Inbouwen Hu1205 in V70 van 2000 (modeljaar 2001)

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
SaabVolvo
Starter

Om maar met de deur in huis te vallen: Ik heb vorige week mijn eerste Volvo gekocht, na jaren en jaren Saab te hebben gereden. Niets ten nadele van Saab, maar mijn V70 rijdt echt heerlijk...

De auto is behoorlijk compleet, maar wat ik mis is navigatie. Nu wil ik de HU603 vervangen door een HU1205; dat is m.i. toch wel de mooiste en eenvoudigste oplossing (uitgaande van inbouw achteraf). Ik heb al diverse topics op dit forum doorgenomen, maar ben er toch nog niet helemaal uit. Wat heb ik nu allemaal nodig om het werkend te krijgen in een V70 van modeljaar 2001?
"Correct me if Í'm wrong", maar ik denk dat ik alleen dit nodig heb:
- HU1205
- (Antidiefstal)code
- GPS antenne met HRS GT5 aansluiting
- Navigatie CD-rom
- Inbouwraam voor dubbel din

Verloopkabels zijn dacht ik alleen nodig voor de classic; de HU1205 kan direct op de in mijn auto aanwezige grijze en groene stekkers en antennestekker...toch?
Voor de verlichting van de knoppen moet ik nog wel twee pinnen doorverbinden heb ik begrepen (ben even kwijt welke, maar dat vind ik wel terug).

Blijven drie vragen over:
1. Klopt mijn lijstje of mis ik nog iets?
2. Moet ik het snelheidssignaal nog ergens vandaan plukken (en zo ja, waar) of zit dat al standaard op de groene, dan wel grijze stekker?
3. Wat is de beste plaats om de GPS-antenne te plaatsen?

Alvast mijn dank!

Gr.,
Menno
V70Rene
4th Gear member

Beste ,

Welkom op het forum , foto's van je auto zien we graag.

Voor wat betreft de navigatie kan ik je niet echt verder helpen met wat je nodig hebt , echter waarom neem je geen PDA met tom tom erop. Hier kan mijn inziens geen inbouw navigatie tegenop. Het is er ook zo uit te halen , en steeds de nieuwste software voorhanden.

Volgens mij klinkt de HU 603 ook beter dan de HU 1205 , maar correct me if I'm wrong.

Als je perse naar dubbel din navigatie wilt overstappen zou ik eerder voor een Pioneer of Kenwood navigatie kijken ivm. MP3 weergave en de sublime navigatie mogenlijkheden.

Succes met je zoektocht enwe zien de foto's wel verschijnen.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
SaabVolvo
Starter

Dank voor de warme woorden!

Foto's zal ik eerdaags eens achteraan gaan. Heb geduld :wink:

Ik wil juist geen losse navigatiedingen in mijn auto. Of het nu een PDA, telefoon, Garmin, TomTom, Navman of iets dergelijks is, ik vind het gewoon echt heel lelijk (sorry :oops: ). Al die zuignappen, beugels en dergelijke in een verder zo strakke auto: bah. Daarbij kan ik ook niet wennen aan die kaartweergave; het leidt me enorm af. Het simpele pijltjes systeem vind ik nog altijd het prettigst. Daarmee vallen dus automatisch ook alle dubbel din apparaten met groot scherm af (nog afgezien van het feit dat ik die ook niet echt in een Volvo vind passen).

Wat betreft de geluidsweergave ben ik niet zo kritisch. Of misschien eigenlijk wel tè kritisch. Het blijft m.i. toch altijd behelpen in een auto met al die bijgeluiden, dus ik maak me niet zo druk over een (marginaal) verschil in geluidskwaliteit tussen de hu603 en de hu1205. Ik heb altijd de radio aanstaan, dus mp3 of cd weergave boeien me niet zo.

Hm... Ben ik nu eigenlijk moeilijk of juist makkelijk?

Gr.,
Menno
Rogier64
5th Gear member

Je hebt helemaal gelijk wat betreft die losse kastjes in je auto hoor. Mijn zwager had een HU1205 achteraf ingebouwd in zijn S60, heeft de dealer gedaan dus tips heb ik niet. Wel ga je de stuurbediending missen, dat werkt niet op een HU1205 omdat het geen netwerkradio is.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

@SaabVolvo,

Als je heel specifieke vragen hebt, graag even per email.
Eindoplossing kunnen we hier wel weer posten voor overige geinteresseerden.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”