Dag,
Ik ben Ron en rij sinds een maand of drie in een 740 sedan. De auto is, tot drie maanden geleden, altijd netjes garage onderhouden, heeft 1.7 op de teller staan en betreft een benzine.
Mijn eerste auto was een 240 station (grijskenteken) en zo een zwak voor de 80er Volvo's.....
Gezien mijn Volvo nog de standaard radio heeft, wil ik deze wisselen met een "hedendaagse" radio. Mijn vraag is hoe ik de radio, zonder deze te slopen, uit de midden console kan krijgen?
Tevens vraag ik mij af of de gasveren van de sedan achterklep, hetzelfde zijn als die van een station? Deze zijn bij namelijk aan vervanging toe, gezien de klep niet open blijft staan...
mvg,
Ron
Nieuw en gelijk een vraag!
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04.02.2008 - 21:50
- Locatie: Roden
Hoi Ron,
De gasveren van een sedan zijn anders dan die van een station en dus niet uitwisselbaar. Nieuwe kosten 15 euro ex btw per stuk en zijn o.a. te bestellen bij Elferink
De gasveren van een sedan zijn anders dan die van een station en dus niet uitwisselbaar. Nieuwe kosten 15 euro ex btw per stuk en zijn o.a. te bestellen bij Elferink
- Exeres
- 6th Gear member
- Berichten: 2762
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 15:09
- Locatie: Het rustige Waasland
aan de beschrijving te zien, heb je n prachtige koop gedaan.. Laat die foto's maar komen 
ivm die radio: als je de originele eruit hebt gehaald, moet je wel een nieuw 'frame' kopen om aftermarket radio's er in te kunnen plaatsen ( dat is toch zo bij mijn 940, en ik dacht dat die op dat vlak gelijk was met de 740). Hoe je de originele er uit krijgt, weet ik niet. Vermits die er bij mij nooit heeft ingezeten
Als je specifieke info wil over de 700 reeks, kan je ook best eens kijken (en je inschrijven) bij www.volvo700vereniging.nl

ivm die radio: als je de originele eruit hebt gehaald, moet je wel een nieuw 'frame' kopen om aftermarket radio's er in te kunnen plaatsen ( dat is toch zo bij mijn 940, en ik dacht dat die op dat vlak gelijk was met de 740). Hoe je de originele er uit krijgt, weet ik niet. Vermits die er bij mij nooit heeft ingezeten

Als je specifieke info wil over de 700 reeks, kan je ook best eens kijken (en je inschrijven) bij www.volvo700vereniging.nl
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ook het eruit halen van de radio bij een 7 serie en de hele bedradingsschema's staan op de site van de volvo700vereniging.
Imand is je daar voor geweest met dezelfde vraag, was toen inderdaad een lastig klusje (om ook de boel heel te houden)
Imand is je daar voor geweest met dezelfde vraag, was toen inderdaad een lastig klusje (om ook de boel heel te houden)
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 30.10.2007 - 11:19
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Radio
Zo ging het bij mijn 940, misschien heb je er wat aan, gewoon heel veel sloopwerk
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=16577
Zo ging het bij mijn 940, misschien heb je er wat aan, gewoon heel veel sloopwerk
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=16577
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09.02.2008 - 11:08
Thanks mensen,
De gasveren staan inmiddels in bestelling maar de radio wordt dus een leuk klusje.
Mbt de auto zelf; Is idd denk wel een goede koop geweest. Mijn andere auto's zijn echt hobby auto's en wilde even een comfi auto met weinig omkijken. Zag de auto s'middags staan, s'avonds in het donker er omheen gelopen en meteen maar gekocht. Voor de 1000,- kon ik geen buil vallen. Kwam er later achter dat deze vanaf de eerste km's (jan. '88) bij Volvo Scholten in Nijmegen is onderhouden tot 2-1-96 en sindsdien bij een lokale garage, waar ik deze weer heb gekocht. Ik ben nu 3e eigenaar. Misschien moet ik de auto maar vacuum laten trekken en in een schuur wegzetten
Nu komt er alleen nog vraag/probleem bij me op. Soms klopt er, bij lage toeren en snelheid (alleen in de eerste versnelling) iets onder de auto, ter hoogte van de tunnel. Ik denk dat dit de pomp is dit los in zijn rubbers zit, maar gezien ik deze nu wat vaster heb gezet met simpel een paar trekbandjes, lijkt het toch niet over te zijn....Misschien toch iets anders of niet goed vastgezet?
mvg,
Ron
De gasveren staan inmiddels in bestelling maar de radio wordt dus een leuk klusje.
Mbt de auto zelf; Is idd denk wel een goede koop geweest. Mijn andere auto's zijn echt hobby auto's en wilde even een comfi auto met weinig omkijken. Zag de auto s'middags staan, s'avonds in het donker er omheen gelopen en meteen maar gekocht. Voor de 1000,- kon ik geen buil vallen. Kwam er later achter dat deze vanaf de eerste km's (jan. '88) bij Volvo Scholten in Nijmegen is onderhouden tot 2-1-96 en sindsdien bij een lokale garage, waar ik deze weer heb gekocht. Ik ben nu 3e eigenaar. Misschien moet ik de auto maar vacuum laten trekken en in een schuur wegzetten

Nu komt er alleen nog vraag/probleem bij me op. Soms klopt er, bij lage toeren en snelheid (alleen in de eerste versnelling) iets onder de auto, ter hoogte van de tunnel. Ik denk dat dit de pomp is dit los in zijn rubbers zit, maar gezien ik deze nu wat vaster heb gezet met simpel een paar trekbandjes, lijkt het toch niet over te zijn....Misschien toch iets anders of niet goed vastgezet?
mvg,
Ron