Motorservice management spoed vereist!

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
ndv1970
Starter

Hoi,

Heb de laatste tijd zo nu en dan deze melding in mijn boardcomputer: "motormanagement service spoed vereist". Hij doet het vaak alleen als ik doortrek in de 3e,4e,5e versnelling. Motor begint eerst in te houden/schokken, houdt ik het gaspedaal dan ingetrapt valt hij in bovengenoemde storing. Heb er al een andere luchtmassameter opgezet, maar de storing komt zo nu en dan toch weer in beeld. Als ik de auto dan weer op nieuw start is de storing weer weg. Zou het aan het brandstoffilter kunnen liggen? Zo ja, waar zit het brandstoffilter dan?? Het gaat om een volvo v70 bouwjaar eind 2002 2.4d commonrail diesel.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ben overigens al naar de volvo dealer geweest voor uitlezen van de computer maar kunnen niets verdachts vinden. Daarom dacht ikzelf ook aan het brandstoffilter.

Met vriendelijke groet,

Niek de Vries
V702.4T
1st Gear member

Hallo,

Het lijkt mij het beruchte Gasklep probleem

Jack
IkeV70
5th Gear member

V702.4T schreef:Hallo,

Het lijkt mij het beruchte Gasklep probleem

Jack
Nee, dit is een 2.4D, die hebben geen gasklep.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Ramon&Ramon
7th Gear member

op het luchtfilterhuis zit een klepje met vacuumslangen,controleer de slangetjes is!
Kan zijn dat deze klep stuk is!
vmcc
2nd Gear member

Het is geen technisch probleem. De uitlaat meet constant of het uitlaatgas wel juist is. Als dit niet zo is, komt de melding. Heb ik ook met mij V70 op G3, bij veel gas geven en daarna remmen. Na een tijdje rijden, of na het starten is de melding weer weg. Is dus niets ernstig, en je kan er ook niets aan doen. Ik vraag mij af het alleen een volvokwaal is...
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Lijkt wel een typische Volvo kwaal. De mijne doet het ook. In de vorm van een brandend lambdasondelampje. Inderdaad na een snelle stadsrit af en toe. Gaat doorgaans na een dag weer uit.
Mijn eerste V40 1.8i had er ook last van.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gast

Hallo het gaat hier om een diesel!
S60 D5 2001 Intro edition
Starter

Ik heb precies hetzelfde probleem. Dus ik ben erg benieuwd. Als ik de auto afzet en opnieuw start is de melding weg. Zou het ook aan de kwaliteit van de diesel kunnen liggen?
glitz
3rd Gear member

Mooi wel om te zien dat de volvo dealer monteuren slechts de BC uitlezen. Dat zijn toch geen monteurs meer.... ik zou mijn heil gewoon bij een vakgarage zoeken. Is goedkoper en beter.
turboproc
1st Gear member

Heb hetzelfde probleem gehad met een S60 D5. Garage heeft ondergarantie ruim 2000 EUR kosten gemaakt (ventielen vervangen, sensoren vervangen, inspuitmotor op testbank, etc). Oplossing was uiteindelijk het opnieuw erin zetten van het brandstoffilter.
Passat 1.6 D
Peugeot 305
Renault 19 D
Renault Safraan 2.2
Volvo V40 2.0T
Volvo V50 T5
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5 Summum Mobility
Volvo XC70 D5 Summum
josas
4th Gear member

turboproc schreef:Heb hetzelfde probleem gehad met een S60 D5. Garage heeft ondergarantie ruim 2000 EUR kosten gemaakt (ventielen vervangen, sensoren vervangen, inspuitmotor op testbank, etc). Oplossing was uiteindelijk het opnieuw erin zetten van het brandstoffilter.
Goeie genade!
Lekkere diagnose; beginnen met het duurste onderdeel vervangen..:(
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
Waitangi
1st Gear member

Ik heb dezelfde melding gehad. Ik heb een V70 2.4D uit 2005. Na een keer goed doortrekken in de 4e versnelling kwam die melding. Bleef daarna gedurende een dag of 3 steeds verschijnen als melding met het starten van de auto. Daarna is de melding verdwenen en tot op dit moment ook niet meer terug gekomen.
1) Citroen Visa 11RE
2) Lancia Dedra 2.0
3) Alfa Romeo 155 2.0 super
4) Alfa Romeo 146 1.9 td
5) Renault Laguna 2.2 Rtd
6) Alfa Romeo 166 2.4 jtd
7) Renault Laguna 1.9 dci
8) Volvo V70 2.4 D
9) Volvo XC 60 2.4 D
10) Volvo V90 CC
wouter van laer
3rd Gear member
Contacteer:

heb de zelfde melding gehad, ik reed op de snelweg en had nog ca. 140 km's te gaan voordat de tank leeg zou zijn, maar opeens begon de motor te schokken en viel uit! Toen stond die melding op de bc. Diesel erbij, starten en ja hoor, hij liep weer als de beste..... en de melding was weg!!
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980
renjan
1st Gear member

Sinds juni 2007 rijd ik in een V70 D5 met automaat. Auto is van 2004. Eerste
periode geen problemen. Een aantal weken na montage van een volvoroetfilter kreeg de auto kuren. Op de snelweg viel de trekkracht weg. Bij opnieuw starten was het probleem weg. Door garage aan computer alles uit laten lezen en resetten. De luchtmassameter is intussen vernieuwd omdat dat ook steeds als foutcode werd aangegeven. Vervolgens is de EGR klep programma gereinigd en zijn motorrubbers vacuum afgeplugd. Sindsdien is het veel beter gegaan. Soms houdt de auto op de snelweg even in maar ik hoef niet maar naar de vluchtstrook om via de startprocedure weer zonder problemen verder te rijden. De auto houdt maar een paar seconden in en doet dan gewoon weer zijn werk op normale wijze. Door garage is nog vorige week reinigingsvloeistof aan diesel toegevoegd en ging het een dikke week helemaal goed. Echter vanmiddag op de snelweg met 120 km weer even inhouden. De auto heeft 8 weken terug een grote beurt gehad bij 150000 en dat was een dure beurt conform voorschrift met vervanging van distributieriem, multiriem, spanrol, waterpomp en zo meer. In feite moet alles dus goed zijn en is er absoluut geen sprake van achterstallig onderhoud. De auto rijdt verder heel erg fijn alleen ik verlang nu bijna weer terug naar mijn oude 940 waar ik nooit trammelant mee had. Wie heeft de enige echte TIP om dit gevaarlijke gedoe kwijt te zijn.
Hartelijke groet,
Renjan, Utrecht
Fredhead
Geartronic member

Filter er weer onderuit halen?
Problemen lijken als ik het zo lees pas gekomen te zijn na de montage hiervan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
renjan
1st Gear member

fredhead schreef:Filter er weer onderuit halen?
Problemen lijken als ik het zo lees pas gekomen te zijn na de montage hiervan.
Tot nu toe zijn we weer een paar weken verder en gelukkig doen zich geen problemen meer voor. Ik heb sterk de indruk dat het nieuwe roetfilter eerst een paar duizend kilometer meegedraaid moet hebben. De interactie tussen een gloednieuw roetfilter en het motormanagementsysteem is gewoon nog te heftig. Het is domweg de nieuwigheid die het probleem veroorzaakt. Ik wordt in deze gedachte gesterkt door de ervaringen van een kennis van mij die sinds een paar weken op zijn V70 D5 ook een retroroetfilter heeft laten plaatsen en nu hetzelfde merkt wat mijn auto ook had. Het gaat dus vanzelf over. Mijn ervaring is dus laat geen dure reparaties doen maar rijdt eerst eens een paar duizend KM. Mijn buurman die BMW rijdt moest ook al lachen. Hij zei dat is nou typisch volvo met al die extra veiligheidszaken, daar heb je bij BMW geen last van.
ndv1970
Starter

Als starter van dit topic: Mij volvo v70 2.4d bij de volvo dealer gebracht. Hebben de hele morgen met 2 man gezocht wat het probleem was. Dus met laptop aangesloten en maar rijden. Ze zijn er naar een paar uur achter gekomen dat het brandstoffilter verstopt zat! Hebben €377,- aan kosten berekend incl. nieuw brandsoffilter. Auto rijdt weer als vanouds en geen storing meer.

Nu een paar weken later mijn volvo v70 2.4d laten chippen van 126pk naar 180pk. Echt geweldig, hij is nu beresterk, echt een aanrader en dat voor €300,-.
Rik Volvo in spe??
Starter

Ik heb deze melding ook gehad, net als wouter van laer:

Met nog ongeveer 200 km te gaan volgens BC, bleek dat er geen diesel meer voorradig was.
Wegenwacht heeft er een paar liter diesel bijgegooid en hij reed weer.

volgens hem kwam dit vaak voor bij V70 en kan het 2 oorzaken hebben:
Defect in benzine meter (of vlotter die blijft hangen) of defecte pomp die diesel van ene helft van de tank naar de andere helft van de tank moet pompen.
Ik zal er bij volgende beurt naar laten kijken.
bartv70
5th Gear member

ndv1970 schreef:Als starter van dit topic: Mij volvo v70 2.4d bij de volvo dealer gebracht. Hebben de hele morgen met 2 man gezocht wat het probleem was. Dus met laptop aangesloten en maar rijden. Ze zijn er naar een paar uur achter gekomen dat het brandstoffilter verstopt zat! Hebben €377,- aan kosten berekend incl. nieuw brandsoffilter. Auto rijdt weer als vanouds en geen storing meer.

Nu een paar weken later mijn volvo v70 2.4d laten chippen van 126pk naar 180pk. Echt geweldig, hij is nu beresterk, echt een aanrader en dat voor €300,-.

Brandstoffilter kost 3 tientjes...en een rekening van €377,-!!!!!!!!!
Zijn ze de hele dag aan het toeren geweest

BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
JvdB
1st Gear member

Dag allemaal,

Na het lezen van jullie commentaren wil ik graag mijn verhaal ook even kwijt.

Mijn auto, S60, diesel van 2003, kreeg afgelopen vakantie ook eenzelfde melding op de BC. En dit al na 350 km met nog 1000 km te gaan met caravan. Deze melding gaf die alleen in de 5e versnelling bergop.
Als ik terug schakelde naar zijn 4 en meer toeren liet maken verdween de melding vanzelf.

Dus toch maar even gebeld met Volvo Assist, adresssen en telefoonnummers gekregen van volvo garages in Duitsland op zaterdagmiddag dus allemaal gesloten.

Adac gebeld, zijn na een paar uur gekomen en hebben alle "turbo slangen" 4 stuks er af gehad om te kijken of er scheurtjes in zaten. Geen scheurtjes dus weer terg gezet en starten maar, geen melding.
Dus rijden maar, wel hebben we de overige 1000 km nog regelmatig meldingen gekregen.

In Italie een volvo garage gevonden (viel niet mee trouwens) deze hebben de BC uitgelezen en konden zien dat er een of ander turbo regel ventiel niet goed werkte. Ze adviseerde mij om de auto maar een dagje in de garage te laten om dit eens te onderzoeken. Dit heb ik maar niet gedaan.

Het vreemde van het verhaal was wel adat we alleen de melding kregen als de caravan achter de auto hadden hangen, dus als de auto veel trekkracht moest gebruiken.

We hebben toen maar besloten om de terug weg op dezelfde manier, terugschakelen berg op, maar terug te rijden. Dit ging op den duur best goed. Als je ziet dat de melding op de BC komt dan schakel je terug maakt meer toeren (3500) in zijn 4 en de melding gaat weer vanzelf uit !!!

Thuis gekomen ben ik een paar dagen daarna naar de dealer gegaan, uitgelezen en zij kregen denk ik dezelfde melding als de Italiaanse dealer.
Ze hebben het ventiel vervangen en sindsdien heb ik de melding ook niet meer gehad. Ik kan dit ook moeilijk controleren want ik heb de caravan er niet meer achter gehad en heb hiermee dus ook geen bergen meer beklommen !!

Dus de enigste manier is dat ik weer 3 weken op vakanie ga met caravan en eens flink berg op rijdt. :P

Ik wet niet of het nu verholpen is, ik ga er vanuit van wel, althans ik hoop het.

We komen er vanzelf wel weer achter.

Gr en tot hoors.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”