Bekrast tijdens het wassen

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Fabian
3rd Gear member

Afgelopen zondag is m'n ergste nachtmerrie werkelijkheid geworden :(

In de wasbox met een borstel de hele auto bekrast.

Net zoals anders heb ik 'm eerst helemaal met water afgespoten. (hogedrukspuit) daarna 'actief poetsen' (hogedrukspuit) zodat ie goed is in gezeept. Daarna met de wasborstel waar ook water uit komt.

Waarschijnlijk heeft er veel hard vuil in de borstel gezeten want overal zijn
hele dunne krasjes te zien. Vooral als de zon er op schijnt zie je zo'n typische wasstraat bekrassing (nieuw woord:D) over de hele auto. Vooral de kofferdeksel + spoiler.

De stijl aan de linkerkant van de achterruit zitten zelfs 3 diepere krassen in van ~ 5 cm. Hier blijft m'n nagel niet in steken, dus zal er nog wel uit te poetsen zijn.

Nu wil ik eigenlijk de lak van de hele auto een beurt laten geven.

Iemand tips ?
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
steven460
5th Gear member
Contacteer:

naar een pollijster brengen, en daarna naar de lak coaters/beschermers dealer?

zo'n coat is duur, maar schijnt wel te werken. (450 a 700 e voor zo'n coat)
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
jesarno
1st Gear member

bij nieuwe aanschaf wordt auto afgeleverd met lak beschermlaag met hoogglans is dit dan een coating,bij huidige v70 waxguard erop laten aanbrengen maar na goed 1,5 jaar is daar niet veel meer van over
in aantocht XC 60 R-design 2.0T powershift
V50 2.4 geartronic 2008
v70 2.4 2001 aut.
Fabian
3rd Gear member

Heb 'm naar een polijster gebracht. Daar is ie helemaal met de hand gewassen, gedroogd, gepolijst en in de wax gezet. Het leek eerst prachtig, maar stond zojuist op een grote parkeerplaats met van die grote halogeen palen... en daar waren ze weer :(
de waskrassen.

Hoe vaak/diep kan je 'm laten polijsten ?
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
Cocky
3rd Gear member

hey: tips over lak blijft bij1: ik heb een fenomenaal product ontdekt enkele jaren terug dat kan gebruikt worden in water om te poetsen OF in geconcentreerde vorm om te symoniseren! het heet "Mer" dat zijn blauwe pullen met witte letters op en het werkt fantastisch! Ik had ooit een lange kras op een portier en heb die er helemaal uitgekregen met dit product.

Andere tip voor het poetsen: Mensen vragen mij soms hoe ik het doe om m zo verduiveld proper te krijgen en blinkend. nadat ik m ingesponsd heb, afgespoeld en gezeemd, wrijf ik over de gehele carroserie (met veel druk, je wordt er wel moe van!) met een flanellen doek! Deze stof is zacht maar zeer poreus, waardoor elke laatste kleine vuilkruimel eraf komt en samen met de Mer verdund in water als poetsmiddel, bekom ik een goddelijke glans. Dat spul is ook prima voor velgen!

Ik ga nooit naar een carwash, veels te gevaarlijk voor beschadiging.

Bij regen zie je het verschil, dan zie je de druppels zoals kwikbolletjes op de wagen parelen, alsof het water geen vat krijgt op je lak. ik wil geen reclame maken, maar ik ben echt tevreden over dit product. Kost €28 voor een kleine pul (2l) meen ik me te herinneren en 60 voor een grote (5l). Ik heb het enkel nog maar op de jaarbeurs in flanders expo tegen gekomen, daar staat elk jaar een duitser met een stand van Mer.

hoop dat je'r iets aan hebt.. ist niet nu, dan voor de toekomst.. grtz
Life is short, live it fast.
Stinky
6th Gear member
Contacteer:

is dat dit spul? kun je zo kopen. hoop dat't helpt!
Cocky
3rd Gear member

Als ik op je link klik zegt ie dat de advertentie niet meer bestaat, als het een blauwe pul is met een zilverkleurige geribbelde dop en witte letters op de zijkant, dan ist Mer. Veel succes!
BIC
2nd Gear member

Het spul van deze site dan?

http://www.merproducts.com/

Volgens de site wel het Duitse product, maar deze site neemt alleen orders uit de UK en verstuurt ook alleen binnen de UK.. Helaas

edit:

is niet helemaal waar: Het is niet mogelijk om via de site te bestellen buiten de UK, maar je kan wel telefonisch contact met ze opnemen voor bestellingen van buiten de UK
Cocky
3rd Gear member

daar heb ik helaas allemaal niet zo'n ervaring mee, ik koop het altijd op de jaarbeurs in expo gent.. daar staat er een duitser met dat product..
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”