inzit.
Comfort vond ik ook al ver te zoeken.
Vooral de stoelen waren zeer oncomfortabel.
Nee een toyota avensis vind ik nou niet echt een alternatief voor een volvo.
Trebor
2nd Gear member

@fmgillis

Twee maanden geleden gereden in een Avensis Wagon 2.0 D4D Business Line.
Het was wel degelijk een hele stille auto, veel stiller dan Volvo V50 2.0D, Hyundai Tucson 2.0 D, Nissan QasQuai 2.0D, Skoda Octavia 1.9TDI.
Je kan de vergelijking pas maken na ongeveer 15km als een en ander flink warm is, maar een tractor? Echt niet.
De stoelen zijn japans, hard en hier en daar wat kleiner dan nodig, maar zeker aan de bovenkant van zijn klasse. Voor die prijs (32.995 als ik me goed herinner) heb je niet veel beters qua comfort, ruimte en kwaliteit.

Het is dat ik me toch wat te jong voel, een wat sportiever onderstel zocht en mijn budget het net niet toe liet, maar anders was het zeker een goede optie geweest.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”