Software update V70/XC70?

Plaats reactie
63-LJ-SU
Starter

Op 2 januari ben ik in mijn nieuwe XC70 gestapt. De auto stond al een week of 6 bij de dealer. Ik heb onder andere Park Assist voor en achter. Een collega van mij heeft inmiddels een nieuwe S80 met de dezelfde optie en hoort niet alleen de 'piepjes' maar ziet op zijn radiodisplay ook waar het obstakel zich bevindt. Sinds productieweek 46 schijnt dit standaard te zijn. Is er een software update beschikbaar voor de V70/XC70 en wat zijn de ervaringen?
Fulaks
6th Gear member

Dat lijkt me een leuk extraatje, wil ik ook wel.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Alchemist
3rd Gear member

Heb sinds vrijdag 8 februari mijn V70 onder mijn achterwerk. Er piept van alles in deze auto, en ik krijg inderdaad ook de parkeersensor piepjes, met indicatie (op "audio" display) van afstand tot de betreffende sensor!
Dus: Ja de update is er en Ja hij heeft zin!
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
Karoshi
2nd Gear member

Ik heb met een testwagen gereden en daar zat het ook in.
Lijkt me softwarematig toch niet zo moeilijk toch?

Effe informeren. Zal je misschien wel weer geld kosten :(
Volvo XC90 D5 AWD MY 2011, R-design, Saville Grey, 20', ipod uitbreiding, RSE, volledige kofferbak bescherming, standverwarming, bluetooth integrated,...
Alchemist
3rd Gear member

Ze mogen volgens mij wel geld vragen voor zo'n update, tenzij Volvo NL opdraagt om de auto van de nieuwe software te voorzien.
Wat ik her en der gelezen heb, is het gebruikelijk om dit soort updates (gratis) te installeren als de auto voor onderhoud e.d. bij de dealer staat.
In het kader van Service dus.
Tussentijds wil men misschien wel een paar euro, maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat berekenen als je de auto daar gekocht hebt & in onderhoud hebt.

Groet,
de Grijnzende Alchemist (leuk die Turbo)
Karoshi
2nd Gear member

Mja Alchemist dat zal waarschijnlijk wel zo zijn.
In mijn garage zijn ze daar gelukkig ook zeer toegefelijk in.

Ik heb verhalen gehoord van 25€ enzo en dat vind ik dan weer jammer maar jah...

Achmeist: Hoe valt die ipod ding mee?
Volvo XC90 D5 AWD MY 2011, R-design, Saville Grey, 20', ipod uitbreiding, RSE, volledige kofferbak bescherming, standverwarming, bluetooth integrated,...
Alchemist
3rd Gear member

Karoshi,
ipod/USB aansluiting nog niet geprobeerd, ben nog druk bezig al mijn andere speeltjes te proberen. :P
Bij de USB aansluiting zit overigens een mooie metalen Volvo 1GB USD stick.
In de middenarmsteun zutten nu 2 redelijk lange kabels (30cm of zo) 1 met USB aansluiting 1 met Ipod aansluiting (je kunt er wel maar 1 tegelijk gebruiken geloof ik). De kabels schijnen ook nog ingekort te kunnen worden.
Als ik er aan toekom, zal ik wel ff posten over IPOD.

Alchemist
KOENTJES
1st Gear member

Alchemist,

Zelf ondertussen 17000 km onder de wielen met V70 III

iPOD interface werkt bij mij niet naar behoren.
Met name worden de tracks van een album stomweg alfabetsich afgespeeld ipv de normale volgorde;

Dit zou nu met de laatste software opgelost zijn. Kan jij dit bevestigen? Zo ja ga ik eens bij mijn dealer langs.

Overigens, klank via interface heel goed (veel beter dan via AUX) maar ellendig trage bediening en niet practisch (keert telkens terug naar begin van boomstructuur). Met 35 GIG muziek ben je een hele tijd zoet als je van A naar Z wil (overigens kan van Z naar A ook), en het scrollen hapert dan ook nog constant. Is eigenlijk schandalig dat men daarvoor 345 EUR durft vragen.

Software update voor PDC schermpje kost bij mijn dealer 20 EUR of zoiets en hij is zelfs niet helemaal zeker dat het ook zal lukken. Bij Volvo heeft hiej daar nog steeds (na 2 maand geleden gevraagd) geen antwoord op gekregen. Niet gelukt = geld kwijt.
Wil dus eerst zekerheid. Voel mij zo al genoeg melkkoe bij Volvo.

Ik draag Volvo Cars Belgium niet bepaald in het hart. Wanneer mijn dealer voor mij om info vraagt krijgt hij deze ofwel nooit, ofwel na ettelijke keren herhalen. Is m.i. gewoon een marketing organisatie die eens de auto verkocht zwaar te wensen overlaat.
FrankM
4th Gear member

[mod-break:] Om te voorkomen dat er iets ondersneeuwt: de oorspronkelijke vraag was om de achteruitrijbeveiliging te updaten zodat er iets op het radioscherm te zien was (zijn er foto's van???). Die vraag ligt nog open - misschien dat vragen/antwoorden/ervaringen over de iMIV elders kunnen?

Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
robbierobbie
1st Gear member

Uit ervaring weet ik dat het updaten geen zin heeft mbt de PDC, je krijgt ook na de update geen pdc-info op je audiodisplay.
Alchemist
3rd Gear member

Hierbij een paar shots van de melding van de parkeersensoren.

De update is in ieder geval beschikbaar voor V70/XC70 vanaf MY 2008.
Robbierobbie: Of er ook een update is voor eerdere modellen = geen idee. Welk type/jaar heb jij dan negatieve ervaringen mee?

Foto 1 is recht voor een muur.
Foto 2 is nog steeds voor de muur, nu iets dicht bij hoeksensor gezet (tikkie te dichtbij voor de Volvo).

Je ziet dus per sensor (voorkant werkt overigens hetzelfde) een verdeling van 4 afstandsblokjes tot de betreffende sensor.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
robbierobbie
1st Gear member

Jouw auto is waarschijnlijk af-fabriek al met deze software gekomen, auto's welke dit niet af-fabriek hebben zijn niet te updaten met deze 'PDC-weergave'
Alchemist
3rd Gear member

Op de Duitse site Motor-talk.de staat al lange tijd een post over deze update. Men zegt ook hier dat het wel degelijk achteraf kan!
http://www.motor-talk.de/forum/grafisch ... 54836.html

Groet, Alchemist
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”