Losse stekker achter dashboard

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Eelco_440Turbo
2nd Gear member

Hey,

Ik had vandaag bij mn 440 turbo uit 1995 even de tellerunit eruit gehaald om te kijken waarom mn benzinemeter niet werkt. Kon zo niks vinden dus werkt nog steeds niet helaas.
Maar toen ik de tellers eruit had zag ik dat er een losse gele stekker met 4 draden achter het dashboard zat en met een afgetakte grijze draad met 1 stekkertje eraan. Ik kon er in de vraagbaak niets over vinden helaas.

Wie weet waar deze voor dient, Hoop eigenlijk voor de boordcomputer aangezien ik die niet heb haha...
Is de boordcomputer eigenlijk een beetje zelf in te bouwen?, ik heb wel een digitale snelheidsmeteraanduiding, en ik zag dat er 1 sensor zat aan de linkerkant van de oliefilter die afgedopt was.

Groeten Eelco
GKD
1st Gear member

Klinkt inderdaad als de bedrading voor de boordcomputer/infocentre. Ervaring met het inbouwen heb ik niet helaas
SchoutenCC
5th Gear member

Klinkt natuurlijk als een leuk plan, maar het blijft niet bij het lcd-schermpje plus de knop; je plaatst ook een aantal sensoren in je motorruimte en je benzinemeter. Belangrijker nog, je moet waarschijnlijk je versnellingsbak vervangen voor een electronische. Al met al niet alleen omvangrijk maar ook kostbaar!
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Eelco_440Turbo
2nd Gear member

Mn snelheidsmeter is digitaal, heb iig geen km-teller kabel, alleen 2 stekkers en 1 klein stekkertje achter mijn tellerunit.

Als ik het goed begrijp, moeten er links en rechts van de oliefilter een sensor zitten. Er zit er links wel 1 maar de kabel is afgeknipt oid.
Dan moet ik nog een sensor van de buitentemperatuur hebben, en de aansturing van de benzinemeter, maar die zal e toch gewoon van de vlotter krijgen lijkt me.

Weet iemand toevallig hoe dit allemaal zit bij het infocenter?
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”