Dag iedereen,
Ik overweeg een s80T6 uit 1998 te kopen die volgens de verkoper en de digitale kilometer meter 74000km heeft gereden. Het is van oorsprong een Duitse auto maar heeft inmiddels een Nederlands kenteken. De proefrit was uitstekend maar ik twijffel aan de lage kilometerstand. Hij is 10 jaar oud en op het internet kan ik geen enkele t6 vinden met een dergelijk lage km stand. Ik twijffel hier dus nogal aan. Is dat terecht?
Wat is jullie mening?
Vriendelijke groet,
Frank
Duitse T6 met NAP??
-
- Starter
- Contacteer:
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Frank,
Kijk eens in de onderhoudsboekjes. Daar moet je een lijn terugzien in de beurten en km-stand/jaren.
Dat zou dus keurig zo tussen de 5 en de 10.000km/jaar moeten liggen.
Koop je bij een handelaar of particulier?
Een particulier kan je vast wat gegevens / foto's leveren van toen hij deze auto kocht en daarmee de kmstand aantonen van toen hij de auto aankocht.
Kijk eens in de onderhoudsboekjes. Daar moet je een lijn terugzien in de beurten en km-stand/jaren.
Dat zou dus keurig zo tussen de 5 en de 10.000km/jaar moeten liggen.
Koop je bij een handelaar of particulier?
Een particulier kan je vast wat gegevens / foto's leveren van toen hij deze auto kocht en daarmee de kmstand aantonen van toen hij de auto aankocht.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 4th Gear member
Als het een dealer is, is het wellicht ook handig om te googelen hierop. Er zijn forums waar mensen hun goede en slechte ervaringen over dealers uitwisselen (niet alleen op dit forum, ik meen ook op autoweek.nl).
Wellicht is het ook fijn om een keuring te laten plaatsvinden door de ANWB. Kost je iets van 100 euro meen ik. Maar wel heel fijn uiteraard. En darabij, als de verkoper ermee instemt, heeft hij weinig te verbergen.
Sterkte ermee!
Wellicht is het ook fijn om een keuring te laten plaatsvinden door de ANWB. Kost je iets van 100 euro meen ik. Maar wel heel fijn uiteraard. En darabij, als de verkoper ermee instemt, heeft hij weinig te verbergen.
Sterkte ermee!
Maurice
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
-
- Starter
- Contacteer:
et is geen Vovo dealer en de onderhoudsboekjes zaten er niet bij helaas.. Wel zou hij proberen van de vorige eigenaar nog wat gegevens te krjgen. We zullen zien.
- safarigeel
- 2nd Gear member
Mijn v70 komt ook bij de oosterburen vandaan en dan heb je geen NAP omdat het een import is. Ik had gelukkig wel een boekje met stempels, dus ik kon de km-standen controleren.
Mijn volvodealer heeft toen voor mij als extra controle ook nog gezocht bij de voertuighistorie van volvo zelf. Hij kon daarbij niet alles achterhalen, maar wel wat de auto tijdens zijn leven had geclaimed aan volvo-onderdelen met de bijbehorende km-standen. Dit geeft een aardig inzicht in de aannemelijkheid van de km-stand.
Mijn volvodealer heeft toen voor mij als extra controle ook nog gezocht bij de voertuighistorie van volvo zelf. Hij kon daarbij niet alles achterhalen, maar wel wat de auto tijdens zijn leven had geclaimed aan volvo-onderdelen met de bijbehorende km-standen. Dit geeft een aardig inzicht in de aannemelijkheid van de km-stand.
66DL
940GL
V70II T5 geartronic pegasus17 elegance-comfort-premium-winter-family-estateline tel+premiumsound+volvosubwoofermod600W
standverwarming+schuif/kanteldak. BSR StageII
940GL
V70II T5 geartronic pegasus17 elegance-comfort-premium-winter-family-estateline tel+premiumsound+volvosubwoofermod600W
standverwarming+schuif/kanteldak. BSR StageII
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Contacteer:
M het zou kunnen natuurlijk.
Soms zijn er pensionado's die zo'n auto kopen vlak voor hun pensioen met de bedoeling er lang mee te rijden, en dan overlijden ze plotseling. Hun weduwe wil niet meer in de auto rijden en zo staat de auto lang goed opgeborgen in de garage.
Dat gebeurt best vaak in DLD
ALS de Km stand is terug gedraaid hebben ze over het algemeen de servicehistorie computer (of iets dergelijks) niet terug gedraaid, en daar kun je dan de ECHTE km stand aan aflezen.
Overigens een T6 zonder boekjes uit Dduitsland in op zijn minst een beetje gek.
Auto's van daar en zeker zulke dure, zijn 99% schekheft gepflegt. (dealer onderhouden)
Er is (bijna) geen duitser die een auto zonder boekjes koopt.
De verkopers weten dat en bewaren dus altijd ALLES. Dus als het er niet is is er iets mis, de kans op een schadebak is dus aanwezig.
Ik zeg niet dat het zo is, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Soms zijn er pensionado's die zo'n auto kopen vlak voor hun pensioen met de bedoeling er lang mee te rijden, en dan overlijden ze plotseling. Hun weduwe wil niet meer in de auto rijden en zo staat de auto lang goed opgeborgen in de garage.
Dat gebeurt best vaak in DLD
ALS de Km stand is terug gedraaid hebben ze over het algemeen de servicehistorie computer (of iets dergelijks) niet terug gedraaid, en daar kun je dan de ECHTE km stand aan aflezen.
Overigens een T6 zonder boekjes uit Dduitsland in op zijn minst een beetje gek.
Auto's van daar en zeker zulke dure, zijn 99% schekheft gepflegt. (dealer onderhouden)
Er is (bijna) geen duitser die een auto zonder boekjes koopt.
De verkopers weten dat en bewaren dus altijd ALLES. Dus als het er niet is is er iets mis, de kans op een schadebak is dus aanwezig.
Ik zeg niet dat het zo is, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
-
- Starter
- Contacteer:
Dag iedereen.
Ik heb hem niet gekocht, wel en andere. Die heeft vel mer km's op de teller maar wel en onderhoudsboekje met stempels en ik heb de Volvo dealer waar hij in onderhoud is geweest gebeld die me alle info gaven die ik wenste op basis van het kenteken.
Ook was'ie €2500,00 euro goedkoper....
Bedankt voor de reactie's!
Ik heb hem niet gekocht, wel en andere. Die heeft vel mer km's op de teller maar wel en onderhoudsboekje met stempels en ik heb de Volvo dealer waar hij in onderhoud is geweest gebeld die me alle info gaven die ik wenste op basis van het kenteken.
Ook was'ie €2500,00 euro goedkoper....
Bedankt voor de reactie's!