Even een vraagje. Ik heb gisteren de buurman af kunnen slepen, want zijn V40 startte niet meer. Zonder startkast gaf hij alleen een "tik" en met startkast probeerde hij te starten maar sloeg direct weer af. In de motorruimte hoorde je daarna met uitstaand contact een geluid alsof er iets door bleef draaien of lekken. Het geluid kwam bij een onderdeel rechtsboven de motor (1,9 diesel) vandaan. Stond "vac" op. Heeft iemand misschien een suggestie wat het probleem zou kunnen zijn???
gr
Menno
Niet startende V40
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
-
- 2nd Gear member
vacantie ? ? ?
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
Net zo;n soort geluid alsof er een pompje blijft draaien. Maar dit alles met de sleutel uit het contact..... :?:
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
Garage meldde vandaag dat zoiezo z'n distributieriem naar z;n .... is. Toch zonde van de V40. Ze gaan in ieder geval de motor openen om te kijken of er nog wat te redden valt....... Buurman is niet blij.
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
Laatste update.
De riem was inderdaad gebroken. De afdrukken van de kleppen stonden in de zuigers (ze hadden foto's gemaakt), maar niet dusdanig dat ALLES vervangen moest worden. Ze hebben nu een nokkenas poulie vervangen, de distributieriem natuurlijk, allerlei spanrollen etc. De grootste kosten zaten dan ook in de arbeid (2/3 arbeid, 1/3 materiaal)
Hij heeft de auto gisteren weer gehaald, maar hij houdt erg in bij lage toeren, dus ik ben bang dat hij nog een keer terug naar de garage moet.
De riem was inderdaad gebroken. De afdrukken van de kleppen stonden in de zuigers (ze hadden foto's gemaakt), maar niet dusdanig dat ALLES vervangen moest worden. Ze hebben nu een nokkenas poulie vervangen, de distributieriem natuurlijk, allerlei spanrollen etc. De grootste kosten zaten dan ook in de arbeid (2/3 arbeid, 1/3 materiaal)
Hij heeft de auto gisteren weer gehaald, maar hij houdt erg in bij lage toeren, dus ik ben bang dat hij nog een keer terug naar de garage moet.