Over-actieve standverwarming in V70

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
dutchoz
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10.02.2008 - 16:40

Heb in Oktober 2007 mijn eerste Volvo gekocht, een nieuwe V70 2.4D(163pk) Classic gekocht. Prachtige auto, met onder andere standverwarming!

Echter de standverwarming gaat regelmatig spontaan werken.
Ik haal 's ochtends de auto uit de garage en ga bijvoorbeeld tanken....
Zet motor uit, stap uit de auto, loopt de standkachel.....

Heb lange rit gehad, zet de auto in garage, motor uit, stap uit.... gaat de standkachel werken.... Bijzonder hinderlijk, zeker gezien de werking in een "dichte" garage.

Buiten de uitlaatgassen en het spontaan starten van de standverwarming, kost het brandstof en gebruikt het mijn accu.

Dealer weet van niets en wil in mijn Diesel uitvoering de software van een benzinemotor zetten zodat het mogelijk niet meer voorkomt.
Voel hier weinig voor.

Hebben jullie hier ook ervaring mee?
Hoor graag jullie ervaringen.

Groet van een meestal genietende Volvo-rijder.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41025
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Het lijkt mij wel een softwarefout.
Maar ik weet niet of de benzinesoftware zomaar zal werken.

Vreemde reactie van de dealer wmb. Auto valt nog onder garantie dus hij mag het oplossen zou ik zeggen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
C 30 T5
4th Gear member
Berichten: 808
Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41

De kachel start automaties als de buitentemp onder de 5-7 graden is bij de koude start, mogelijk is de temp sensor van het patje.

Kan nog niet verklaren waarom deze gaat werken na een lange rit, zou hem onder garantie even laten uitlezen op fouten.

BTW ; als het systeem goed werkt stopt de kachel als de accu spanning onder een bepaalde spanning komt. Het systeem maakt voor u de keuze warme zitten en niet weg kunnen of koud zitten en wel weg kunnen.


Meestal wil men weg dus deze keuze maakt de regeleenheid voor u.

Het brandstof verbruik is bij volle belasting rond de 1½ L per uur
dutchoz
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10.02.2008 - 16:40

Dankjewel voor de reactie.
De temperatuurfactor komt overeen met de bevindingen.
1,5 liter per uur is trouwens best veel!

Probleem bestaat nog steeds.
Na uitlezen computer waren er geen meldingen in de computer.
Dealer weet nog steeds van niets en hebben nu zelfs de communicatie met de computer van de auto kapot gemaakt. De Volvo-server kent mijn auto niet meer.
Heb geen vertrouwen in deze garage meer(Serva in Amersfoort).

De soap duurt voort.
Groet,
Dutchoz
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

Serva Amersfort staat als "erg goed" bekend.

Ik denk dat als zij het niet kunnen vinden er ook echt het een en ander aan de hand is.

Nee, ik werk niet bij Serva en nee, het is ook niet de dealer, zelfs niet de dealergroep waar ik kom (omdat ik de auto in Hilversum heb gekocht).
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”