Na twaalf pagina's van dit forum te hebben gelezen, kwam ik toch verrassend weinig berichten tegen van mensen die een 2de hands V50 gingen/wilden kopen.
Vandaag bezocht ik de Volvo-dealer en mijn oog viel op een Summum uitgevoerde V50 uit januari 2005.
Het betreft een behoorlijk uitgebreid model o.a. met Mobility-line, RTI navigatie, lederen interieur, xenon verlichting, 17" Sagitta velgen, electrische stoelen en slechts 120dkm. Behoorlijk compleet dus.
Het enige wat mij er tegenstond, was de vraagprijs. Maar liefst € 26.000,- stond op het prijskaartje.
Nu kom ik op internet verschillende autobedrijven tegen die soortgelijke V50's aanbieden maar dan tussen de € 15.000,- en € 17.500. Zijn dit nu enkel en alleen de "maandag-morgen" modellen?
Zijn er mensen die ervaring hebben met het aankopen van V50's uit 2004/2005?
Tevens vertelde de verkoper mij dat ik absoluut niet een model uit 2004 moest kopen. Klonk in mijn oren als een verkoperspraatje en als ik het uit de overige berichten lees, zijn er veel mensen zeer tevreden met hun ´04 model.
Zelf ben ik van plan om de auto intensief te gebruiken. Ik rijd ongeveer 35dkm/jaar en wil toch zeker de 3 ton halen met een volvo. Zijn er mensen die hier ervaring al mee hebben? Of hier anderzins een antwoord op weten?
En als laatste: Hoe zit het met het onderhoud met een V50 van 120dkm tot 300dkm? Zijn in die periode grote kosten te verwachten?
Een lang bericht maar ik als het forum lees, zijn hier veel mensen die voldoende volvo ervaring hebben